Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Prasowanie Odzieży > Jak przygotować krochmal?
Jak przygotować krochmal?

Jak przygotować krochmal?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (312 ocen)
Oceń 
Krochmal był używany przez nasze prababki, a mimo to w dzisiejszych czasach nadal korzysta z niego niejedna gospodyni. Recepturę jego wykonania zazwyczaj przekazuje się z matki na córkę itd. Krochmal jest przydatny szczególnie do pościeli oraz koszul męskich gdy chcemy aby kołnierzyki i mankiety idealnie się układały. Używany jest również do usztywniania haftowanych serwetek itp. Nie znasz jeszcze sekretu wykonania krochmalu? Jeśli nie, czytaj dalej.
Mikrofalówkę lub kuchenkę, Wodę, Mąkę ziemniaczaną
1
Wsyp 1/4 szklanki mąki do szklanki wody i dokładnie wymieszaj aż całkiem mąka się rozprowadzi.
2
Przygotuj pojemnik który może być używany w mikrofali i wlej do niego 4 szklanki wody, a następnie przygotowaną mieszankę. Pomieszaj, aby całość się dokładnie rozprowadziła.
3
Gotuj w mikrofali mieszając co 30 sekund, aż do czasu gdy zacznie gęstnieć i gotować się. Wówczas wyjmij i pozostaw do schłodzenia.
4
Jeśli chcesz aby krochmal był gesty nie dodawaj do niego więcej wody. Przed użyciem poczekaj, aż przestygnie (tak, abyś mogła go dotknąć bezpiecznie ręką). Jeśli chcesz średnio gęsty dodaj 4 szklanki wody, a jeśli chcesz delikatny dodaj 6.
5
Gdy krochmal jest już gotowy, zamocz rzecz którą chcesz nakrochmalić najpierw w czystej wodzie, wyciśnij, a następnie włóż do wody z krochmalem. Poodciskaj chwilę, aby krochmal rozprowadził się dokładnie po całej tkaninie. Następnie wykręć. Czynność powtórz ze wszystkimi rzeczami które chcesz wykrochmalić. Rozwieszaj je na sznurku lub włóż do suszarki elektrycznej.
6
Wysuszone rzeczy należy teraz uprasować. Najlepiej aby nie były one całkowicie suche tylko lekko wilgotne, wówczas będzie nam łatwo uprasować. Jeśli nie udało ci się uchwycić tego momentu i twoje pranie jest całkiem suche, spryskaj je wodą, zawiń w rulon aby całość lekko nawilgła a następnie ułóż na desce do prasowania. Podczas prasowania uważaj aby nie spalić rzeczy. Żelazko może się lekko przyklejać do mocno wykrochmalonych rzeczy.
Jak wytępić mole?
Jak usunąć plamy z czekolady?
Jak prasować spodnie w kant?
Jak usuwać plamy naturalnymi produktami?
Wskazówki
  • Jeśli nie chcesz krochmalić całego ubrania nałóż krochmal na gąbkę i nanieś go na wybrane elementy, tj. na kołnierzyk, mankiety itd.
  • Jeśli chcesz uzyskać krochmal z połyskiem z XIX wieku, należy rozpuścić odrobinę białego wosku i dodać go do krochmalu podczas gotowania.
 2.1/5 (312 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

emeryt - 2013-08-16
Jak można mieszać krochmal w mikrofali, która jest zamknięta?
Madrala - 2011-11-18
Z ta mikrofala to prawdziwe przegiecie! To samo znacznie szybciej, bez ceregieli mozna zrobic na zwyklej - a jesli wolicie, niezwyklej, indukcyjnej i Bog wie jakiej - kuchence. Wystarczy zagotowac wode i wlac do tego rozrobiona jak w przepisie make. Nie moge wyjsc ze zdumienia, jak mozna sobie glowe zawracac robieniem krochmalu W MIKROFALOWCE! A poza tym: po co na zdjeciu pokazujecie krochmal w spryskiwaczu, skoro nie podajecie, jak przygotowac taka konsystencje, zeby mozna bylo krochmal spryskiwac. Ten z przepisu zdecydowanie sie do tego nie nadaje.
Zamsz jest odpowiednio przygotowaną skórą zwierzęcą, która nie posiada części licowej. W Polsce po raz pierwszy pojawił...
Jak czyścić rękawiczki zamszowe?
Zamsz jest odpowiednio przygotowaną skórą zwierzęcą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub