Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Anoreksja > Jak pomóc anorektyczce?
Jak pomóc anorektyczce?

Jak pomóc anorektyczce?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Często osoby z zaburzeniami jedzenia wiedzą, że mają problemy, ale są zbyt zakłopotane lub boją się szukać pomocy. W niektórych przypadkach, osoby mogą zaprzeczać, że mają problemy, ale jednocześnie czują, że ich sposób odżywiania jest poza ich kontrolą. Oto kilka wskazówek, jak pomóc osobie, która twoim zdaniem ma problemy z jedzeniem i cierpi na anoreksję.
6
Towarzysz tej osobie podczas wizyty u lekarza lub bądź przy niej i pomóż jej wykonać wstępną rozmowę telefoniczną z prośbą o pomoc.
7
Udziel jej swoich rad w zmaganiach, ale nie dominuj rozmowy. Stwórz bezpieczne warunki do wymiany delikatnych i skrywanych emocji poprzez aktywne słuchanie drugiej strony.
8
Sporządź listę dostępnych środków leczenia tej przypadłości, w tym celu możesz skontaktować się ze specjalistą i zasięgnąć profesjonalnej porady. Udaj się do lokalnego szpitala, lekarzy lub poszukaj w Internecie informacji o grupach wsparcia i ośrodkach zajmujących się leczeniem takich przypadków.
9
Znajdź miejsce, w którym uzyskasz wsparcie dla siebie. Pomaganie innym ludziom z problemami, może być emocjonalnie wyczerpujące dla ciebie. Będziesz potrzebował wsparcia zarówno ze strony przyjaciół jak i specjalistów, którzy maja doświadczenie w radzeniu sobie z takimi przypadkami.
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Jak zwalczyć gorączkę domowymi sposobami?
Jak uśmierzyć ból zęba?
Jak zrobić lewatywę?
Wskazówki
  • Powiedz chorej osobie, że martwisz się o jej dobre samopoczucie i troszczysz się o nią. Bądź dobrej myśli, wielu ludzi wyleczyło się bowiem z tej przypadłości.
  • Nie akceptuj wymówek, bez względu na to, jak one brzmią. Nie martw się, jeśli osoba zaprzeczy, że ma problemy z jedzeniem i wyrazi żal, że zwierzyła ci się ze swoich problemów. Zamiast tego, wysłuchaj jej.
  • Jeśli objawy nie ustępują lub nie masz pewności czy dobrze zdiagnozowałeś chorobę, skontaktuj się z lekarzem.
< poprzedniastrona 2 z 2
 5/5 (1 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

Każdy, kto uprawia jakiś sport wie doskonale czym są siniaki i stłuczenia oraz jak mogą one uprzykrzać nam życie. Czy...
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Każdy, kto uprawia jakiś sport wie doskonale czym są...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub