Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak być optymistą?
Jak być optymistą?

Jak być optymistą?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (184 ocen)
Oceń 
Człowiek optymistyczny jest szczęśliwy, potrafi cieszyć się życiem i jest zwykle bardzo lubiany. Optymizm to umiejętność patrzenia na świat w jasnych kolorach i umiejętność dostrzeżenia, że szklanka z wodą jest w połowie pełna a nie pusta. Optymista zawsze dostrzeże zalety a nie wady. Osoba taka nie narzeka, nie marudzi, jest uśmiechnięta i zwykle bezproblemowa. Dlaczego zatem nie zostać optymistą? Życie przecież byłoby wówczas o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to, aby zostać optymistą i zacząć cieszyć się życiem takim jakie jest.
1
Zawsze pamiętaj o tym, aby twoje oczekiwania były realistyczne. Nie oczekuj, pięknej pogody w weekend skoro przepowiadany jest deszcz. Nie oczekuj, że w ciągu roku staniesz się milionerem. Nie oczekuj również od ludzi więcej niż są w stanie ci zaoferować.
2
Zaakceptuj przeszłość taką jaką była i jej nie roztrząsaj. Żyj teraźniejszością i pracuj na swoją przyszłość.
3
Szukaj pozytywnych aspektów w każdej negatywnej sytuacji. Zawsze, nawet w najgorszej sytuacji i wydarzeniu można doszukać się iskierki światła.

Przykładowo: Zwolnili cię z pracy. Masz zatem okazję do znalezienia nowej pracy w której na pewno poznasz nowych ludzi. W końcu nie będziesz się patrzył codziennie na nielubianego kolegę z pracy. Masz w końcu kilka dni wolnego, możesz jechać na wakacje bez błagania o kilka dni urlopu. Zaczniesz nowy i być może ciekawszy rozdział swojego życia.
4
Wykorzystaj to, co masz w tej chwili i dąż do rozwoju każdego obszaru swojego życia. Pamiętaj, że aby wziąć kolejną porcję jedzenia musisz najpierw przełknąć to co masz w buzi.
Jak wyjść z depresji?
Jak się wyciszyć?
Jak być zabawnym?
Jak pomóc samobójcy?
strona 1 z 7następna >
Przeczytaj teraz: Jak być pewną siebie?
 4.8/5 (184 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Maddie - 2014-02-03
Jeszcze rok temu leczyłam się na depresję a dzisiaj jestem uśmiechniętą optymistką i kocham życie :)
kapikol - 2013-06-13
bo pozytywne myślenie wydłuża przyrodzenie
Andzia - 2013-03-18
Wierze ze sie uda :)
Od teraz jestem optymistka:Dhehe
Calineczka - 2012-02-26
Optymistka;)
Może spróbuję i się uda .
kas - 2011-12-04
Od dzis pelną para Optymistka;)
Optymistka od dziś ;) - 2011-11-06
Od dziś jestem optymistką optymizm jest zajebisty !!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Mateusz - 2011-04-10
może mi tez się uda dopracować te punkty ;D
---> 10.05.2001 19:15 :P
Prawy - 2011-01-18
Może wreszcie zacznę się cieszyć z życia ^^. Dzięki:)
Marta - 2010-03-09
Dzięki za artykuł ;D
Od dzisiaj spróbuję być optymistką ;p
ToMi - 2009-10-31
Fajnie:)
Śmiech jest najlepszym lekarstwem na wszystko i potrafi przełamać nawet najgrubsze lody już na pierwszej randce....
Jak być zabawnym?
Śmiech jest najlepszym lekarstwem na wszystko i potrafi przełamać nawet najgrubsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub