Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak wyleczyć kaca?
Jak wyleczyć kaca?

Jak wyleczyć kaca?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (23 ocen)
Oceń 
Kac jest bardzo nieprzyjemną przypadłością z którą borykamy się co pewien czas - wyłącznie na własne życzenie. Przestrzegając kilka podstawowych zasad możemy zaoszczędzić sobie wiele cierpienia. Dbając o Wasze samopoczucie prezentuję skuteczne metody walki z kacem. Jak go uniknąć, jakie są jego objawy i jak go leczyć tego dowiecie się czytając poniższe wskazówki i porady.
1
Jedzenie przed i w trakcie picia alkoholu

* Nigdy nie pijmy alkoholu na pusty żołądek - nawet szklaneczka mleka wypita zaraz przed rozpoczęciem imprezy może ograniczyć nieco nasze dolegliwości dnia następnego .
* Tłuste przekąski oraz mięso zamiast chrupek i paluszków. Dla wegetarianów najlepsze będą warzywa panierowane. Tradycyjnie najlepiej podjadać też marynowane grzybki, kiszone ogórki, śledzie.
* Przed rozpoczęciem uczty zażyjmy kilka tabletek witaminy C.
2
Przepijanie i mieszanie alkoholi

* Jeśli musimy przepić koniecznie czymś alkohol najlepiej to zrobić sokami bogatymi w witaminę C. (np. sok porzeczkowy, pomarańczowy).
* Unikajmy wszelkich napojów gazowanych i chipsów.
*

Nie mieszamy alkoholi. Wybieramy wyłącznie te sprawdzone. Pole do eksperymentów pozostawmy tylko do ewentualnej twórczości związanej z tworzeniem drinków, ale tu też lepiej skorzystać ze sprawdzonych przepisów.
3
Kac - leczenie.

* Kolejnego dnia, po przebudzeniu, pomimo „wszelkich przeciwności losu” zjadamy jajecznicę lub kogel mogel.
* Jeśli mamy objawy jadłowstrętu – żółte danie zamieniamy na czerwony napój a mianowicie na szklankę soku pomidorowego.
* Pomoże również herbata z dużą ilością cytryny i miodu.
* Na ból głowy pomoże nam tradycyjnie Polopiryna.
* Klin na kaca nie jest najlepszym rozwiązaniem ale jak to mówią “czym się strułeś, tym się lecz”. Jeśli jesteśmy zwolennikami tej metody najlepiej wypić kieliszek (ale tylko jeden) Żołądkowej Gorzkiej i przegryźć słonym herbatnikiem.

* Istnieje też wersja leczenia kaca dla prawdziwych bohaterów, silnych duchem i ciałem – wysiłek fizyczny (najlepiej bieganie).
Jak zrobić drinka Mojito?
Jak zrobić drinka Mimoza?
Jak przetrwać w pracy na kacu?
Jak zrobić drinka Manhattan?
Przeczytaj teraz: Jak leczyć kaca?
 3.9/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Agniesia2678 - 2014-01-03
najlepsze są tabletki 2KC m dla mnie zawsze pomagają :)
student - 2013-11-18
na kaca najlepiej duzo wypic wody, w tym plyn z elektrolitami, np.orsalit, mnie to zawsze pomaga:)
AnnaRo - 2013-03-19
Moim sprawdzonym sposobem na kaca jest magnez i witamina C przed piciem i po piciu. Preferuję musujące tabletki rozpuszczane w wodzie. Pijąc podobną ilość alkoholu bez zabezpieczenia się tymi tabletkami już wiele razy "umierałam" następnego dnia.
A jeśli już nas złapie kac, wtedy dobrze jest wypić następnego dnia maślankę lub zjeść ogórki kiszone, aby wyrównać gospodarkę kwasową organizmu
GrzegorzW - 2012-09-04
Ja na kaca biorę porządny kieliszek żubrówki z trawą żubrową i dobrze odchodzi każdy ból głowy :D
hoolyy - 2012-08-28
2kc i do kaca sie nie doprowadza!
Ziuta - 2010-11-16

Przed piciem warto wycisnąć połowę cytryny i dolać do połowy szklanki wody nie gazowanej. Wypić to duszkiem mniej więcej 30 min1h przed piciem. A jeszcze lepszym sposobem jest napić się drugi raz;)

alkocholik - 2010-11-15
na kaca najlepsza pod słońcem jest łyżka soli :)
Panczo - 2010-11-14
Rosołek, jeśli go nie mamy bierzemy kostkę rosołową i zalewamy wrzątkiem. Sen, dużo snu i duuużo wody. Jeśli czujemy się w miarę dobrze (bez objawów na pawia) to pijemy wodę od ogórków kiszonych.

Idę zjeść jajecznice
funkstar - 2010-11-09
Przed piciem biorę Prevento, 2 tabletki. Środek zupełnie naturalny, różni się od 2KC. Przede wszystkim nie przyspiesza metabolizmu, jedynie przyspiesza wydalanie alkohlu z organizmu, co jest zdecydowanie bezpieczniejsze a równie skuteczne.
Tomek10 - 2010-11-08
Moim najlepszym sposobem na kaca jest dzień wcześniej nie pić. Pomaga jak diabli.
Natty Dread - 2010-10-03
Ja zawsze w zanadrzu mam sok pomarańczowy z kartonu.
No i trzeba odespać swoje....
OloOsYa - 2010-07-10
Na kaca najlepsza jest praca,lecz z własnego doświadczenia wiem,ze nikomu nie chce się wtedy nawet z łóżka wstać ;) Więc spróbujcie kawy z cytryna-pomaga:))
loej - 2010-03-15
Ja cierpie kilka dni sennosc jakbym cpał zwiecha
klik - 2009-11-19
Aby nie ciepieć na syndrom dnia poprzedniego biorę w czasie picia tabletki KC24. Myślałam, że to jakaś ściema, ale ona rzeczywiście działają.
dany83 - 2009-08-14
ROSÓŁ,ROSÓŁ,ROSÓŁ !!!!!!!!!
Budzisz się i czujesz jak jakiś mały człowieczek w twojej głowie rozszarpuje ci twój mózg na małe kawałeczki, żołądek...
14 sposobów na kaca
Budzisz się i czujesz jak jakiś mały człowieczek w twojej głowie rozszarpuje ci...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub