Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak leczyć depresję metodami naturalnymi?

Jak leczyć depresję metodami naturalnymi?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (262 ocen)
Oceń 
 1 z 9 
Depresję leczy się zwykle przy pomocy leków antydepresyjnych lub środków nasennych, jednakże często lekarze przepisują je przedwcześnie i bez dokładnego zapoznania się z przyczyną wystąpienia depresji. Zdarza się, że stosowanie tych leków nie jest wcale konieczne i utrudnia tylko powrót do zdrowia. Jest wiele innych sposobów leczenia depresji, zwłaszcza takich, które mają charakter przejściowy. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych porad, które mogą okazać się skuteczniejsze i bardziej trwałe w działaniu, niż środki farmakologiczne.
Przeczytaj teraz: Jak wziąć się w garść?
 3/5 (262 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (24)

Jogin - 2014-11-06
Bzdury!! Oba pisząca artykuł nigdy z tym problemem się nie borykała!!! Artykuł napisany bo coś trzeba było....zero znajomości problemu!
Nickbyła minęła - 2014-10-14
Miałem.Trzeba brać leki.Potem stopniowo leki trzeba odkładać,rok może dwa.Teraz po upływie ok 5-6 lat jestem zadowolony prawie z "wszystkiego".Tak jakby mi dodała nawet energii do działania.Patrzę z dystansem na życie .To jakby szkoła życia.Przejdzie i będzie dobrze ,tylko trzeba powalczyć. Piłkarze powalczyli i pokonali niemców a wcześniej wygladali jakby mieli też deprechę.Teraz jacy zadowoleni.???
pozdrawiam -Rycho
Marek - 2014-10-13
No właśnie,zgadza się.Potrzebne jest wsparcie otocznia,tylko w 99% przypadków jest tak,że otocznie ma w d..ie cierpiącego na depresję.Ludzie wolą chlać ,bawić się a o kumplach często zapominają ,albo traktują jak "zamulacza",niejednokrotnie kontakt się w ogóle urywa.Taka niestety jest brutalna prawda.Ludzie to k..wy są Pamiętajcie
GREGskiLDN - 2014-10-13
DEPRESJA! Mieszkam w Londynie sam od dluzszego czasu...nabawilem sie tej choroby jakies 3 lata temu.Prawie odrazu dostalem srodki antydepresyjne terapie CBT i mase innej pomocy...mialem troche skomplikowany przypdek po wypadku w pracy ale teraz wszyscy pomagaja mi wyjsc z tego...musialem brac psychotropy bo jak sie zdenerwowalem to dostawalem ataku PANIKI ktory wyglada doslownie jak ZAWAL albo udar mozgu...PTSD post traumatic stres disorder,depresja,panick attacks EMDR Therapy-polega na wzrokowym zapamietywaniu9cos jak hipnoza... CBT - swietna terapia polegajaca na wyrobieniu w sobie technik radzenia z problemami.... WIZYTA U PSYCHIATRY idz,zapytaj i on Ci wskarze drog-To sa tani terapeuci.Za wizyte u innego lekarza specjalisty bedziesz musial zaplacic 30% wiecej...nie bujcie sie ...
lacki - 2014-10-13
Depresja przychodzi by pokazać że nie tak coś robimy w naszym życiu, nie tak żyjemy.
Leczyłem się na depresję 6 lat - 4 lata leków i między czasie 6 lat terapii. Czasami było naprawdę ciężko...(mam wrażenie że zrozumie to tylko ten który też miał depresję, stany lękowe i paniki - tego nie da się opowiedzieć)
Ale po tej całej wojnie z samym sobą stwierdzam: DEPRESJA URATOWAŁA MI ŻYCIE!!!
Nawiązałem nowe fantastyczne znajomości, mam fantastyczną żonę, urodził mi się syn, ogarnąłem się finansowo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Depresja to nie wróg, to taka higiena życia:)
Większość osób z terapii które poznałem przez te 6 lat twierdzą podobnie.
Ale to nie łatwe zmierzyć się z tym całym dotychczasowym bałaganem w naszym życiu - ale kto spróbuje ten wygra nowe życie!
Życzę wszystkim dużo zdrowia
rafi - 2014-10-13
Może zanim napisze się artykuł trzeba by poznać problem? Poczytać, zapytać specjalistę...anie pisać do ludzi takie rzeczy. Nie życzę autorowi artykułu ani depresji, ani takich porad. Pozdrawiam!
zdesperowana - 2014-10-13
Naprawde tutaj komus sie cos pomieszalo,jestem chora na depresje juz 4 lata..Czlowiek chory na depresje nawet nie wie ze ja ma..po prostu mysli ze to z powodu zlych okolicznosci zyciowych ktore go spotkaly chwilowo czuje sie tak zle.np ,ma zly dzien albo chandre..takie tam cos co przejdzie..Ale jak to jest depresja.. to nie ..przejdzie..uwierzcie,poglebiac sie bedzie coraz bardziej kazdego dnia...I WARTO WTEDY ISC DO LEKARZA.. a nie czytac bzdety tutaj osob niekompetentnych w tym co pisza ze gimnastyka pomaga ..czy inne bzdety..moze pomaga ale juz osobom leczacym sie,ktore w jakis sposob probuja walczyc z ta tak ciezka choroba..Ja tez myslalam na poczatku,ze przejdzie mi po jakims czasie te zle samopoczucie,ze jak to mowia czas leczy rany..nie jest to prawda..Pomoc lekarska jest potrzebna..depresji nie idzie wyleczyc samemu..w moim przypadku..od chwil placzu..smutku..unikania ludzi po jakims czasie ..nie wychodzenia z domu ,leku przed innymi,,doszlam do tego ze polozylam sie do lozka i tam bylam nawet 2 tyg,,nie umiejac sie zebrac wsobie by zrobic sobie zwykle sniadania..o obiedzie nie mowiac..I wlasnie na poczatku mojej depresji kazdy mi mowil..To minie po co do lekarza wez sie w sobie i walcz z ta chandra,,teraz po czasie wiem na 100% ze to byly poczatki depresji..i mialam wtedy nie sluchac innych..szkoda ze wszyscy pozniej Ci sami mowili ze jestem len..ze wykorzystalam moja tragedie zyciowa by inni mi wspolczuli,,musieli pomagac ze z lenistwa nie chcialo mi sie nawet wstac z lozka nie mowiac o pracy..Depresja to bardzo ciezka choroba..i niech tutaj ktos niepisze ze mozna ja leczyc samemu..bo to nie pomoze osobom z ta tak ciezka choroba...takie porady tylko szkodza..to tak jakby kazac schyzofrenikowi ..isc na spacer..na silownie..i mu przejdzie..Naprawde ludzie ktorzy pisza do masy takie glupie.porady powinni sie zastanowic nad soba..Ze raczej szkodza niz pomagaja i ile osob z depresja to czyta..
n
oczuś... - 2014-10-13
Ćwiczyć// Brak siły by wstać z łóżka,umyć się,uczesać.coś zrobić choć trochę do jedzenia. To chyba żarty z tą gimnastyką..Piszą osoby które są zdrowe i nie mają pojęcia o depresji.
kicia - 2014-10-13
Te porady dotyczą chandry jesiennej, bo przy depresji nawet nie wiesz w jak złym stanie jesteś, to takie rady w stylu weź się w garść, albo miej otwarty umysł, na pewno skorzystam z nich w pochmurny dzień
gregoriampn - 2014-10-13
Jakieś bzdury drodzy Państwo
Ja nie mam siły się ubrać na rower a jak pomyślę,że za godzinę mam pójść na rower to jestem załamany i wiem ,że nie dam razy nawet się ubrać.Nie piszcie o czymś o czy nie macie pojęcia lub o czymś czego nie doświadczyliście.
Pozdrawiam
As - 2014-10-13
Już na początku "porady" mnie rozwaliły. Na depresję pani redaktor proponuje gimnastykę i ćwiczenia. Następnie uzyskanie wsparcia od otoczenia. To chyba pisała osoba, która depresję pomyliła ze złym samopoczuciem, chwilowym smutkiem. W depresji problemem jest, że "porady" nie docierają do chorego, gdyż nawet najprostsze czynności urastają do rangi problemu życiowego (np. zrobienie sobie śniadania). Już widzę człowieka z depresją, który dla poprawy swojego stanu idzie na siłownię, tam poznaje ludzi, którzy zapewnią mu towarzystwo, następnie po powrocie wypije ulubioną herbatkę i sam sobie w ten sposób poradzi z depresją. Bujdy na kółkach pisane przez nieodpowiedzialnego amatora.
cliff - 2014-10-13
Tak, to można chandrę leczyć, a nie depresję....Leczę się od dwóch lat i już prawie z wyszedłem z tego gówna
bul - 2014-10-13
modlitwa !!!
bz - 2014-07-14
ja tez jestem w depresji od trzech miesięcy chodze na akupunkturę. lęki, panika dusznosci przeszły. wciqż mqm duzo gniweu w sobie ale nastrój jakby lepszy.
A. - 2014-02-17
Jestem chora na depresję. Do choroby doprowadziło mnie całe życie, praca w korpo. też zrobiła swoje. Zbyt duża dawka stresu, toksyczni ludzie dokręcili śrubkę ... ale żyję.
Walczę każdego dnia bo jestem mamą dwójki dzieci. Czasami wydaje mi się , że wiecznie narzekam... że nic mnie nie cieszy. Ale walczę, ćwiczę, dużo spaceruje, napadają mnie lęki, unikam ludzi to fakt. .. jestem nieufna, dużo przeszłam. Ale trzeba z tym żyć, sport pomaga. Od jutra rzucam kawę, wypłukuję witaminy, sprzyja depresji. Piję napar z dziurawca, łykam witaminy i są lepsze dni, coraz częściej. Będzie dobrze, a jak nie.. to będę walczyć. Nie poddam się nigdy.
To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości. Widok ptaszka siadającego na...
Jak się dobrze czuć?
To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub