Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak zrobić pierogi z serem na słodko?

Jak zrobić pierogi z serem na słodko?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (26 ocen)
Oceń 
Pierogi z serem białym na słodko są jedną z ulubionych potraw wigilijnych dzieci. Poniżej przedstawiam doskonały staropolski przepis sprzed drugiej wojny światowej.
1/2 kg mąki, 4 dkg masła, 1 jajko, 1 żółtko, 1/4 szklanki wody, 1/4 szklanki mleka, 40 dkg sera, 6 dkg cukru, 3 dkg skórki pomarańczowej, 6 dkg drobnych rodzynek.
1
Z mąki, jajka, żółtka, wody i mleka wyrobić ciasto, rozwałkować i wycinać kółka.
2
Ze sera i cukru utrzeć gładką masę, dodać rodzynki i drobno pokrojoną skórkę pomarańczową.
3
Tym farszem nadziewać pierożki i gotować w lekko osolonej wodzie. Podawać polane masłem.
Jak zrobić śledzie w oleju?
Jak zrobić pierogi z suszonymi śliwkami?
Jak zrobić pierogi z wiśniami?
Jak zrobić ciasto na pierogi?
 4.7/5 (26 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zlotemiasta - 2010-11-11
Nie mam talentu kulinarnego, ale za pierogami z serem na słodko po prostu p[rzepadam. Kojarzą mi sie z dzieciństwem. Niestety żadko kiedy jadam domowe pierogi, najcześciej wstępuję do jakiś restauracji i tam zamawiam. Jakiś czas temu trafiłam do Krakowskiego Przedmieścia w Zabierzowie koło Krakowa i tam jadłam tak pyszne pierozki na słodko, ze w zasadzie do tej pory wspominbam.
Karp zapiekany z pieca jest jedną z ulubionych potraw miłośników karpi. Niepowtarzalny smak potrawy sprawi, że Wigilia...
Jak zrobić zapiekanego karpia?
Karp zapiekany z pieca jest jedną z ulubionych potraw...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub