Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Dekoracje świąteczne > Jak zrobić słomkowe gwiazdy na choinkę?
Jak zrobić słomkowe gwiazdy na choinkę?

Jak zrobić słomkowe gwiazdy na choinkę?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4.9/5 (309 ocen)
Oceń 
Wszystkie stroiki świąteczne oraz dekoracje będą nam się najbardziej podobać i nas najbardziej cieszyć tylko wtedy gdy wykonamy je sami. Słomkowe gwiazdy będą cudowną ozdobą na choinkę lub na wiązankę z gałązek jodły. Wykonanie jest ich bardzo łatwe i sprawi wiele radości zarówno tym dorosłym jak i najmłodszym.
źdźbła słomy, miska z wodą, żelazko, nożyczki, klej, linijka, nitka, kolorowy papier / kamyczki (opcjonalnie)
1
Najpierw musimy włożyć parę źdźbeł słomy do letniej wody. Po upływie 30 minut wyjmujemy je, rozszczepiamy każde z jednej strony i rozprasowujemy niezbyt gorącym żelazkiem na gładkie pasma.
2
Pasma tniemy na pasemka mające około 5 i 7 cm długości. Następnie bierzemy jedno pasemko siedmiocentymetrowe, smarujemy je na środku klejem i zlepiamy na krzyż z drugim pasemkiem mającym tę samą długość.
3
Następnie smarujemy znów na środku klejem i przylepiamy pasmo pięciocentymetrowe, w taki sposób aby nie pokrywało się z dłuższymi pasemkami, lecz aby przebiegało ukośnie w stosunku do nich.
4
Tak samo robimy z drugim pasemkiem pięciocentymetrowym. Możemy nakleić na to jeszcze dalsze pasemka, np sześciocentymetrowe.
5
6
Słomkowa gwiazdka
W ten sposób powstanie piękna gwiazda o dłuższych i krótszych “promieniach”. Będzie ona jeszcze piękniejsza, gdy końce pasemek przystrzyżemy i nadając im kształt ogona jaskółki. Aby gwiazda się lepiej trzymała najlepiej jest przewiązać nitką w miejscach gdzie się słomki krzyżują.
7
Naklejamy w miejsce krzyżowania się słomek kolorowe kółko wycięte z papieru, kamyczek dekoracyjny lub kolorowy guzik.
Jak samodzielnie zrobić łańcuch na choinkę?
Jak zrobić ozdoby choinkowe ze słomek do napojów?
Jak udekorować choinkę ręcznie robionymi ozdobami z papieru?
Jak zrobić ozdobę na choinkę z drutu i koralików?
 4.9/5 (309 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kiniia - 2011-11-04
bardzo ładne ozdoby świąteczne można wykonać z słomy podoba mi się to:)
Kazik - 2010-12-01
EXTRA
Przygotuj samodzielnie ozdobne świąteczne szyszki i zawieś je na choince, oknie czy też na żyrandolu. Goście z...
Jak zrobić drucianą szyszkę na choinkę?
Przygotuj samodzielnie ozdobne świąteczne szyszki i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub