Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > ADHD > Jak leczyć ADHD?

Jak leczyć ADHD?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Wielu lekarzy i rodziców zastanawia się nad bezpieczeństwem leków stosowanych podczas leczenia ADHD. Badania wykazały, że leki te działają tylko przez krótki okres, powodują wzrost tętna i powodują podejrzane zmiany w strukturze DNA, które mogą być związane z rakiem. Jest to przerażające wiedząc jednocześnie, jak wiele leków tego typu jest dostępnych na rynku. Jednakże wytrwałość, indywidualna obserwacja i konsekwencja w działaniu, może pomóc twojemu dziecku choremu na ADHD, bez stosowania ciężkich leków.
Dokładny plan dnia, Cierpliwość, Rozkład ćwiczeń, Naturalne środki, Odpowiednia dieta
1

Opracuj możliwy do wykonania plan dnia.

Wszystkie dzieci potrzebują uporządkowanego planu, aby móc się rozwijać, a tego typu dzieci potrzebują go szczególnie.

2

Przygotuj plan.

Zorganizuj dziecku zajęcia, które będą sprawiać mu przyjemność. Wiesz przecież, co lubi robić najbardziej i wpleć to w dzienny plan zajęć. Zorganizuj dziecku zajęcia według zaangażowania w nie w różny sposób, (czyli ruchowe i stacjonarne) np.:

- Jazda na rowerze
- Układanie klocków Lego
- Gry – jednak czas na gry wideo powinien być ograniczony
- Wycieczka do parku
- Pływanie na basenie

Wiele dzieci z ADHD ma nadmiar energii i potrzebują się wybiegać. Postaraj się, by uwolnili ją podczas zaplanowanych ćwiczeń, a nie podczas robienia czegoś, czego nie powinni.

3

Suplement diety

Znajdź suplement diety, który będzie odpowiedni dla twojego dziecka. Spróbuj środków z medycyny naturalnej. Możesz sięgnąć po tabletki lub syropy. Zachowanie dziecka z pewnością ulegnie poprawie, ale musisz pamiętać o regularnym stosowaniu leków.

Naturalne środki mogą wpływać na:

- Zmniejszenie impulsywności, przywrócenie spokoju i poprawę zachowania
- Dziecko będzie spokojniejsze, ostrożniejsze i uważne
- Dziecko zrelaksuje się i uspokoi
- Dziecko zacznie cię słuchać i będzie mniej roztargnione
- Zmniejszy się zdenerwowanie, złość i zły nastrój

Naturalne środki mogą pomóc dziecku w :

- Wspieraniu naturalnych zdolności do koncentracji, przyswajania informacji i regulowania emocji
- Utrzymaniu normalnego i zdrowego podejścia podczas nerwowych sytuacji
- Utrzymaniu spokoju i rozsądku
- Wspomagają zdrowy przepływ tlenu do mózgu.

Jak leczyć łuszczycę?
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć zapalenie krtani?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Wskazówki
  • Każda rodzina musi samodzielnie zdecydować, jaką formę leczenia podjąć. Należy próbować różnych rzeczy i wybrać tę opcję, która działa najlepiej.
  • Śmiej się ze swoim dzieckiem każdego dnia.
  • Przestrzegaj dyscypliny.
  • Nie mów o swoim dziecku, że jest złe. Nie chcesz, aby ono samo źle o sobie myślało. Bowiem są rzeczy, których one same nie rozumieją dlaczego i po co je robią. Staraj się zrozumieć dziecko i rozmawiać nimi o jego zachowaniu.
strona 1 z 3następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

taniu - 2013-06-29
Gry komputerowe trzeba ograniczyć. Mój brat jak siedzi dłużej niż godzinę dziennie grając w bijatyki lub strzelanki to potem bardzo odreagowuje czas spędzony przed komputerem. Trudno jednak takiemu dziecku ograniczyć czas przed komputerem ponieważ staje się "jadowity" i opryskliwy w stosunku do rodziców co nie jednokrotnie wyprowadziło ich z równowagi. Wszystko idzie w dobrym kierunku i staje się coraz spokojniejszy. Dużo pomaga rozmowa z dzieckiem i pomaganie mu w analizowaniu tego co zrobił/zamierza zrobić.
zlotemiasta - 2011-01-28
No właśnie już któryś raz spotykam się z radą taka, ze dla dziecka z ADHD bardzo ważna jest dieta. Trzeba ustalić odpowiedni sposób żywienia, żeby móc rozpocząć leczenie takiej choroby.
ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie, które diagnozuje się u dzieci w wieku 5-6...
Jakie są objawy ADHD u dzieci?
ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub