Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Rodzaje pracy > Redakcja i Tłumaczenia > Jak napisać scenariusz filmowy?
Jak napisać scenariusz filmowy?

Jak napisać scenariusz filmowy?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (176 ocen)
Oceń 
Masz świetny pomysł na kolejny megahit, niezależną produkcję lub coś pomiędzy? Zastanawiasz się jak przekształcić go w scenariusz? Oto najważniejsze elementy, które każdy potencjalny scenarzysta musi opanować, zanim zacznie pisać scenariusze. Nie są to żadne rewolucyjne pomysły – jedynie podstawy pisarstwa na potrzeby filmu, które nauczyciele i pisarze przekazują sobie od lat. Gdy się z nimi zapoznasz i napiszesz swój własny scenariusz, sam przekażesz tą wiedzę dalej.
Wskazana byłaby książka Syda Fielda pt. „Pisanie Scenariusza Filmowego”., W celu oszczędności czasu: program do formatowania scenariuszy, np. komercyjny Final Draft lub darmowe: Celtx i RoughDraft.
1
Znajdź historię, bohatera, cel i konflikt. Spotykam mnóstwo ludzi mówiących mi, że mają świetny pomysł na film - opisujący ich pracę, historię życia prababci, czy wycieczkę po Europie. Prawda jest jednak taka, że nie każde wydarzenie nadaje się do tego, by na jego podstawie stworzyć film.
W centrum każdej dramatycznej historii znajduje się konflikt. Jeśli masz już pomysł, sformułuj go w formie: „bohater, cel, konflikt”. „Adam (bohater) chce zostać pilotem (cel), ale musi przezwyciężyć lęk przed lataniem, dezaprobatę rodziców i brak samolotu (konflikt)”.
Prawie każdy film może być podzielony ze względu na te trzy składniki, bez nich nie masz ani filmu, ani opowieści, jedynie zbiór wydarzeń.
Trochę czasu musisz spędzić zastanawiając się, za jaką cenę twoja postać chce osiągnąć cel. Im więcej ma ona do stracenia w odniesieniu do „wszechświata” z twojej opowieści, tym większą publiczność uda ci się zainteresować zakończeniem.
Jak dostać pracę w przedszkolu?
Jak zrobić portfolio modelki?
Jak importować z Chin?
Jak dorobić na studiach?
Wskazówki
  • Pamiętaj o najważniejszych elementach: główny bohater przezwyciężający przeciwności losu w celu osiągnięcia ostatecznego celu.
  • Studiuj scenariusze twoich ulubionych filmów.
strona 1 z 5następna >
 2.6/5 (176 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Giluna - 2012-02-27
dobre
airanka - 2012-02-02
Niezłe wskazówki:)

"stworzysz głównego bohatera i cel, do którego ma dążyć, wymyślisz potężne przeciwności losu, jakie staną mu na drodze"
To już mam... Moje życie doskonale zrobiło to za mnie... Od jakiegoś czasu myślę, aby stworzyć film.
Od czegoś muszę zacząć, ale muszę się bardzo dużo nauczyć:)
Pozdrawiam:)
xxx - 2012-01-24
a gdzie takową książkę można kupić?
nie ma w empikach ect.
proszę o szybką pomoc
Krzysiek - 2011-02-24
Chętnie nakręcę ciekawy film czekam na propozycję www.segavideo.pl
mcdinner - 2010-12-05
Hym... Pisanie scenariusza nie jest tak trudne jak początkowo sądziłem :).

Mnie będzie go nieco łatwiej napisać, gdyż lubię pisać opowiadania, mam również w planach powieść, którą już zacząłem.... Ale mimo to i tak bardzo mi pomogłeś. Teraz wiem, jak się do tego zabrać.
doris - 2010-12-01
mam zamiar nakrecic ''dziwny'' serial za znajomymi.jestem scenarzysta i pomyslodawca tego i powiem szczerze ze bardzo pomoglo mi to co napisales:) pozdro:)
lopfel - 2010-10-24
doobra...
może być ;D
przynajmniej rozumiem teraz jak napisaac scenariusz.
pozdro ^^
__ll<< - 2010-08-27
Bardzo ciekawy.. Pomocne :)
Dziekuję.
dexterking - 2010-06-04
Chcesz nauczyć się pisać scenariusze filmowe, ale nie wiesz od czego zacząć? Zapraszamy na II edycje kursu scenariopisarstwa dla początkująych, zapisy do 20 czerwca! Więcej na stronie www.bahamafilms.pl
Jeśli zdecydowałeś się na dołączenie do szeregu policjantów, poniżej znajdziesz wskazówki, jak przygotować się do...
Jak dostać się do policji?
Jeśli zdecydowałeś się na dołączenie do szeregu policjantów, poniżej znajdziesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub