Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak łączyć kolory?

Jak łączyć kolory?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (34 ocen)
Oceń 
Łączenie kolorów jest jedną z najważniejszych części teorii kolorów i ich projektowania. Umiejętność ta sprowadza się do osobistej oceny i tego, jak patrzysz na kolory. Istnieją jednak pewne wytyczne, które mogą być wykorzystywane do łączenia kolorów. Połączenia te będą interesujące i przyjemne dla oka.
1

Ile kolorów?

Trudno jest podać dokładną odpowiedź na to pytanie. Ale ogólnie można powiedzieć, że ryzyko związane z korzystaniem z większej ilości kolorów jest większe, niż w przypadku łączenia ich mniejszej ilości. Zbyt wiele kolorów sprawi, że strony będą wyglądały na przepełnione i obserwatorowi trudno będzie znaleźć pożądaną informację. Jest to także bardzo męczące dla oczu. Jednakże, jeśli użyjemy zbyt mało kolorów strony mogą być postrzegane jako nudne. Jednak jeśli zrobimy to umiejętnie, wcale nie musi tak być.

2
Jedną z powszechnie stosowanych w tym przypadku reguł jest użycie trzech kolorów:

• Podstawowy kolor – jest to główny kolor na danej stronie. Będzie on zajmował większość obszaru i będzie stanowił podstawę projektu, jako całości.

• Drugoplanowy kolor – jest to drugi kolor na stronie i zwykle współgra z kolorem podstawowym. Zazwyczaj jest to kolor bardzo zbliżony do podstawowego.

• Wyróżniający się kolor – jest to kolor używany zazwyczaj do podkreślenia niektórych części strony. Zwykle jest to kolor kontrastujący z kolorem podstawowym oraz drugorzędnym i powinien być stosowany z umiarem.
Jak udrożnić rury sodą oczyszczoną?
Jak udrożnić rury sodą i octem?
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak wymienić gałki w drzwiach?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak malować sufit?
 3.2/5 (34 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

lili - 2013-03-01
Ja przy malowaniu korzystam z porad producenta. Śnieżka na stronie z kolorami podaje kolory uzupełniające i kontrastowe. Zawsze pięknie wszystko ze sobą współgra.
pela - 2011-11-01
sory ale nic niepomaga potrzebne tylko kolory;niebieski,czerwony,fioletowy,żółty, zielony,pomarańczowy...
Myślisz o malowaniu, ale brakuję Ci pieniędzy na wynajęcie fachowca? Możesz tą czynność wykonać samodzielnie. Malowanie...
Jak samodzielnie wymalować pokój?
Myślisz o malowaniu, ale brakuję Ci pieniędzy na wynajęcie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub