Tutaj jesteś: Prawo > Prawo Konsumenckie > Reklamacja > Jak reklamować buty?
Jak reklamować buty?

Jak reklamować buty?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
Każdemu z nas zdarzyło się pewnie kupić produkt, który nie spełnił naszych oczekiwań. Wady ukryte szczególnie często występują w przypadku butów. Okazuje się, że obuwie podczas użytkowania rozkleja się, przemaka lub traci należyty wygląd. Nie należy wówczas rzucać butów w kąt. Jeśli wada ujawniła się przed upływem dwóch lat od daty zakupu, możemy wówczas skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich.
1

Sprzedawca może odpowiadać za tzw. „niezgodność towaru z umową” przez dwa lata od daty zakupu, niezależnie od tego czy udziela na niego gwarancji, czy nie. Jeśli buty są na gwarancji, możemy wybrać czy skorzystamy z uprawnień z jej tytułu, czy z praw konsumenckich.

2

Jeśli zauważymy, że towar jest wadliwy, musimy o tym poinformować sprzedawcę w okresie do dwóch miesięcy od daty stwierdzenia wady.

3

Reklamacja powinna być złożona na piśmie, najlepiej z potwierdzeniem daty jej złożenia. Wiele sklepów udostępnia w tym celu własne protokoły reklamacyjne. Jeśli sklep nie posiada odpowiedniego druku, musimy napisać reklamacje sami. Należy w niej podać dane osobowe, datę zgłoszenia reklamacji oraz nazwę towaru. Następnie należy opisać wykryte wady oraz podać datę ich ujawnienia się. Reklamacja powinna również precyzować, czy żądamy naprawy produktu czy jego wymiany.

4
Nie należy zapominać o ustaleniu ze sprzedawcą terminu realizacji reklamacji.
Jak napisać reklamację?
Jak reklamować buty?
Nowe prawa konsumenta - co warto wiedzieć?
Reklamacja - co powinniśmy o niej wiedzieć?
Ostrzeżenia
  • Wybór: naprawa czy wymiana towaru zależy od kupującego.
  • Jeśli po upływie wyznaczonego czasu sprzedawca nie naprawi lub nie wymieni towaru, można odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.
  • Reklamacje obowiązują również w przypadku towarów z wyprzedaży, ponieważ cena nie wpływa na prawo do reklamacji. W pierwszej kolejności musimy jednak zażądać naprawy lub wymiany uszkodzonego produktu, a to w przypadku wyprzedaży posezonowych może okazać się niemożliwe.
Wskazówki
  • Reklamację i potwierdzenie jej złożenia najlepiej mieć na piśmie.
  • Jeśli po 14 dniach sprzedawca nie odpowie na reklamację oznacza to, że ją uznał.
  • W razie problemów z przebiegiem procedury reklamacyjnej należy zgłosić się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.
Przeczytaj teraz: Jak napisać reklamację?
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

baleno - 2014-07-18
co do botów PUMA miałam to samo OLU - pękły mi buty na wysokości palca małego i to samo mi napisali... smiech i zenada... nie kupuje wiecej butow w pumie, a Ty idz do rzecznika praw konsumentow, bo oni w outletach zawsze reklamacji nie uwzgledniaja nawet jak napisze rzecznik, ale zostaje Ci isc od niego a potem on zlozy wniosek do Sądu a tu masz sprawe wygrana :)
ola - 2012-12-06
Reklamacja butów Puma /skóra/ 200zl /kupione outlet Puma Al Włókniarzy Łódź/ dotyczyła przetarcia się skóry na poziomie małego palca w jednym bucie oraz dużego palca w drugim. Ów ANDRZEJ MATERA - "wysokiej klasy rzeczoznawca" - należy tak przypuszczać, skoro pracuje dla samych najdroższych - w moim przypadku Puma, u kogoś Martens /choć wcale, jak się okazuje, nie najlepszych marek/ orzekł co następuje: duże zniszczenie obuwia przez użytkownika i brak dbałości oraz palce i paznokcie(!!!) przyczyniły się do takiego stanu obuwia; brak podstaw do uznania reklamacji. Nie podał jednak patentu na użytkowanie butów Pumy???? a może buty Puma są dla inwalidów??? a może należy obciąć najpierw palce lub pozrywać sobie paznokcie i z satysfakcją dałoby się wtedy ponosić buty MARKI PUMA choć jeden sezon letni??? brrr..
Myśl,że ten A. MATERA nie musi posuwać się do tak drastycznych środków skoro tak jest ceniony przez markowe firmy..... Dodam, uwaga!!! te palce i paznokcie w moim przypadku dotyczą stóp 11letniego DZIECKA - nie ma mowy o zdeformowanych, kurzych pazurach , a dziecko buty kupione miało w czerwcu, przy czym ponad połowę lata chodziło w sandałach, bo adidaski Pumy były na lepsze wyjścia i na wrzesień do szkoły. Piszcie kochani o takich sytuacjach, bo jak widać też z poprzedniego postu, to rzeczoznawca MATERA obwinia za błędy producenta wyłacznie palce i paznokcie użytkownika. WSTYD!!!ŻENADA!!!
lolaa - 2012-11-15
Witam. Pod koniec października zakupiłam botki na koturnie. Ostatniego dnia października zauważyłam, że coś w koturnie się złamało lub odkształciło. Zaniosłam buty na reklamację 4 listopada. Ekspedientka spisała moje dane, ale nie podpisywałam żadnego protokoły ani nic. Zapytałam się, czy nie dostanę jakiegoś potwierdzenia, ale jak się wyraziła sprzedawczyni "u nich nic nie ginie więc to nie jest konieczne". Powiedziała mi, że procedury związane z reklamacją mogą trwać do 14 dni roboczych. Problem w tym, że te buty są mi teraz bardzo potrzebne(wyjście do teatru)a nie mam za bardzo innych ;P I tu moje pytanie: CZY MOGĘ TERAZ ZWRACAĆ SIĘ O ZWROT PIENIĘDZY???
Tala - 2012-02-02
Witam, kupiłam buty 30.11.2011r, ekspedientka poinformowała mnie,że gwarancja jest na 3 miesiące. W grudniu zaniosłam je na reklamację, nie miałam butów 14 dni otrzymałam je pod koniec grudnia a 24 stycznia po raz drugi zaniosłam je na gwarancję ( ta sama wada). obecnie czekam, mam przyjść 7 lutego, ale z góry sprzedawczyni poinformowała mnie, że już więcej nie będę mogła reklamować, bo minęły 3 miesiące. Czy gwarancja na buty nie powinna się wydłużyć o te 28 dni kiedy to nie miałam butów??? I czy to jest prawnie ustalone, że buty obejmują gwarancję tylko 3 miesiące???
Daria - 2010-11-24
Dzięki wielkie za pomoc
Olga - 2010-11-24

Daria, najlepiej zadzwoń lub udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta w Łodzi. Adres i namiary to:

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów

ul. Piotrkowska 113, 90-430 Łódź

(parter, prawa oficyna)

tel.: 48 (42) 638-46-56, 48 (42) 638-46-58

fax: 48 (42) 638-46-57

e-mail: mrk@uml.lodz.pl

Godziny pracy:

Poniedziałek, Środa - Piątek od 8.00 do 16.00

Wtorek od 9.00 do 17.00

Kierownik komórki organizacyjnej przyjmuje interesantów:

w każdy wtorek od godziny 9.00 do 12.00 oraz od godz. 14.00 do 17.00

daria - 2010-11-23
Witam, zakupiłam buty firmy PUMA w jednym z łódzkim sklepów. Zgłosiłam je do reklamacji, ponieważ pojawiły się usterki nie związane z uzytkowaniem. Sklep odmówił mi wymiany i zwrotu pieniędzy, Nie wiem co mam teraz zrobic zostałam znowu z uszkodzonymi butami.
Marzena - 2010-10-28

bartek,

jeśli są to buty konkretnej marki (Nike, Adidas itp.), spróbuj udać się do sklepu firmowego z paragonem, powiedz jak wygląda sytuacja i spytaj, czy sklep mógłby zareklamować buty w twoim imieniu. Gorzej ma się sytuacja w przypadku butów niemarkowych. Jeśli w twoim mieście nie ma sklepu danej marki, skontaktuj się ze sprzedawcą, u którego kupiłeś buty. Może zgodzi się na załatwienie sprawy drogą wysyłkową. Wysyłając buty pamiętaj jednak o dołączeniu pisemnej reklamacji.

bartek - 2010-10-28
Witam . Mam takie pytanie : Kupiłem buty na wakacjach bardzo daleko od domu a teraz się rozkleiły i chcę oddać je na gwarancje ale nie wiem gdzie mam z nimi iść gdyż ten sklep w którym kupiłem te buty jest oddalony od mojej miejscowości o około 300 km i nie opłaca mi się z nimi tyle jechać ?? Co mam zrobić ??
Halla - 2010-07-12
Zamówiłam buty na bucikowo.pl które nie przyszły. Czekam już na nie ponad rok (wysyłam maile, dzwonię). Po jakim czasie sprawa się przedawni i jak długo mogę dochodzić swoich praw przed sądem?
Zmiana przepisów konsumenckich w połowie czerwca 2014 r. obejmie głównie zakupy w internecie, poza lokalem...
Zmiana przepisów konsumenckich w połowie czerwca 2014...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub