Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak zrobić bitą śmietanę?
Jak zrobić bitą śmietanę?

Jak zrobić bitą śmietanę?

, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (169 ocen)
Oceń 
Nazwa bita śmietana pochodzi od sposobu jej przyrządzenia. Śmietanę można ubić ręcznie lub przy pomocy miksera. Jej smak jest z pewnością o wiele lepszy niż smak gotowej śmietany w sprayu. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać bitą śmietanę domowym sposobem.
Gęsta śmietana o zawartości tłuszczu 30-40%, Miska (najlepiej metalowa), Trzepaczka
1
Zacznij od schłodzenia w lodówce lub zamrażarce czystej miski ze stali nierdzewnej, specjalnej trzepaczki do ubijania oraz śmietany. Pozostaw je w zimnie na 10 – 20 minut. Pozwól, by śmietana dobrze się schłodziła, ale w żadnym wypadku nie doprowadź do jej zamrożenia. Śmietanę łatwiej bowiem ubijać, gdy jest zimna.
2
Schłodzoną śmietanę wlej do zimnej miseczki i zacznij ją ubijać. Trzymaj trzepaczkę tak, jakbyś trzymała sztylet, metalową końcówką skierowaną w dół. Podczas ubijania poruszaj nadgarstkiem i łokciem, nigdy ramieniem.
3
Uderzaj trzepaczką w miskę pod kątem, a następnie wyciągnij ją szybko. Ruchy powinny być zdecydowane i ostre.
4
Stosuj na przemian ruchy okrężne i proste. Jeśli czujesz zmęczenie, zmień rękę, którą ubijasz śmietanę.
5
Ubicie szklanki śmietany zajmie ci około 4 minuty. Początkowo na jej powierzchni zaczną pojawiać się pęcherzyki, następnie jej konsystencja stanie się pienista i zacznie zwiększać się jej objętość. Śmietana będzie przechodzić kolejno przez kilka stopni sztywności. Dobrze ubita śmietana nie wypadnie, gdy przechylisz miskę, w której ubijałaś, do góry nogami.
6
Lekka i pienista śmietana doskonale nadaje się jako dodatek do ciast i deserów, sztywna i zwarta będzie doskonałą ozdoba tortów i ciast.
7
Jeśli używasz miksera elektrycznego, zacznij ubijanie od powolnej prędkości, gdy śmietana zacznie się pienić, przełącz obroty na większe. Jeśli zaczniesz ubijać ze zbyt dużą prędkością, śmietana może wypłynąć z miski.
Jak zrobić szpinak ze śmietaną?
Jak zrobić wątróbkę z pieczarkami i śmietaną?
Jak zrobić galaretkę z bitą śmietaną w 30 min?
Jak zrobić ciasto Milky Way z batoników?
Wskazówki
  • Do ubijania doskonale nadaje się śmietana gęsta.
  • Ubita śmietana zachowa swoją konsystencję tylko na kilka godzin. Powinieneś przechowywać ja wówczas w lodówce. Możesz ją odświeżyć poprzez ponowne jej ubijanie.
  • Jeśli chcesz nadać śmietanie niepowtarzalny smak, możesz dodać pod koniec ubijania odrobinę cukru lub cukru waniliowego.
 1.3/5 (169 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

pauluś23 - 2012-02-13
naprawdę extra przepis,tylko radziłabym dodawać cukier waniliowy zamiast cukru,wtedy smak jest idealny.
Karolina - 2010-03-30

Jasne, że można. Trzeba go dosypywać powoli od samego początku ubijania.

a.a. - 2010-03-30
a można dodac cukru?
Naleśniki są bardzo proste w zrobieniu i nigdy się nie nudzą - w szczególności jeśli za każdym razem mamy do nich inne...
Jak zrobić naleśniki z truskawkami i bitą śmietaną?
Naleśniki są bardzo proste w zrobieniu i nigdy się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub