Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Zdrowie Psów > Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?
Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Anemia (niedokrwistość) może być objawem wielu poważnych problemów wymagających natychmiastowego rozwiązania. Najczęstsza przyczyna utraty krwi u psów są: inwazja pcheł, rany wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne choroby. Anemia objawia się osłabieniem, zmęczeniem, szybkim biciem serca i przyspieszonym oddechem. Właściciela powinny zaniepokoić białe (zamiast różowego) dziąsła i powieki psa. Jeżeli nie konsultowałeś się z lekarzem możesz skorzystać z poniższych wskazówek by pomoc swojemu psu.
1
Karm swojego psa mięsem bogatym w białko - mięsem z indyka, jagnięciny, wołowiny i kurczaka. Białko pomaga budować więcej czerwonych krwinek. Jeśli nie wiesz jaka porcja mięsa będzie odpowiednia dla twojego psa poradź się weterynarza.
2
Zastosuj surowy ekstrakt z wątroby. Ekstrakt bogaty w żelazo i kompleks witaminy B pomoże złagodzić anemię. Przed podaniem jej psu skonsultuj się z lekarzem weterynarii. Bez konsultacji możesz psu zaszkodzić, jeżeli cierpi on na zaburzenia czynności wątroby. Surowy ekstrakt (wyciąg) z wątroby dostaniesz w sklepach ze zdrową żywnością lub u weterynarza.
3
Dodawaj psu do jedzenia zboża, gdyż zawiera dużo chlorofilu. Chlorofil uczestniczy w budowie większej ilości czerwonych krwinek. Psy lubią smak pszenicy i jęczmienia. Jeżeli twój pies waży mniej niż 15 kg dawaj mu codziennie 1/4 łyżeczki, większe psy mogą dostawać 1-2 łyżeczki.
4
Podawaj psu witaminę C. Witamina C wspomaga absorpcję żelaza. Jeśli twój pies waży mniej niż 15 kg podawaj mu 250 mg 2 razy dziennie. Większym psom dawkuj 1000 mg na dobę.
5
Wzbogać menu psa. Wprowadź zieleninę, pokrzywę, koniczynę czerwoną i korzeń łopianu. Wzmocnią wątrobę, oczyszczą krew, pomogą w budowie nowych krwinek. Raz dziennie podawaj 1 łyżkę suszonych ziół na każde 30 kg wagi psa. Psy nie lubią zapachu korzenia łopianu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zmieszanie razem wszystkich tych trzech suszonych ziół.
Jak oduczyć psa gryzienia?
Jak zrobić domowe jedzenie dla psa?
Co zrobić kiedy pies nie trzyma moczu?
Jak nauczyć psa komendy
Wskazówki
  • Niedokrwistość (anemia) może być poważną chorobą jeśli nie będzie leczona. Wskazówki weterynarza możesz uzupełnić domowymi metodami.
 4.4/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kiedy nasz pupil choruje staramy się zrobić wszystko żeby mu pomóc. Jednak co zrobić, kiedy podejrzewamy u psa nosówkę?...
Jak rozpoznać nosówkę u psa?
Kiedy nasz pupil choruje staramy się zrobić wszystko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub