Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Zajście w ciążę > Jak dostać becikowe?
Jak dostać becikowe?

Jak dostać becikowe?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Becikowe to popularna nazwa zasiłku wypłacanego rodzicom od 29 lutego 2006 roku na każde urodzone dziecko. Jest to jednorazowa zapomoga. Jednak aby uzyskać tego typu zasiłek, należy załatwić kilka niezbędnych formalności. Poniżej znajdziesz wskazówki, co należy zrobić, by otrzymać becikowe.
1
Becikowe przysługuje każdej matce, która urodziła dziecko. O tego typu zasiłek może ubiegać się również ojciec lub prawny opiekun dziecka. Aby uzyskać prawo do becikowego, należy złożyć odpowiedni wniosek do lokalnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Urzędu Gminu właściwego do miejsca zamieszkania.
2
Możesz ubiegać się o becikowe w wysokości 1 000 zł – niezależnie od uzyskanych dochodów lub w wysokości 2 000 zł – jeśli dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 504 zł lub 583 zł, jeśli w rodzinie jest dziecko niepełnosprawne.
3
Pamiętaj o dotrzymaniu terminów. Wniosek o becikowe w wysokości 1 000 zł należy złożyć nie później niż na 3 miesiące od daty urodzenia dziecka. W przeciwnym wypadku stracisz do niego prawo, wniosek nie będzie rozpatrzony i gmina nie wypłaci ci pieniędzy.
4
Jeśli starasz się o przyznanie becikowego w wysokości 2 000 zł, masz cały rok na zebranie odpowiednich dokumentów i złożenie wniosku. W tym czasie należy złożyć wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego.
Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?
Jak szybko zajść w ciążę?
Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Co powinien jeść mężczyzna starający się o dziecko?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak uzyskać becikowe?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak szybko zajść w ciążę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub