Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak dostać się na staż?
Jak dostać się na staż?

Jak dostać się na staż?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Świeżo upieczony absolwent szkoły średniej lub wyższej zazwyczaj żyje wizją, że dyplom, jaki uzyskał na koniec nauki, otworzy mu drzwi do kariery. Pełen zapału i wiary w swoje możliwości wysyła do wybranych przez siebie firm aplikacje, licząc na szybki odzew potencjalnych pracodawców. Rzeczywistość okazuje się jednak zupełnie inna. W czasach, w których dyplom uczelni jest powszechnie dostępny dla szerokiego grona ludzi, ukończenie nawet najlepszej szkoły wyższej okazuje się być niewystarczające, żeby wyróżnić nas z grona innych osób starających się o pracę. Dla pracodawcy najważniejsze jest jedno – DOŚWIADCZENIE. Co zrobić, jeśli jedynym doświadczeniem, jakim możemy się pochwalić, są praktyki studenckie? Najlepszym rozwiązaniem będzie wówczas ubieganie się o staż w firmie, której działalność pokrywa się z naszym wykształceniem i umiejętnościami.
1
Kto może odbywać staż?

Warunkiem koniecznym ubiegania się o staż jest zarejestrowanie się jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy. Staż mogą odbywać osoby:
- bezrobotne do 25 roku życia
- bezrobotne do 27 roku życia, które ukończyły szkołę wyższą - staż należy rozpocząć nie później niż do 12 miesięcy od daty ukończenia studiów podanej na dyplomie.
Staż jest finansowany w całości przez Urząd Pracy i w wymienionych wyżej przypadkach może trwać od 3 do 12 miesięcy.

Ponadto, na staż mogą zostać skierowane również osoby:
- bezrobotne, do 25 roku życia
- długotrwale bezrobotne lub kobiety, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka
- bezrobotne, po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego
- bezrobotne, powyżej 50 roku życia
- bezrobotne bez kwalifikacji zawodowych, doświadczenia zawodowego lub bez wykształcenia średniego
- bezrobotne samotnie wychowujące co najmniej jedno dziecko do 18 roku życia
- bezrobotne, które nie podjęły zatrudnienia po odbyciu kary pozbawienia wolności
- bezrobotne niepełnosprawne
W wymienionych wyżej przypadkach długość stażu nie może przekraczać 6 miesięcy.
Jak znaleźć pracę po 40?
Co robić na bezrobociu?
Jak odkryć w sobie talent?
Jak zadowolić męża?
Ostrzeżenia
  • Stażysta przez okres trwania stażu otrzymuje stypendium w wysokości 791 zł brutto.
  • W trakcie trwania stażu nie dochodzi do nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Umowę ze stażystą zawiera Urząd Pracy. Oznacza to, że osoba będąca na stażu jest z punktu widzenia prawa dalej osobą bezrobotną.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak zadowolić męża?
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (4)

ewelina - 2013-09-27
czy jeżeli byłam zatrudniona na umowę na zlecenie a teraz jestem zarejestrowana jako bezrobotna to mogę starać się o staż w tej firmie?
net - 2012-03-08
Można odbyć staż będąc zarejstrowanym gdzieś inndziej to wtedy jest staż po za województwem. Choć trzeba się nieźle nakombinować. Ja jeszcze do niedawna myślałam że UP pomaga bezrobotnym a okazuje się że jest to nie prawda!!!!
Tanya - 2010-07-07

Aby odbyć staż w innym województwie trzeba być w nim zameldowanym (zameldowanie przynajmniej czasowe).

doris - 2010-07-07
Czy to prawda, że obowiązuje urzędy pracy regionalizacja i że staż można mieć tylko w województwie w którym się mieszka?
Idealny prezent walentynkowy całkowicie zależy od osobowości mężczyzny i tego, jak długo się spotykacie. Mężczyźni...
Pomysły na prezent walentynkowy dla niego
Idealny prezent walentynkowy całkowicie zależy od osobowości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub