Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak czyścić marmur?

Jak czyścić marmur?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Marmur to kamień użytkowy, który jest polerowany i używany jako wykończenie budynków. Z marmuru produkowane są podłogi, parapety, schody, kominki czy nagrobki. Marmur może też być stosowany do produkcji mebli, takich jak różnej wielkości stoły i stoliki, jako surowiec na rzeźby. Kamień ten wydaje się być bardzo twardy i trały jednak w rzeczywistości ma on strukturę porowatą, więc stosunkowo łatwo może ulegać zabrudzeniu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pielęgnować i czyścić marmurowe powierzchnie.
1

Pielęgnacja i czyszczenie mebli z marmuru.

Przez swoją porowatość meble marmurowe bardzo łatwo ulegają zabrudzeniu, więc aby nie postały plamy, kiedy tylko coś się rozleje trzeba to natychmiast wytrzeć tak jak z powierzchni drewnianych. Należy także używać zawsze podkładek pod szklanki i talerze, aby nie powstały okrągłe odciski.

2

Systematyczna pielęgnacja.

Powierzchnie marmurowe przemywamy lekko ciepłą wodą i wycieramy do sucha szmatką. Można je także przecierać wilgotną irchą, która zapobiega powstawaniu smug. Raz lub dwa razy do roku (zależnie od stopnia zabrudzenia) umyj marmur ciepłą wodą z dodatkiem detergentu, (ale niezbyt mocnego) i wytrzyj do sucha. Niewielka warstwa wosku ochroni powierzchnie marmurowe jednak nie jest konieczna. Jeżeli zdecydujesz się na zapastowanie marmuru używaj wosku bezbarwnego, kolorowy wosk może lekko zażółcić powierzchnię. Możesz też zastosować specjalny uszczelniacz do marmuru, musi on być stosowany na czystą powierzchnię. Uszczelniacz ochroni marmurowe powierzchnie przed powstawaniem plam i dodatkowo sprawi, że wszelkie zabrudzenia będzie łatwo zetrzeć tylko przy pomocy wilgotnej szmatki.

Jak wyczyścić toaletę?
Jak czyścić białe buty?
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak wyprać dywan?
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak usunąć plamy z żywicy?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub