Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Bieganie > Jak zapobiegać kurczom mięśni?
Jak zapobiegać kurczom mięśni?

Jak zapobiegać kurczom mięśni?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 

Nagłe skurcze mięśni mogą być bardzo bolesne. Kurcz najczęściej pojawia się w łydkach, czasami w stopach czy rękach. Skurcze mięśni pojawiające się nocą zaburzają nasz sen zaś te, które atakują podczas pływania mogą być nawet niebezpieczne dla naszego życia.

 

Przyczyny skurczy mięśni to między innymi nadmiar kwasu mlekowego po wysiłku, uszkodzenie nerwu powstałego w skutek powtarzania tego samego ruchu, niewygodna pozycja siedzenia lub leżenia czy nieprawidłowe krążenie krwi.

1

Dieta na skurcze mięśni


Aby zapobiegać częstym skurczom mięśni należy jeść duże ilości zielonych jarzyn takich jak natka pietruszki czy rzeżucha, świeże owoce, kasze, nabiał. Dzięki temu dostarczysz mięśniom odpowiednich składników do ich prawidłowego funkcjonowania takich jak magnez, żelazo, wapń, potas i cynk. Staraj się pić jak najwięcej wody.

2

Sposób ćwiczeń


Jeśli uprawiasz sport, który polega na powtarzaniu tych samych ruchów jak np. bieganie czy pływanie, staraj się co pół godziny robić pięciominutową przerwę, podczas której na przemian napinaj i rozluźniaj mięśnie.

3

Przed ćwiczeniami


Zanim przystąpisz do ćwiczeń wykonaj ćwiczenia rozciągające oraz krótką rozgrzewkę.

4

Skurcze mięśni w nocy


Zanim położysz się spać weź gorącą kąpiel i zadbaj, aby podczas snu było ci ciepło.

5

Sólna a skurcze mięśni


Jedz odpowiednią ilość soli. Niedobór soli lub jej nadmiar może być przyczyną powstawania kurczy mięśni.

6

Zioła


Zanim położysz się spać napij się naparu z kaliny koralowej, rumianku lub werbeny pospolitej.

Jak przesunąć okres?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak leczyć skurcze mięśni?
Jak szybko pływać?
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Nie będzie widoczny na stronie
 
ania.doradca.ladeevit - 2013-02-22
Zgadzam się. Skurcze występują nie tylko u sportowców po intensywnych ćwiczeniach, ale też w stanach niedoborów witaminowych, np u kobiet ciężarnych.
Panxx - 2010-07-07
Najważniejsze jest rozciąganie i odpowiednia dieta. Trzeba jeść dużo witamin (w szczególności potas, witamina E, magnez i witamina B6) i minerałów - ich niedobór jest zwykle przyczyną częstych skurczy.
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Masz wrażenie, że prawie cała twoja życiowa energia poszła sobie gdzieś hen w siną dal? Twoje samopoczucie, zarówno...
Jak wzmocnić organizm - kuracje energetyzujące
Masz wrażenie, że prawie cała twoja życiowa energia...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub