Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak ugotować barszcz z buraków?
Jak ugotować barszcz z buraków?

Jak ugotować barszcz z buraków?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Barszcz burakowy/ czerwony, jest daniem chętnie jedzonym przez niemal wszystkich. Można go podawać na talerzach a także w filiżankach do picia. Jest doskonałym posiłkiem, który chętnie jest wybierany na różne okazyjne imprezy i obiady rodzinne. Poniżej znajdziesz instrukcję jak go ugotować.
Kilka suszonych grzybów, 30 dkg mięsa z kością, 20 dkg kości, 20 dkg włoszczyzny, Cebulę, 1,5 litra wody, 1 liść laurowy, Kilka ziaren pieprzu, Ziele angielskie, 1-2 ząbki czosnku, 40 dkg buraków, Cukier, 1/4 - 1/2 litra kwasu burakowego.
1
Namocz grzyby najlepiej dzień wcześniej. Dokładnie opłucz kości i mięso z kością i zalej wodą dodając namoczone grzyby. Posól i postaw na małym ogniu.
2
Na dogotowaniu włóż włoszczyznę, zrumienioną wcześniej cebulkę oraz przyprawy.
3
W drugim garnku ugotuj w łupinach wcześniej dokładnie wyszorowane buraki. Gdy będą miękkie odcedź je, ostudź, obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Następnie włóż do gotującego się wywaru i zagotuj całość.
4
Rozetrzyj czosnek z solą, włóż do barszczu, a także dodaj kwas burakowy i ewentualnie cukier. Spróbuj i dopraw jeśli istnieje taka potrzeba.
5
Podawaj barszcz z fasolą perłową lub "Jaśkiem", kaszą gryczaną i jajkiem na twardo.
6
Barszcz burakowy możesz także ugotować na rosole z szynki, na boczku a także na kiełbasie zwykłej lub białej.
7
Jeśli chcesz podać barszcz w filiżankach, musisz go przecedzić przez gęste sito, a także możesz odtłuścić. Podawaj go wówczas z pasztecikami z ciasta francuskiego lub półfrancuskiego, lub z uszkami czy kruchymi słonymi paluchami.
8
Pozostałe z wywaru mięso możesz zużyć do przygotowania nadzienia do pierogów, pasztecików lub uszek.
Jak kisić barszcz czerwony?
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
Jak zrobić zupę rybną po rosyjsku?
Jak zrobić zupę grzybową?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

sonia - 2012-12-28
ja obieram buraki kroje na cwiartki i gotuje z cebula na malym ogniu w malej ilosci wody,tak dlugo jak wloszczyzne na rosol.dodaje lyzke lub wiecej octu,wyjmuję cebule i dodaje wywar mięsno warzywny.
arminwe - 2011-12-29
Ja tam barszcz robię bez żadnych kości czy mięsa. Wychodzi bardzo smaczny i można pić go również na zimno. Nie używam też cukru - zamiast dodaję trochę więcej marchewki. Również gotuję bez soli - dodaję korzeń lubczyka i sól jest niepotrzebna (korzeń ma intensywniejszy smak niż liście). Dodaję też sporo czarnego pieprzu i majeranku.
Pychotka, mniam!
Wigilia bez pysznego barszczu czerwonego z uszkami to jak święta Bożego Narodzenia bez choinki. Po prostu musi być. O...
Jak zrobić wigilijny barszcz czerwony z uszkami?
Wigilia bez pysznego barszczu czerwonego z uszkami to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub