Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Karmienie Rybek Akwariowych > Jak karmić bojownika?

Jak karmić bojownika?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (199 ocen)
Oceń 
Jeżeli chcesz hodować bojowniki musisz przede wszystkim zapamiętać, że są to ryby mięsożerne. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym należy karmić bojownika.
1
Przodkowie bojowników hodowlanych, żyjący w zbiornikach naturalnych żywili się larwami małych owadów, które rozwijały się w wodzie lub przypadkowo do niej wpadły. Jeżeli możesz pozyskać taki naturalny pokarm twój bojownik będzie zapewne zachwycony.
2
Jeżeli podobnie jak większość akwarystów pokarm kupujesz w sklepie zoologicznym spróbuj karmić bojowniki larwami komarów, rurecznikami, wodzieniami i rozwielitkami. Dostępne są one w postaci żywej lub zamrożonej. Doskonałe pokarmy dla ryb oferuje Tetra.
3
Najlepiej podawać pokarm bojownikom dwa razy dziennie po małej porcji. W naturze ryby odżywiają się różnorodnym pokarmem i dobrze jest zapewnić im to również w niewoli. Najlepiej, więc jeżeli będziesz mieć różne rodzaje larw i będziesz je podawać na zmianę.
4
Pamiętaj, że nadmiar pokarmu rozkłada się i powoduje zanieczyszczenie wody związkami toksycznymi i amoniakiem, nie należy, więc dawać rybom zbyt dużych ilości pokarmu. Aby dowiedzieć się ile dokładnie pokarmu potrzebują ryby trzeba zyskać odrobinę doświadczenia. Na początku wsyp bojownikom pokarm i daj im 10 minut na jego zjedzenie, nie zjedzone resztki postaraj się wyłowić. Po pewnym czasie będziesz dokładnie wiedzieć ile pokarmu potrzebują twoje rybki.
Jak założyć akwarium krok po kroku?
Jak wymieniać wodę w akwarium?
Jak przygotować korzeń do akwarium?
Jak przygotować akwarium dla bojownika?
Przeczytaj teraz: Jak karmić złote rybki?
 4.9/5 (199 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mania08 - 2010-01-31
Bojownikom trzeba podawać suchą karmę pod tytułem Betta lub Betta Extra, ale nie radzę Betta Extra bo mój od niej zachorował i zdechł.Również bojowniki są zachwycone żywymi larwami i suche larwy ochotki i kryla.
Jednym z największych błędów popełnianych przez właścicieli akwarium jest wymienianie całej wody na raz. Wymiana wody...
Jak wymieniać wodę w akwarium?
Jednym z największych błędów popełnianych przez właścicieli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub