Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak leczyć czyraki?
Jak leczyć czyraki?

Jak leczyć czyraki?

, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (400 ocen)
Oceń 
Czyraki powstają na skutek zakażenia skóry i wypełniania się zakażonego miejsca ropą. Przyczyną ich występowania może być zapalenie mieszków włosowych lub zatkane gruczoły potowe. Mogą być one także wywołane przez zakażenie bakteryjne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów leczenia czyraków.
1
Bardzo dobrym środkiem jest kurkuma. Możesz ją pić wymieszaną z mlekiem lub stosować zewnętrznie. Wymieszaj kurkumę z wodą by powstała dość gęsta papka, mieszankę nałóż bezpośrednio na czyraka, pomoże ci ona zmniejszyć ilość ropy. Mieszankę możesz nakładać trzy razy dziennie.
2
Innym skutecznym środkiem na czyraki jest miodla indyjska (Azadirachta India). Sproszkowane liście tej rośliny kupisz w internecie (np. tutaj). Rozcieńcz proszek odrobiną wody, a powstałą pastę nakładaj bezpośrednio na czyraki.
3
W walce z czyrakami pomocne są także nasiona kminku. Sproszkowane nasiona namocz w gorącej wodzie, mieszankę nakładaj cztery razy dziennie na bolesne miejsce. Już pierwszego dnia zniknie obrzęk, czyrak stanie się miękki i ból zmaleje lub całkowicie zniknie.
4
Kolejnym środkiem na czyraki jest siarczan magnezu znany także jako sól Epsom (do kupienia tutaj). Można go stosować bezpośrednio lub po rozcieńczeniu z wodą.
5
Ropę z czyraka usuniesz przy pomocy cebuli. Zainfekowane miejsce smaruj sokiem z cebuli 3-4 razy dziennie. Możesz także przyłożyć na czyraka podgrzany plaster surowej cebuli.
6
Na opuchnięte miejsce stosuj ciepłe okłady, ciepło pomoże usunąć ropę. Możesz podgrzać np. ręcznik czy ściereczkę. Po usunięciu ropy zainfekowane miejsce posmaruj kremem antybakteryjnym.
7
Na czyraki możesz także zaaplikować olejek z drzewa herbacianego. Przed zastosowaniem olejku przemyj zainfekowane miejsce. Nie pij olejku.
Domowe sposoby na czyraki
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Jak leczyć gronkowca?
Jak leczyć łuszczycę?
Wskazówki
  • Naturalne sposoby leczenia czyraków mogą być skuteczne dopiero po jakimś czasie, więc jeżeli nie zadziałają pierwszego dnia, nie zniechęcaj się.
  • Nie stosuj wszystkich sposobów naraz, wypróbuj najpierw jeden, jeżeli okaże się nieskuteczny przejdź do następnego.
  • Jeżeli problem nie znika lub często nawraca, wypróbuj srebro koloidalne (do kupienia tutaj). Stosowane w postaci okładów pomaga w walce nie tylko z czyrakami, ale również innymi infekcjami skórnymi.
  • Jeżeli wszystkie sposoby są nieskuteczne lub czyraki notorycznie nawracają, skonsultuj się z lekarzem, który przepisze ci antybiotyki.
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na czyraki
 1.9/5 (400 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (27)

Noel - 2014-08-27
Kiedyś miałe powracające czyraczności (kilkanaście czyraków na plecach, później na pośladku, pod kolanami). Pomógł mi Syntarpen.
Valdi - 2014-06-02
Po wyjściu z wojska w jesieni i na wiosnę robiły mi się czyraki przez kilka lat ,brałem leki witaminy i nic nie pomagało dopiero zastrzyki z własnej krwi zakończyły raz na zawsze ten problem,proszę porozmawiać o tym z lekarzem.
toni - 2013-08-07

cudzicka napisał

,to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/

Ja bym ci te czyraki wyssał.

alia36 - 2013-08-05
Niezawodnym sposobem na różne czyraki,wrzody jest drobno starkowana marchew wymieszana ze śmietaną posmarowana np. na watę i przyłożona na czyrak ,należy zmieniać aby była cały czas wilgotna,po 2-3 dniach na pewno pomoże.
MałyCzłowiek - 2013-07-11
mi pojawiają się liczne małe na pośladkach, pewnie przez rajstopy i pracę siedzącą, wygląda to bardzo nieestetycznie. kiedys po prostu smarowałam całe pośladki alantanem, była fajna gładka skóra, natomiast chyba się przyzwyczaiła, bo i alantan przestał pomagać, więc teraz punktowo stosuję maść ichtiolową, szybko sie goi.
pati - 2012-12-03
pati idz od razu do dermatologa ja za puzno Zareagowalam na czyraka na nosie i mam blizne :/ i musze isc do dermatologa , to zaczyna sie od wagrow i zanieczyszczen i potem robia sie wrzody / czyraki :/ dalej mam z tym problem . pzdr Pati :)
zigitrn - 2012-11-16
Czyli postępowanie takie samo jak przy trądziku...
pati - 2012-09-07
ostatnio na nosie wyskoczył mi czyrak niewiem co robic narazie niewidac go lecz nos strasznie mnie boli co zrobic jak najszybciej go wyleczyc chodze do szkoly wiec prosze strasznie o pomoc
Iwi - 2011-12-19
Ja otrzymałam Fucidin - rewelacyjny po 3-4 dniach stosowania nie ma śladu po bolacym czyraku.
poprostuja - 2011-11-10
Witam ja własnie lecze czyraka:/ jestem w ciąży do porodu było 2 tyg kiedy to mi wyskoczyło. Utworzył się na wardze sromowej, potrójny czyrak. Ginekolog początkowo nie wiedział co to jest ale przepisał mi baaardzo dobrą maść BACTROBAN. Po kilku dniach ,,guzek" urósł i zaczął niesamowicie boleć. Ani leżeć ani siedzieć ani chodzić... Nawet umyc się nie mogłam. Został tydzień do porodu, co teraz? Dzisiaj rano zauważyłam 3 krostki na ,,guzku" i pojechałam go dermatologa. Okazało się że to potrójny czyrak. Zobaczyła maść powiedziała że jest na to najlepsza. Dodatkowo kazała mi połozyć się w domu, posmarować czyraka maścią i na to robić okłady z bardzo ciepłej czarnej herbaty. Godzinę poleżałam i robiłam jak kazała i dwa czubeczki pękły!! jeszcze tylko jeden i mam nadzieje ze do porodu pojadę już bez dolegliwości:) Naprawdę polecam ten sposób!!
pozdrawiam
wiolex - 2011-10-16
W ubiegłym roku pojawił mi się czyrak na udzie.Obecnie sytuacja powtórzyła się,zostawiając sine "pamiątki"Od czego one powstają,i jak je skutecznie wyleczyć?
Pozdrawiam:)
Tuśka - 2011-04-04
Czyraki u mnie występują dość często(jest to u mnie rodzinne), choć przez jakieś 2 lata miałam przerwę. Zazwyczaj były one duże i baaardzo bolesne;/. Niestety mam parę pamiątek. Osobiście na swoje 'utrapienie' stosowałam najprostrze ciasto (mąka, mleko i masło) robione na przysłowiowe oko.;) Masa musi być dość gęsta. Okłady robiłam na noc. A że jestem niecierpliwą osobą, kiedy czyrak się 'obrał' po prostu go wyciskałam, co lekarz mi odradzał. A maść 'baneocin' jak dla mnie nie zdała egzaminu nawet w najmniejszym stopniu. pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia.:)
Boni - 2011-01-05
Witam dostałem czyraka na udzie blisko pachwiny po 3dniach sam sie otworzyl wyplynelo troche ropy w 5dniu poszedlem do lekarza i dowiedzialem sie ze to czyrak mam masc Baneocin i plyn do przemywania Octenisept dzis jest 7dzien obrzek utrzymuje sie nadal usuwanie ropy jest troche bolesne choc niewiele jej wyplywa zobaczymy co dalej

Czy ktos wie czy one powracaja? Jak sie ich szybko pozbyc?
cudzicka - 2010-12-28
to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/
siwa - 2010-12-11
Mialam gromady czyrakow pod pachami.Nie dawaly sie NICZYM otworzyc, zeby wyrzucic rope.Wchlanialy sie czesciowo i wracaly.Za porada LEKARZA zaczelam pic ogolnie dostepne krople Smocza Krew/wyciag z kory poludniowoamerykanskiej rosliny/Po tygodniu czyraki zaczely sie wchlaniac i goic.Polecam sprobowac!
PS. Nie bardzo wierzylam w efekt, bo probowalam wszystkich domowych sposobow i lekow"bez recepty".
Ze szczawiu możemy przyrządzić smaczny napar, który pomoże przy dolegliwościach wątroby i nerek. Taką herbatką można...
Jak zrobić napar ze szczawiu?
Ze szczawiu możemy przyrządzić smaczny napar, który pomoże przy dolegliwościach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub