Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Aromaterapia > Jak używać olejków eterycznych do kąpieli lub masażu?

Jak używać olejków eterycznych do kąpieli lub masażu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Zanim dodamy olejku eterycznego do kąpieli lub użyjemy go do masażu powinniśmy rozpuścić go w odpowiedniej substancji czyli w nośniku. Nośnikiem do masażu może być przykładowo wysokiej jakości olej roślinny, tłoczony na zimno, przykładowo olej z pestek winogron bądź słonecznika. Nośnikiem do kąpieli będzie bezzapachowy płyn do kąpieli lub płyn kosmetyczny. Poniżej przedstawiam ile olejku eterycznego należy dodać do nośnika.
1
Normalna mieszanka kąpielowa - 30 kropli olejku wymieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
2
Mieszanka kąpielowa dla dzieci, osób starszych lub chorych - 16 kropli olejku eterycznego zmieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
3
Mieszanka kąpielowa dla dzieci poniżej 2 roku życia - 8 kropli olejku wymieszać z 20 łyżeczkami nośnika.
4
Olejek do masażu - 8-12 kropli olejku eterycznego należy wymieszać z 6-8 łyżeczkami nośnika. Po masażu nie należy się kąpać przez kilka godzin aż do czasu aż olejek zostanie całkowicie wchłonięty w skórę.
Jak odmłodzić skórę twarzy?
Jak zrobić kąpiel parafinową?
Jak zrobić masaż pleców?
Jak zrobić olejek czekoladowy do masażu?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że różne olejki eteryczne mają różne działanie. Zawsze świadomie dobieraj olejek. Nie kieruj się jego zapachem ale właściwościami leczniczymi.
  • Pamiętaj, że niektóre olejki są szkodliwe podczas ciąży.
Wskazówki
  • Nie dodawaj więcej olejku eterycznego niż trzeba ponieważ nie zwiększy to jego skuteczności.
  • Jeśli dodamy do kąpieli nie rozcieńczony olejek w nośniku wówczas nie będzie on unosić się na powierzchni wody i nie spełni swojej leczniczej funkcji.
  • Kąpiel z dodatkiem olejku eterycznego powinna trwać około 10 minut.
  • Olejki eteryczne kupuj w zaufanym sklepie. Przechowuj je szczelnie zapakowane, w ciemnych buteleczkach i w chłodnym miejscu.
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku wszyscy się stresujemy, łącznie z...
Jak wykąpać noworodka?
Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub