Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak wyleczyć kaca?
Jak wyleczyć kaca?

Jak wyleczyć kaca?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (23 ocen)
Oceń 
Kac jest bardzo nieprzyjemną przypadłością z którą borykamy się co pewien czas - wyłącznie na własne życzenie. Przestrzegając kilka podstawowych zasad możemy zaoszczędzić sobie wiele cierpienia. Dbając o Wasze samopoczucie prezentuję skuteczne metody walki z kacem. Jak go uniknąć, jakie są jego objawy i jak go leczyć tego dowiecie się czytając poniższe wskazówki i porady.
1
Jedzenie przed i w trakcie picia alkoholu

* Nigdy nie pijmy alkoholu na pusty żołądek - nawet szklaneczka mleka wypita zaraz przed rozpoczęciem imprezy może ograniczyć nieco nasze dolegliwości dnia następnego .
* Tłuste przekąski oraz mięso zamiast chrupek i paluszków. Dla wegetarianów najlepsze będą warzywa panierowane. Tradycyjnie najlepiej podjadać też marynowane grzybki, kiszone ogórki, śledzie.
* Przed rozpoczęciem uczty zażyjmy kilka tabletek witaminy C.
2
Przepijanie i mieszanie alkoholi

* Jeśli musimy przepić koniecznie czymś alkohol najlepiej to zrobić sokami bogatymi w witaminę C. (np. sok porzeczkowy, pomarańczowy).
* Unikajmy wszelkich napojów gazowanych i chipsów.
*

Nie mieszamy alkoholi. Wybieramy wyłącznie te sprawdzone. Pole do eksperymentów pozostawmy tylko do ewentualnej twórczości związanej z tworzeniem drinków, ale tu też lepiej skorzystać ze sprawdzonych przepisów.
3
Kac - leczenie.

* Kolejnego dnia, po przebudzeniu, pomimo „wszelkich przeciwności losu” zjadamy jajecznicę lub kogel mogel.
* Jeśli mamy objawy jadłowstrętu – żółte danie zamieniamy na czerwony napój a mianowicie na szklankę soku pomidorowego.
* Pomoże również herbata z dużą ilością cytryny i miodu.
* Na ból głowy pomoże nam tradycyjnie Polopiryna.
* Klin na kaca nie jest najlepszym rozwiązaniem ale jak to mówią “czym się strułeś, tym się lecz”. Jeśli jesteśmy zwolennikami tej metody najlepiej wypić kieliszek (ale tylko jeden) Żołądkowej Gorzkiej i przegryźć słonym herbatnikiem.

* Istnieje też wersja leczenia kaca dla prawdziwych bohaterów, silnych duchem i ciałem – wysiłek fizyczny (najlepiej bieganie).
Jak szybko wytrzeźwieć?
Jak zrobić porterówkę?
Jak zrobić drinka Mojito?
Jak zrobić drinka Mimoza?
Przeczytaj teraz: Jak pokonać kaca?
 3.9/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Agniesia2678 - 2014-01-03
najlepsze są tabletki 2KC m dla mnie zawsze pomagają :)
student - 2013-11-18
na kaca najlepiej duzo wypic wody, w tym plyn z elektrolitami, np.orsalit, mnie to zawsze pomaga:)
AnnaRo - 2013-03-19
Moim sprawdzonym sposobem na kaca jest magnez i witamina C przed piciem i po piciu. Preferuję musujące tabletki rozpuszczane w wodzie. Pijąc podobną ilość alkoholu bez zabezpieczenia się tymi tabletkami już wiele razy "umierałam" następnego dnia.
A jeśli już nas złapie kac, wtedy dobrze jest wypić następnego dnia maślankę lub zjeść ogórki kiszone, aby wyrównać gospodarkę kwasową organizmu
GrzegorzW - 2012-09-04
Ja na kaca biorę porządny kieliszek żubrówki z trawą żubrową i dobrze odchodzi każdy ból głowy :D
hoolyy - 2012-08-28
2kc i do kaca sie nie doprowadza!
Ziuta - 2010-11-16

Przed piciem warto wycisnąć połowę cytryny i dolać do połowy szklanki wody nie gazowanej. Wypić to duszkiem mniej więcej 30 min1h przed piciem. A jeszcze lepszym sposobem jest napić się drugi raz;)

alkocholik - 2010-11-15
na kaca najlepsza pod słońcem jest łyżka soli :)
Panczo - 2010-11-14
Rosołek, jeśli go nie mamy bierzemy kostkę rosołową i zalewamy wrzątkiem. Sen, dużo snu i duuużo wody. Jeśli czujemy się w miarę dobrze (bez objawów na pawia) to pijemy wodę od ogórków kiszonych.

Idę zjeść jajecznice
funkstar - 2010-11-09
Przed piciem biorę Prevento, 2 tabletki. Środek zupełnie naturalny, różni się od 2KC. Przede wszystkim nie przyspiesza metabolizmu, jedynie przyspiesza wydalanie alkohlu z organizmu, co jest zdecydowanie bezpieczniejsze a równie skuteczne.
Tomek10 - 2010-11-08
Moim najlepszym sposobem na kaca jest dzień wcześniej nie pić. Pomaga jak diabli.
Natty Dread - 2010-10-03
Ja zawsze w zanadrzu mam sok pomarańczowy z kartonu.
No i trzeba odespać swoje....
OloOsYa - 2010-07-10
Na kaca najlepsza jest praca,lecz z własnego doświadczenia wiem,ze nikomu nie chce się wtedy nawet z łóżka wstać ;) Więc spróbujcie kawy z cytryna-pomaga:))
loej - 2010-03-15
Ja cierpie kilka dni sennosc jakbym cpał zwiecha
klik - 2009-11-19
Aby nie ciepieć na syndrom dnia poprzedniego biorę w czasie picia tabletki KC24. Myślałam, że to jakaś ściema, ale ona rzeczywiście działają.
dany83 - 2009-08-14
ROSÓŁ,ROSÓŁ,ROSÓŁ !!!!!!!!!
Karnawał to najlepsza okazja na zabawę. Żeby wspomnienie imprezy było miłe także następnego dnia rano, warto dowiedzieć...
Jak pić, żeby nie mieć kaca?
Karnawał to najlepsza okazja na zabawę. Żeby wspomnienie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub