Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Aromaterapia > Jak używać olejków eterycznych do kąpieli lub masażu?

Jak używać olejków eterycznych do kąpieli lub masażu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Zanim dodamy olejku eterycznego do kąpieli lub użyjemy go do masażu powinniśmy rozpuścić go w odpowiedniej substancji czyli w nośniku. Nośnikiem do masażu może być przykładowo wysokiej jakości olej roślinny, tłoczony na zimno, przykładowo olej z pestek winogron bądź słonecznika. Nośnikiem do kąpieli będzie bezzapachowy płyn do kąpieli lub płyn kosmetyczny. Poniżej przedstawiam ile olejku eterycznego należy dodać do nośnika.
1
Normalna mieszanka kąpielowa - 30 kropli olejku wymieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
2
Mieszanka kąpielowa dla dzieci, osób starszych lub chorych - 16 kropli olejku eterycznego zmieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
3
Mieszanka kąpielowa dla dzieci poniżej 2 roku życia - 8 kropli olejku wymieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
4
Olejek do masażu - 8-12 kropli olejku eterycznego należy wymieszać z 6-8 łyżeczkami nośnika. Po masażu nie należy się kąpać przez kilka godzin aż do czasu aż olejek zostanie całkowicie wchłonięty w skórę.
Jak zrobić nasiadówkę?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak kąpać świnkę morską?
Jak masować stopy?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że różne olejki eteryczne mają różne działanie. Zawsze świadomie dobieraj olejek. Nie kieruj się jego zapachem ale właściwościami leczniczymi.
  • Pamiętaj, że niektóre olejki są szkodliwe podczas ciąży.
Wskazówki
  • Nie dodawaj więcej olejku eterycznego niż trzeba ponieważ nie zwiększy to jego skuteczności.
  • Jeśli dodamy do kąpieli nie rozcieńczony olejek w nośniku wówczas nie będzie on unosić się na powierzchni wody i nie spełni swojej leczniczej funkcji.
  • Kąpiel z dodatkiem olejku eterycznego powinna trwać około 10 minut.
  • Olejki eteryczne kupuj w zaufanym sklepie. Przechowuj je szczelnie zapakowane, w ciemnych buteleczkach i w chłodnym miejscu.
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie masz czasu lub pieniędzy, aby regularnie chodzić na masaże do salonów piękności? Nie jesteś zatem sama. Pierwsze co...
Jak zrobić sobie masaż twarzy?
Nie masz czasu lub pieniędzy, aby regularnie chodzić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub