Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Artretyzm > Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (345 ocen)
Oceń 
Dna moczanowa to specyficzne zapalenie stawów. Najczęściej występuje w dużym palcu u nogi, ale może także występować w kostkach, kolanach, łokciach oraz wszystkich palcach u rąk i nóg. Ból spowodowany dną moczanową daje o sobie znać zwykle nocą, jest on spowodowany nagromadzeniem się w stawach kryształków kwasu moczowego. Ból wywołany przez tą chorobę może być bardzo silny, bywa porównywany z bólem towarzyszącym złamaniom. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak naturalnymi metodami radzić sobie z tą uciążliwą dolegliwością.
1
dna moczanowa - zdjęcie

Rozpoznanie objawów.

Pierwszym objawem dny moczanowej jest zwykle nocny ból dużego palca u nogi. Początkowo może mieć on postać delikatnego szarpania lub niepokoju, a z czasem staje się coraz silniejszy. Z bólem zwykle pojawia się także obrzęk oraz uczucie gorąca. Objawy te zwykle pojawiają się na krócej niż tydzień, ale w i w tym czasie potrafią być bardzo uciążliwe.

Dna moczanowa pojawia się najczęściej u osób w średnim wieku, zwłaszcza, jeżeli mają one wrodzone predyspozycje do tej choroby. Nagromadzenie się kwasu moczowego spowodowane jest jego nadmiarem we krwiobiegu oraz niezdolnością organizmu do jego filtracji. Na zawartość kwasu moczowego w organizmie wpływ ma także dieta. Są pokarmy, które wpływają na namnażanie się tego kwasu i są takie, które powodują jego redukcję.

Jeżeli nie jesteś pewny, że dokucza ci ta choroba skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu.

2
dna moczanowa - zdjęcia

Stan zapalny i ból.

Pierwszą rzeczą, którą będziesz chciał zrobić po wystąpieniu dny moczanowej jest na pewno pozbycie się bólu i stanu zapalnego. Jest kilka sposobów na zmniejszenie stanu zapalnego. Możesz przyłożyć na bolące miejsce zimny okład, najlepiej z lodu owiniętego ściereczką. Innym sposobem jest zawiązanie nad bolącym miejscem opaski uciskowej, tak by zmniejszyć ciśnienie w miejscu bólu, i "wyłączyć" je z krwiobiegu. Dodatkowe możesz także stosować środki przeciwbólowe jednak działają one bardzo krótko, i nie eliminują bólu, a jedynie go zmniejszają. Najlepszym środkiem farmakologicznym jest aspiryna, ponieważ wpływa na zwolnienie produkcji kwasu moczowego.

Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Jak poprawić krążenie krwi?
Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Wskazówki
  • Powyższe informacje mają na celu poinformować chorych o możliwości niesienia ulgi, ale nie zastąpią one leczenia.
  • Jeżeli ból pojawia się często, trwa dłużej niż kilka dni i towarzyszą mu dreszcze i gorączka koniecznie skonsultuj się z lekarzem.
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (345 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

nothingman - 2013-06-28
Wysoce nieprofesjonalny artykuł. Fasola ,groch, soczewica - to produkty wysoko-purynowe.
Kamson - 2012-08-31
Również mam 15 lat. Około 2 lata temu włożenie nogi w gips pomogło i po ok. tygodniu nic już nie czułem a ból miałem jakieś 2 miesiące. To było w wakacje a teraz wiadomo, kończą się a od około tygodnia ból wrócił i nasila się z dnia na dzień nie jest jeszcze taki silny jak poprzednio ale trudno jest chodzić w butach, biegać lub co dopiero kopnąć piłkę. Raczej ponownie będę musiał zwrócić się do lekarza jeżeli to nie minie...(Duży palec u prawej nogi.) W sumie to ból nigdy nie ustał, cztery miesiące temu na w-fie go sobie rozwaliłem ale to już inna historia. Zawsze jakiś lekki ból mi towarzyszył a ostatnio wraca ten większy.
Kasia - 2012-07-30
Mam 15 lat i po paru latach skreceń kolan , gipsów, bólu , badań i ortopedów ( ogromne koszta) na podstawie poziomu kwasu moczowego 7.0 we krwi zdiagnozowano u mnie dnę. To bylo pare dni temu, wczoraj zaczelam przyjmowac leki, dzisiaj dieta. Mam troche za duzo ciala, wiec z tego co widze, schudne. Jak widac, ta choroba nie dotyka tylko ludzi starych, czasem mlodych i w dobrym zdrowiu.Moje marzenia o ratownictwie chyba sie nie spelnia,ech...
Pozdrawiam chorych. Musimy byc silni i wytrali.
Wczoraj mialam 3 ataki po 2 godziny :/
xyz - 2012-05-13
Mam złamanego II palca u stopy i właśnie w nocy łapie mnie ogromny ból stopy. Jest nie do zniesienia, najchętniej w tym momencie odcięłabym sobie nogę. Co mogę zrobić? Muszę ponownie udać się do lekarza i poinformować go o bólu? Niejednokrotnie miałam złamaną nogę, ale jeszcze nigdy nie przytrafiło i się coś takiego. Dodam, że noga jest zawiązana bandażem elastycznym, bo tak zalecił lekarz. Gdy chodzę opieram się lewym brzegiem chorej stopy, czy to ma tak duży wpływ, aby powodować tak duży ból i to właśnie w nocy?
PS, bandaża nie zdejmuję na noc, bo noga ma być 'usztywniona' cały czas. Prosze o szybką odpowiedź, leki przeciwbólowe zażywam w ilościach grubo ponadprzeciętnych, a i tak średnio pomagają (nawet ketonal).
maper - 2012-03-29
Pisząc taki artykuł autor powinien zweryfikować swoją wiedzę na dany temat.
aszka - 2010-05-25
"Nie powinno się stosować kwasu acetylosalicylowego (aspiryny), który w małych dawkach powoduje zatrzymywanie moczanów w ustroju, a w dużych dawkach nasila urykozurię"! (źródło: Zimmermann-Górska I.: Choroby reumatyczne. Wyd. IV. Warszawa, PZWL, 2004)
Dna moczanowa, zwana też inaczej skazą moczanową, a w zależności od umiejscowienia bólu: podagrą, chiragrą, gonagrą lub...
Jakie są objawy dny moczanowej?
Dna moczanowa, zwana też inaczej skazą moczanową, a...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub