Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić chatkę z piernika?
Jak zrobić chatkę z piernika?

Jak zrobić chatkę z piernika?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (287 ocen)
Oceń 
Oprócz zwykłych, prostych domków z piernika możemy zrobić leśne chatki, wiejskie sklepy, kościółki czy bogate domy wiktoriańskie. W zależności od twojej pomysłowości i kreatywności, z piernika możesz zbudować całe miasteczko. Poniżej przedstawiam projekt na wykonanie leśnej chatki z piernika.
1

Bogato zdobiony domek z piernikaPrzepis na domek z piernika znajdziesz tutaj -> przepis. Znajdziesz tam również szczegółowe informacje jak wykonać domek przedstawiony na zdjęciu obok. Wg. podanego tam przepisu zrób ciasto, a następnie postępuj według poniższych kroków.

2
chatka z piernika 1
17 piernikowych desek o długości 15 cm.
2 deski o długości 9 cm.
8 desek o długości 5 cm.
54 deski o długości 1 cm (pieńki)
2 części dachu o wymiarach 10 cm na 15 cm.

Ułóż jedną deskę (15cm) z tyłu i dwie deski (5cm) z przodu, przy wejściu a następnie połóż na nich deski budując ściany boczne domku. Przy wejściu, na 5cio cm deskach połóż z każdej strony "pieniek". 3 pieńki połóż również na tylnej ścianie.
3
chatka z piernika 2
Każda ściana powinna składać się z 5-ciu desek ułożonych jedna na drugiej (patrz zdjęcie obok). Przy wejściu powinno znajdować się po 5 deski (5cio cm) i 3 pieńki. Po położeniu 3go pieńka połóż na wierzch deskę 15-sto cm, na nią 3 pieńki tak jak na ścianach bocznych po czym ostatnią deskę 15sto cm.
4
chatka z piernika 3
Resztę ściany przedniej i tylnej układamy wg schematu: 3 pieńki, na nie kładziemy deskę 9cio cm, na nią 2 pieńki, następnie deskę 5cio cm a na nią 1 pieniek.
5
chatka z piernika 4
Na samym końcu kładziemy dach. Warto jednak chwilkę zaczekać, aż ściany się utwardzą. Aby dach dobrze się trzymał należy nałożyć na krawędzie ścian bardzo dużą ilość lukru.
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Jak zrobić kompot z suszu?
Jak zrobić domek z piernika?
 5/5 (287 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Do zrobienia tych choinek nie będziesz potrzebować klejącego lukru. Wystarczy wyciąć z ciasta choinki i je odpowiednio...
Jak zrobić ciasteczka choinki 3D?
Do zrobienia tych choinek nie będziesz potrzebować klejącego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub