Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Inne Węże > Jak karmić węża?
Jak karmić węża?

Jak karmić węża?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (48 ocen)
Oceń 
Posiadanie węża wydaje się być dobrym pomysłem, również ze względu na to, że ma on małe wymagania żywieniowe. Niestety to tylko pozory. Karmienie węży wymaga nieco doświadczenia, więc początkowo może sprawiać pewne trudności. Poniżej znajdziesz wskazówki jak karmić węża.
1
Musisz znać gatunek węża. Dla każdego gatunku należy dobrać osobną dietę i czas podawania posiłków. Źle dobrane pożywienie i nieregularne podawanie posiłków może spowodować różne choroby.
2
Wszystkie węże są mięsożerne. Znajdź odpowiedni sklep zoologiczny, w którym będziesz mógł kupić mrożone żaby, ryby, myszy, jaszczurki i owady. Zawsze trzymaj zapas mrożonego mięsa w swoim zamrażalniku.
3
Ustal harmonogram żywienia węża. Zaznaczaj dni w kalendarzu by nigdy nie przegapić dnia karmienia.
4
Rozmroź jedzenie dla węża. Prostym sposobem jest umieszczenie mięsa w ciepłej wodzie na około 30 minut, następnie dokładnie je osusz. Zanim nakarmisz swojego węża upewnij się, że mięso ma temperaturę pokojową.
5
Do posiłku dodawaj wapnia i witaminę D, kupisz je w dobrych sklepach zoologicznych w postaci płynu lub proszku.
6
Jedzenie wkładaj do terrarium za pomocą szczypiec. Jeżeli wąż nie reaguje na podane jedzenie, złap je w szczypce i poruszaj tak jakby było żywe.
7
Regularnie dbaj by wąż miał dostęp do świeżej wody.
Jak opiekować się chomikiem?
Jak dbać o chomika?
Jak obcinać pazury królikom?
Jak pozbyć się myszy?
Wskazówki
  • Jeżeli kupiłeś nowego węża daj mu kilka dni na przyzwyczajenie się do nowego środowiska, zanim go nakarmisz. Wąż, który jest zestresowany lub nie zaakceptował nowego terytorium może odmówić jedzenia.
  • Karm węża, co 2 dni. Ten czas jest mu potrzebny by dokładnie strawił posiłek. Jeżeli zbyt wcześnie podasz mu następny możesz spowodować wymioty, które wywołają również problemy z przyjmowaniem kolejnych posiłków.
  • Uważaj na większe myszy. Dorosła mysz może zagryźć węża.
 4.1/5 (48 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Regius - 2014-01-17
Mam kilka uwag to tego tekstu:
1. Węże nie jedzą idealnie regularnie, w zależności od gatunku węże mogą jeść w różnych porach, na przykład węże żywiące się rybami będą częściej jadły niż węże, które jedzą np. gryzonie.
2. Wąż przed wylinką często nie przyjmuje pokarmu.
3. Węże do rozrodu podczas godów nie będą jeść.
4. Autor nie wspomniał o tzw. karmieniu przymusowym - jednak zalecam je osobom z doświadczeniem.
5. Przy większej ilości węży bardziej się opłaca mieć hodowlę pożywienia, dodatkowo w ten sposób można mieć wpływ na jakość karmówki. Jeśli jestem już przy temacie hodowli żywego pożywienia, warto w sposób humanitarny i bezbolesny pozbawić je życia. Osoby, które się brzydzą tego mogą zbudować "komorę gazową" - dwutlenek węgla w dużym stężeniu powoduje natychmiastową utratę przytomności, a po paru minutach śmierć z powodu hipoksji. Polecam film pt. "Jak zabić człowieka".
Bezbolesną metodą uśmiercania gryzoni jest dyslokacja kręgów szyjnych - przerwanie rdzenia kręgowego. Kciukiem przytrzymujemy kark gryzonia do podłoża, a następnie szybkim ruchem ciągniemy za tylną łapę. Śmierć z powodu dyslokacji kręgów szyjnych (oddzielenie kręgosłupa od czaszki). Inna nazwa bardziej popularna to skręcenie karku.
6. Nie polecam podawania żywych gryzoni, wąż gdy nie jest głodny nie atakuje. Wyjątkiem jest samoobrona - lecz czasem może być już za późno. Podobno szczur potrafi przegryźć stalową rynnę (podobno!). Widziałem już martwego węża, szczur przegryzł czaszkę prawie na wylot.
7. Regularnie waż węża i zapisuj wyniki w notesie, przeznaczonym do celów terrarystycznych.
8. Nie podnoś nakarmionego węża - może zwrócić pokarm. W przypadku zwymiotowania pokarmu, nie podawaj od razu następnego gryzonia. Poczekaj około 2-3 dni, aby sok żołądkowy się "wyprodukował".
9. Węże przeznaczone do zimowania nie mogą być nakarmione. Ich przewód pokarmowy musi być czysty, w przeciwnym wypadku, pokarm może zacząć gnić - równoważne to jest ze śmiercią węża.

Jeśli ktoś jest zainteresowany hodowlą węży to polecam przeczytać KILKA książek lub artykułów w internecie, najlepiej napisanych przez osoby z dużym doświadczeniem i zastosować się do ich wskazówek. Pomogą czasami uratować węża.

Jeśli widzisz węża w sklepie zoologicznym, który wygląda na chorego, zapytaj się obsługi sklepu czy jest do sprzedaży. Wąż wzięty do ręki nie może bezwładnie zwisać. Jeśli masz odpowiednie warunki to kup go + możesz ocalić mu życie. Sam ocaliłem życie 3 wężom (zbożowy, pyton królewski i pyton tygrysi) - warunki w sklepie były fatalne: brak termometru, higrometru, ogrzewania, oświetlenie składało się ze świetlówki niezabezpieczonej dokładnie, obsługa sklepu nawet nie wiedziała co to za gatunek.

PAMIĘTAJ - SZCZĘŚLIWY WĄŻ TO NIE ZESTRESOWANY WĄŻ!!

A co do kwestii karmienia - nie karm węża gryzoniami z odłowu, mogą zawierać (i na pewno zawierają) pasożyty zarówno wewnętrzne i zewnętrzne.
- Nie karm węży jednocześnie - jeden wąż może wciągnąć do pyska drugiego razem z ofiarą.
- Jeśli wąż poczuje zapach gryzoni na Twoich rękach - będzie atakował. Węże mają świetny węch.

Pozdrawiam i życzę powodzenia terrarystom :)
jakubd - 2012-07-17
to co jak dam mojemu wezowi mysz raz po tygodniu a drugi raz po półtora tygodnia to zdechnie? ty pomysl najpierw a dopiero pozniej pisz!!!
ssssex - 2011-01-19
darek jak karmisz swoją sznurówke co 2dni to chyba pchłami ;/ Wąż w zależności od gatunku ale duże węże (jak pytony tygrysie) jeśli są młode to karmisz 1raz na tydzień ale jeśli nie przyjmie to i do 2tygodni może nie jeść. Ja mojemu daje średniej wielkości szczura (nie w pełni dorosłego ;pp) bo podrostki są za MAŁE!!! Życzę powodzenia i nie bójcie się korzystać z pana google ;pp bo te tematy juz się przewijały...
darek - 2010-09-01
to chyba macie kurwa glizdy a nie węże... mam boa i pytona i jakos jedzą mysz co 2 dzien od ladnych 2 lat i za kazdym razem mysz nie zdąży pierdnąć i juz nie zyje
Gratek - 2010-07-12
Mój znajomy ogłusza mysz zanim pod ją wężowi. Zwykle wali nią o ścianę. Kiedyś dał wężowi żywą mysz i tak go pogryzła że wąż ledwo to przeżył. Mało co się nie wykrwawił.
Świnka morska nieprzyzwyczajona do ludzi i dotykania może być lekko dzika i nieśmiała. Ale jeżeli oswoisz swoją świnkę...
Jak oswoić świnkę morską?
Świnka morska nieprzyzwyczajona do ludzi i dotykania może być lekko dzika i nieśmiała...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub