Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Karp świąteczny - dowiedz się więcej

Karp świąteczny - dowiedz się więcej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (51 ocen)
Oceń 
Większość z nas nie wyobraża sobie Wigilii bez ryby na stole, przy czym tradycyjnie króluje na nim karp. Jakiego karpia kupić, jak poprawić jego smak i jak poznać jego świeżość to jedne z najczęściej zadawanych pytań. Czytając poniższe wskazówki łatwo poradzisz sobie z każdym karpiem.
1
Największy karp na świecie
Karp - informacje ogólne

* Karp jest rybą słodkowodną, żyje zarówno na wolności jak i w stawach hodowlanych.
* Karp jest potrawą postną. Pierwsze hodowle karpi mieściły się na terenach zakonów. Z racji częstych postów zakonników karp stanowił podstawę ich menu. Zwyczaj jedzenia tej ryby z czasem przeniósł się na stół wigilijny stając się symbolem Świąt Bożonarodzeniowych.
* Największy karp świata ważył ponad 38 kg, lecz ten nasz, wigilijny to znacznie mniejsza ryba.
* Karp ma tłuste, lekko słodkawe mięsko, łuskę na skórze i około 100 ości.
2
Likwidowanie nieprzyjemnego zapachu

* Karpie hodowlane, kupowane przed świętami, rzadko czuć mułem ponieważ przechodzą “oczyszczanie” w zbiornikach z bieżącą wodą.
* Karpie złowione (na kartę wędkarską oczywiście) dobrze jest przez 2 dni potrzymać bez jedzenia w bieżącej wodzie, wtedy stracą nieprzyjemny zapach.
* Jeśli kupiony karp ma nieprzyjemny zapach mułu należy go posolić, obłożyć cebulą i włożyć na 2h do lodówki.
Jak postępować z ością w gardle?
Jak zrobić pierogi z suszonymi śliwkami?
Jak ułożyć menu wigilijne?
Jak zrobić domek z piernika?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (51 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Prosport - 2010-12-24

do 7iab:

Czy zastanawiałaś się w ogóle nad tym co jesz na co dzień? Myślisz, że z czego jest szynka czy kiełbasa? A żeberka? Każde zwierze idąc na rzeź cierpi. Zwierzęta wyczuwają, że mają zostać zabite. Ile razy grzeczne normalnie krowy wyrwały się właścicielom przed wprowadzeniem do uboju i uciekły. A czy wiesz, że koniom lecą łzy bezpośrednio przed ubojem? A teraz pomyśl o ile taka krowa czy zwłaszcza koń są mądrzejsze i bardziej rozumne od karpia! Inna sytuacja dotyczy jaj, pomimo, że kur nikt nie zabija to chyba wiesz, że przez kilka lat trzymane są w ciasnych maleńkich klatkach i doświetlane, aby wydawało im się, że dzień trwa całą dobę. Biedne wymęczone kurki! Jednak skoro jesteś taka "dobra" i dbasz o zwierzęta to z pewnością jesz wyłącznie jajka oznaczone numerem 0 (kury z ekologicznej hodowli, które mają tyle szczęścia, że trawę i słońce zobaczą). A mleko jakie pijesz? Mogę się założyć, że pierwsze lepsze - czyli od krówek całe życie ściśniętych jedna koło drugiej i podłączonych do maszyn, które je cały czas doją. A jeśli jesteś wegetarianką, to co, myślisz, że rośliny nie czują? Czy słyszałaś kiedyś, że należy mówić do kwiatków, aby lepiej rosły? Rośliny bardziej kochane rosną znacznie bujniejsze i większe, niż te zapomniane w kącie.

A teraz się zastanów, czy w ogóle jeść. Bo może, aby nikogo nie skrzywdzić będziesz się odżywiać tylko wodą i promieniami słonecznymi.

Wiedz, że człowiek jeść musi a poza tym jest mięsożerny. Tak nas natura zbudowała. Więc nie rozpaczaj nad losem karpia, bo niejeden karp ma lepiej niż niektórzy ludzie - poniżani, biedni, niekochani, z którymi się nikt nie liczy. Radziłbym ci zainteresować się ludźmi bardziej. Jeśli masz problem z karpiem - to go nie jedz, ale nie broń jeść go innym. A jeśli jego nie chcesz jeść, to tak jak napisałem - nie jedz niczego, bo wszystkie zwierzęta i rośliny cierpią podczas zabijania.

7iab - 2010-12-24
Pomyślcie,ile ta ryba się nacierpi zanim w okrutny sposób przez straci życie. Noszenie w workach foliowych,wyskakują z kadzi i całym ciałem upadają na podłogę, w zbiornikach woda jest nienapowietrzana one duszą się. W wyniku ogromnego stresu wydzielają adrenalinę, która powoduje w jej mięsie bardzo. niedobry smak.Wczujcie się w położenie tych ryb,a potem z wyrzutami sumienia je spożywajcie w te święta Wiwa
ryba - 2009-10-13
ładna ryba
hello xD - 2009-04-21
o jacie ale duże te karpie pozdro dal tych co je złowili :P xD
Wiele osób jest zdania, że najlepszym karpiem, zwłaszcza na wigilijny stół jest karp smażony. Jednak jak go...
Jak usmażyć karpia?
Wiele osób jest zdania, że najlepszym karpiem, zwłaszcza na wigilijny stół jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub