Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak ugotować barszcz z buraków?

Jak ugotować barszcz z buraków?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Barszcz burakowy/ czerwony, jest daniem chętnie jedzonym przez niemal wszystkich. Można go podawać na talerzach a także w filiżankach do picia. Jest doskonałym posiłkiem, który chętnie jest wybierany na różne okazyjne imprezy i obiady rodzinne. Poniżej znajdziesz instrukcję jak go ugotować.
Kilka suszonych grzybów, 30 dkg mięsa z kością, 20 dkg kości, 20 dkg włoszczyzny, Cebulę, 1,5 litra wody, 1 liść laurowy, Kilka ziaren pieprzu, Ziele angielskie, 1-2 ząbki czosnku, 40 dkg buraków, Cukier, 1/4 - 1/2 litra kwasu burakowego.
1
Namocz grzyby najlepiej dzień wcześniej. Dokładnie opłucz kości i mięso z kością i zalej wodą dodając namoczone grzyby. Posól i postaw na małym ogniu.
2
Na dogotowaniu włóż włoszczyznę, zrumienioną wcześniej cebulkę oraz przyprawy.
3
W drugim garnku ugotuj w łupinach wcześniej dokładnie wyszorowane buraki. Gdy będą miękkie odcedź je, ostudź, obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Następnie włóż do gotującego się wywaru i zagotuj całość.
4
Rozetrzyj czosnek z solą, włóż do barszczu, a także dodaj kwas burakowy i ewentualnie cukier. Spróbuj i dopraw jeśli istnieje taka potrzeba.
5
Podawaj barszcz z fasolą perłową lub "Jaśkiem", kaszą gryczaną i jajkiem na twardo.
6
Barszcz burakowy możesz także ugotować na rosole z szynki, na boczku a także na kiełbasie zwykłej lub białej.
7
Jeśli chcesz podać barszcz w filiżankach, musisz go przecedzić przez gęste sito, a także możesz odtłuścić. Podawaj go wówczas z pasztecikami z ciasta francuskiego lub półfrancuskiego, lub z uszkami czy kruchymi słonymi paluchami.
8
Pozostałe z wywaru mięso możesz zużyć do przygotowania nadzienia do pierogów, pasztecików lub uszek.
Jak zrobić barszcz ukraiński?
Jak zrobic żurek w chlebie?
Jak zrobić wywar z warzyw?
Jak ugotować rosół?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

sonia - 2012-12-28
ja obieram buraki kroje na cwiartki i gotuje z cebula na malym ogniu w malej ilosci wody,tak dlugo jak wloszczyzne na rosol.dodaje lyzke lub wiecej octu,wyjmuję cebule i dodaje wywar mięsno warzywny.
arminwe - 2011-12-29
Ja tam barszcz robię bez żadnych kości czy mięsa. Wychodzi bardzo smaczny i można pić go również na zimno. Nie używam też cukru - zamiast dodaję trochę więcej marchewki. Również gotuję bez soli - dodaję korzeń lubczyka i sól jest niepotrzebna (korzeń ma intensywniejszy smak niż liście). Dodaję też sporo czarnego pieprzu i majeranku.
Pychotka, mniam!
Nie ma to jak wigilijny, czerwony barszczyk zrobiony z kiszonych buraków. Jeśli chcesz zachwycić swoją rodzinę...
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
Nie ma to jak wigilijny, czerwony barszczyk zrobiony z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub