Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić chatkę z piernika?
Jak zrobić chatkę z piernika?

Jak zrobić chatkę z piernika?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (287 ocen)
Oceń 
Oprócz zwykłych, prostych domków z piernika możemy zrobić leśne chatki, wiejskie sklepy, kościółki czy bogate domy wiktoriańskie. W zależności od twojej pomysłowości i kreatywności, z piernika możesz zbudować całe miasteczko. Poniżej przedstawiam projekt na wykonanie leśnej chatki z piernika.
1

Bogato zdobiony domek z piernikaPrzepis na domek z piernika znajdziesz tutaj -> przepis. Znajdziesz tam również szczegółowe informacje jak wykonać domek przedstawiony na zdjęciu obok. Wg. podanego tam przepisu zrób ciasto, a następnie postępuj według poniższych kroków.

2
chatka z piernika 1
17 piernikowych desek o długości 15 cm.
2 deski o długości 9 cm.
8 desek o długości 5 cm.
54 deski o długości 1 cm (pieńki)
2 części dachu o wymiarach 10 cm na 15 cm.

Ułóż jedną deskę (15cm) z tyłu i dwie deski (5cm) z przodu, przy wejściu a następnie połóż na nich deski budując ściany boczne domku. Przy wejściu, na 5cio cm deskach połóż z każdej strony "pieniek". 3 pieńki połóż również na tylnej ścianie.
3
chatka z piernika 2
Każda ściana powinna składać się z 5-ciu desek ułożonych jedna na drugiej (patrz zdjęcie obok). Przy wejściu powinno znajdować się po 5 deski (5cio cm) i 3 pieńki. Po położeniu 3go pieńka połóż na wierzch deskę 15-sto cm, na nią 3 pieńki tak jak na ścianach bocznych po czym ostatnią deskę 15sto cm.
4
chatka z piernika 3
Resztę ściany przedniej i tylnej układamy wg schematu: 3 pieńki, na nie kładziemy deskę 9cio cm, na nią 2 pieńki, następnie deskę 5cio cm a na nią 1 pieniek.
5
chatka z piernika 4
Na samym końcu kładziemy dach. Warto jednak chwilkę zaczekać, aż ściany się utwardzą. Aby dach dobrze się trzymał należy nałożyć na krawędzie ścian bardzo dużą ilość lukru.
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Jak zrobić śledzie w oleju?
Jak zrobić domek z piernika?
Jak zrobić kapustę z grochem?
 5/5 (287 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Domek z piernika to marzenie każdego dziecka. Kojarzy nam się z dzieciństwem i ze świętami. Czy z bajkowego świata...
Jak zrobić domek z piernika na kubek?
Domek z piernika to marzenie każdego dziecka. Kojarzy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub