Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć swędzenie skóry?

Jak leczyć swędzenie skóry?

, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (347 ocen)
Oceń 
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga ono zniwelować swędzenia, a jedynie uszkadza powierzchnie naskórka. Jest wiele przyczyn swędzenia skóry takich jak reakcje alergiczne, oparzenia słoneczne, ukąszenia owadów, grzybica, reakcje na środki chemiczne (mydła i detergenty) oraz suche powietrze i starzenie się naskórka. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak zmniejszyć nieprzyjemny świąd.
1

Soda oczyszczona.

To jeden z naturalnych produktów, który pomaga likwidować swędzenie. Możesz kąpać się w wodzie ze sodą, wystarczy wsypać do wanny z ciepłą woda filiżanką sody i posiedzieć w niej około godzinkę, by zmniejszyć swędzenie. Na swędzenie można także zastosować pastę zrobioną z sody. Jest ona przydatna zwłaszcza na swędzące, gojące się rany. Wymieszaj 3 części sody oczyszczonej z 1 częścią wody i posmaruj swędzące miejsce. Nigdy nie stosuj pasty sodowej na otwarte rany!

2

Płatki owsiane.

Wrzuć jedną lub dwie szklanki drobnych płatków owsianych do wanny z ciepłą wodą. Nigdy nie wrzucaj płatków do bardzo gorącej wody, ponieważ w ten sposób zamiast kąpieli zrobisz w wannie owsiankę.

3

Cytryna.

Wyciśnij sok z cytryny bezpośrednio na swędzące miejsce i pozostaw do wyschnięcia. Cytryna zawiera substancje przeciwzapalne i przeciwbólowe, które pomogą zmniejszyć swędzenie.

4

Goździki i jałowiec.

Jagody jałowca były używane już przez Indian do zmniejszenia swędzenia. Jałowiec zawiera substancje przeciwzapalne, a goździki eugenol, który działa na zakończenia nerwowe, te dwa składniki połączone razem likwidują świąd. Rozpuść około 90 gramów niesolonego masła. W osobnej miseczce rozpuść dwie łyżki stołowe wosku pszczelego. Kiedy wosk będzie dobrze rozpuszczony, wymieszaj go dokładnie z masłem, dodaj pięć łyżek jagód jałowca i trzy łyżki goździków, wymieszaj dokładnie. Poczekaj, aż trochę wystygnie i nałóż na swędzące miejsce. Pozostaw do całkowitego wchłonięcia.

Jak złagodzić podrażniony nos?
Jak leczyć czyraki?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Jak leczyć gronkowca?
Wskazówki
  • Swędzenie często spowodowane jest przesuszeniem skóry, co ma miejsce zwłaszcza zimą (powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach jest bardzo suche). Aby załagodzić swędzenie, należy po każdej kąpieli wsmarować w skórę balsam głęboko nawilżający. Swędzenie ustanie.
  • Swędzenie skóry po kąpieli - najprawdopodobniej masz alergię na środki kosmetyczne, których używasz pod prysznicem lub żel/mydło zanadto przesusza twoją skórę. Zamiast używać żelów pod prysznic (nawet tych reklamowanych jako nawilżające), stosuj szare mydło i kąp się w solach do kąpieli, które nawilżą twoją skórę.
strona 1 z 2następna >
 2.5/5 (347 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

me - 2012-02-16
Na wszelkie swedzenia i gojenia ciezkich ran(zarowno na ludzi i zwierzeta) jest bardzo dobra WAZELINA !!
Ja niezartuje prosze sprobowac.
GARRA Spa - relaxačné centrum - 2010-05-11
Leczenie luszczycy rybkami Garra Rufa na Slovacií.
Viecej na www.garraspa.sk
Jak złagodzić swędzenie skóry po opalaniu?
Odczuwasz swędzenie skóry po opalaniu? Przeczytaj poniższe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub