Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alzheimer > Jak ćwiczyć pamięć?
Jak ćwiczyć pamięć?

Jak ćwiczyć pamięć?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Czy istnieją jakieś ćwiczenia umysłowe jakie możemy wykonywać, aby na starość mieć bystry umysł i dobrą pamięć? Czy stopniowa utrata pamięci jest naturalnym i nieuniknionym skutkiem zbyt długiego życia? Czy możemy się ustrzec demencji, utraty pamięci krótkoterminowej czy choroby Alzheimera? Na szczęście istnieją pewne ćwiczenia umysłu, które możemy wykonywać, aby zachować na długie lata dobrą pamięć.
1
30 minut ćwiczeń dziennie jest wskazane nie tylko po to, aby utrzymać dobrą kondycję i mieć zdrowe serce. Ćwiczenia te pomagają również w pracy naszego mózgu. Ruch powoduje szybsze bicie serca, zwiększa przepływ krwi i powoduje lepsze dotlenienie organizmu - w tym mózgu. Mózg dobrze dotleniony to mózg zdrowy i gotowy do pracy. Tak więc pierwszym krokiem do polepszenia pamięci jest co najmniej 30 minut aktywnych ćwiczeń dziennie, takich jak sprzątanie, pływanie, spacer, ogrodnictwo, aerobik czy jazda na rowerze.
2
Oprócz ćwiczeń fizycznych, ważne są również ćwiczenia umysłowe. Mit dotyczący zanikających komórek mózgu z wiekiem został naukowo obalony. Prawdą jest jednak fakt, że mózg pracuje jak mięsień. Kurczy się jeśli nie jest używany. Dlatego, aby mieć sprawny mózg i dobrą pamięć należy codziennie ćwiczyć swój umysł.
3
Ćwiczenia umysłowe:

- rozwiązuj łamigłówki i zagadki logiczne
- układaj puzzle
- baw się w Sudoku
- graj w scrabble
- stale ucz się czegoś nowego, może to być jakieś rzemiosło artystyczne, obsługa nowego programu komputerowego, kolejny język.
- czytaj książki zmuszające do myślenia np. książki o innych religiach, kulturach, filozofiach, zagadkach kryminalnych.
- oglądaj wyłącznie programy telewizyjne, które zmuszają cię do myślenia - może to być przykładowo "Lost" (Zagubieni).
Jak prowadzić samochód?
Jak zachęcić dziecko do czytania?
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak wyeksponować ulubione zdjęcia?
Wskazówki
  • Jaka liczba ma być następna w kolejności? 0,3,9,18,21,27,36,?
Przeczytaj teraz: Jak trenować pamięć?
 4.4/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

piekny roman - 2011-05-11
39?
Jak zapamiętywać informacje?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub