Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak leczyć czyraki?

Jak leczyć czyraki?

, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (400 ocen)
Oceń 
 1 z 8 
Czyraki powstają na skutek zakażenia skóry i wypełniania się zakażonego miejsca ropą. Przyczyną ich występowania może być zapalenie mieszków włosowych lub zatkane gruczoły potowe. Mogą być one także wywołane przez zakażenie bakteryjne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów leczenia czyraków.
 1.9/5 (400 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (28)

beti - 2014-09-30
Jeszcze jeden sposób. Chore miejsce posmarować miodem, efekt murowany
Noel - 2014-08-27
Kiedyś miałe powracające czyraczności (kilkanaście czyraków na plecach, później na pośladku, pod kolanami). Pomógł mi Syntarpen.
Valdi - 2014-06-02
Po wyjściu z wojska w jesieni i na wiosnę robiły mi się czyraki przez kilka lat ,brałem leki witaminy i nic nie pomagało dopiero zastrzyki z własnej krwi zakończyły raz na zawsze ten problem,proszę porozmawiać o tym z lekarzem.
toni - 2013-08-07

cudzicka napisał

,to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/

Ja bym ci te czyraki wyssał.

alia36 - 2013-08-05
Niezawodnym sposobem na różne czyraki,wrzody jest drobno starkowana marchew wymieszana ze śmietaną posmarowana np. na watę i przyłożona na czyrak ,należy zmieniać aby była cały czas wilgotna,po 2-3 dniach na pewno pomoże.
MałyCzłowiek - 2013-07-11
mi pojawiają się liczne małe na pośladkach, pewnie przez rajstopy i pracę siedzącą, wygląda to bardzo nieestetycznie. kiedys po prostu smarowałam całe pośladki alantanem, była fajna gładka skóra, natomiast chyba się przyzwyczaiła, bo i alantan przestał pomagać, więc teraz punktowo stosuję maść ichtiolową, szybko sie goi.
pati - 2012-12-03
pati idz od razu do dermatologa ja za puzno Zareagowalam na czyraka na nosie i mam blizne :/ i musze isc do dermatologa , to zaczyna sie od wagrow i zanieczyszczen i potem robia sie wrzody / czyraki :/ dalej mam z tym problem . pzdr Pati :)
zigitrn - 2012-11-16
Czyli postępowanie takie samo jak przy trądziku...
pati - 2012-09-07
ostatnio na nosie wyskoczył mi czyrak niewiem co robic narazie niewidac go lecz nos strasznie mnie boli co zrobic jak najszybciej go wyleczyc chodze do szkoly wiec prosze strasznie o pomoc
Iwi - 2011-12-19
Ja otrzymałam Fucidin - rewelacyjny po 3-4 dniach stosowania nie ma śladu po bolacym czyraku.
poprostuja - 2011-11-10
Witam ja własnie lecze czyraka:/ jestem w ciąży do porodu było 2 tyg kiedy to mi wyskoczyło. Utworzył się na wardze sromowej, potrójny czyrak. Ginekolog początkowo nie wiedział co to jest ale przepisał mi baaardzo dobrą maść BACTROBAN. Po kilku dniach ,,guzek" urósł i zaczął niesamowicie boleć. Ani leżeć ani siedzieć ani chodzić... Nawet umyc się nie mogłam. Został tydzień do porodu, co teraz? Dzisiaj rano zauważyłam 3 krostki na ,,guzku" i pojechałam go dermatologa. Okazało się że to potrójny czyrak. Zobaczyła maść powiedziała że jest na to najlepsza. Dodatkowo kazała mi połozyć się w domu, posmarować czyraka maścią i na to robić okłady z bardzo ciepłej czarnej herbaty. Godzinę poleżałam i robiłam jak kazała i dwa czubeczki pękły!! jeszcze tylko jeden i mam nadzieje ze do porodu pojadę już bez dolegliwości:) Naprawdę polecam ten sposób!!
pozdrawiam
wiolex - 2011-10-16
W ubiegłym roku pojawił mi się czyrak na udzie.Obecnie sytuacja powtórzyła się,zostawiając sine "pamiątki"Od czego one powstają,i jak je skutecznie wyleczyć?
Pozdrawiam:)
Tuśka - 2011-04-04
Czyraki u mnie występują dość często(jest to u mnie rodzinne), choć przez jakieś 2 lata miałam przerwę. Zazwyczaj były one duże i baaardzo bolesne;/. Niestety mam parę pamiątek. Osobiście na swoje 'utrapienie' stosowałam najprostrze ciasto (mąka, mleko i masło) robione na przysłowiowe oko.;) Masa musi być dość gęsta. Okłady robiłam na noc. A że jestem niecierpliwą osobą, kiedy czyrak się 'obrał' po prostu go wyciskałam, co lekarz mi odradzał. A maść 'baneocin' jak dla mnie nie zdała egzaminu nawet w najmniejszym stopniu. pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia.:)
Boni - 2011-01-05
Witam dostałem czyraka na udzie blisko pachwiny po 3dniach sam sie otworzyl wyplynelo troche ropy w 5dniu poszedlem do lekarza i dowiedzialem sie ze to czyrak mam masc Baneocin i plyn do przemywania Octenisept dzis jest 7dzien obrzek utrzymuje sie nadal usuwanie ropy jest troche bolesne choc niewiele jej wyplywa zobaczymy co dalej

Czy ktos wie czy one powracaja? Jak sie ich szybko pozbyc?
cudzicka - 2010-12-28
to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/
Czyrak, zwany też wrzodem skórnym, to ropne zapalenie okołomieszkowe na skutek zakażenia bakteryjnego. Jest wyjątkowo...
Jak się pozbyć czyraków stosując okłady z pora?
Czyrak, zwany też wrzodem skórnym, to ropne zapalenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub