Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć swędzenie skóry?

Jak leczyć swędzenie skóry?

, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (347 ocen)
Oceń 
Pierwszym odruchem podczas swędzenia skóry jest drapanie się, niestety nie pomaga ono zniwelować swędzenia, a jedynie uszkadza powierzchnie naskórka. Jest wiele przyczyn swędzenia skóry takich jak reakcje alergiczne, oparzenia słoneczne, ukąszenia owadów, grzybica, reakcje na środki chemiczne (mydła i detergenty) oraz suche powietrze i starzenie się naskórka. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak zmniejszyć nieprzyjemny świąd.
1

Soda oczyszczona.

To jeden z naturalnych produktów, który pomaga likwidować swędzenie. Możesz kąpać się w wodzie ze sodą, wystarczy wsypać do wanny z ciepłą woda filiżanką sody i posiedzieć w niej około godzinkę, by zmniejszyć swędzenie. Na swędzenie można także zastosować pastę zrobioną z sody. Jest ona przydatna zwłaszcza na swędzące, gojące się rany. Wymieszaj 3 części sody oczyszczonej z 1 częścią wody i posmaruj swędzące miejsce. Nigdy nie stosuj pasty sodowej na otwarte rany!

2

Płatki owsiane.

Wrzuć jedną lub dwie szklanki drobnych płatków owsianych do wanny z ciepłą wodą. Nigdy nie wrzucaj płatków do bardzo gorącej wody, ponieważ w ten sposób zamiast kąpieli zrobisz w wannie owsiankę.

3

Cytryna.

Wyciśnij sok z cytryny bezpośrednio na swędzące miejsce i pozostaw do wyschnięcia. Cytryna zawiera substancje przeciwzapalne i przeciwbólowe, które pomogą zmniejszyć swędzenie.

4

Goździki i jałowiec.

Jagody jałowca były używane już przez Indian do zmniejszenia swędzenia. Jałowiec zawiera substancje przeciwzapalne, a goździki eugenol, który działa na zakończenia nerwowe, te dwa składniki połączone razem likwidują świąd. Rozpuść około 90 gramów niesolonego masła. W osobnej miseczce rozpuść dwie łyżki stołowe wosku pszczelego. Kiedy wosk będzie dobrze rozpuszczony, wymieszaj go dokładnie z masłem, dodaj pięć łyżek jagód jałowca i trzy łyżki goździków, wymieszaj dokładnie. Poczekaj, aż trochę wystygnie i nałóż na swędzące miejsce. Pozostaw do całkowitego wchłonięcia.

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć czyraki?
Jak zatuszować malinkę?
Jak leczyć gronkowca?
Wskazówki
  • Swędzenie często spowodowane jest przesuszeniem skóry, co ma miejsce zwłaszcza zimą (powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach jest bardzo suche). Aby załagodzić swędzenie, należy po każdej kąpieli wsmarować w skórę balsam głęboko nawilżający. Swędzenie ustanie.
  • Swędzenie skóry po kąpieli - najprawdopodobniej masz alergię na środki kosmetyczne, których używasz pod prysznicem lub żel/mydło zanadto przesusza twoją skórę. Zamiast używać żelów pod prysznic (nawet tych reklamowanych jako nawilżające), stosuj szare mydło i kąp się w solach do kąpieli, które nawilżą twoją skórę.
strona 1 z 2następna >
 2.5/5 (347 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

me - 2012-02-16
Na wszelkie swedzenia i gojenia ciezkich ran(zarowno na ludzi i zwierzeta) jest bardzo dobra WAZELINA !!
Ja niezartuje prosze sprobowac.
GARRA Spa - relaxačné centrum - 2010-05-11
Leczenie luszczycy rybkami Garra Rufa na Slovacií.
Viecej na www.garraspa.sk
Słońce ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją skórę, nie licząc oczywiście opalenizny. Zaczerwienienie skóry po każdym...
Jak leczyć uczulenie na słońce?
Słońce ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją skórę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub