Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak naturalnie przyciemnić włosy?
Jak naturalnie przyciemnić włosy?

Jak naturalnie przyciemnić włosy?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (175 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz mieć ciemniejsze włosy, ale nie chcesz ich niszczyć farbami, zastosuj naturalne produkty, które je przyciemnią. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na przyciemnienie włosów normalnych i siwych.
1
kawa mielona

Kawa lub herbata

Zaparz czarną kawę lub herbatę. Poczekaj, aż całkowicie wystygnie. Umyj włosy tak jak zwykle, spłucz i wytrzyj. Stojąc pod prysznicem polej swoje włosy esencją i poczekaj, aż dobrze naciągną kolor. Esencja jest zbyt wodnista i szybko spływa z włosów, dlatego po odczekaniu kilku minut możesz je nią polać ponownie. Dobrym sposobem jest również wlanie esencji do miski i zanurzenie w niej głowy. Po zabiegu umyj włosy i nałóż odżywkę. Czynność powtarzaj raz w miesiącu.

2
orzechy włoskie

Orzechy włoskie

Możesz również naturalnie przyciemnić włosy orzechami. Rozłup kilka orzechów włoskich i wrzuć je do wrzącej wody (całość - skorupki, łupki i miąższ) i gotuj przez 15-25 minut. Poproś kogoś, aby polewał ci tym wywarem włosy (ostrożnie, ponieważ orzech bardzo farbuje - najlepiej jest to robić w rękawiczkach). Po około 30 minutach, jak włosy będą już suche, możesz je opłukać.

3

Szałwia (również naturalne przyciemni włosy siwe)

Pół szklanki suszonej szałwii wrzuć do gotującej się wody. Wyłącz gaz i odstaw na 7-8h. Odcedź napar i polej nim włosy. Pozostaw go na włosach do ich wyschnięcia (możesz w tym czasie zażywać kąpieli). Powtarzaj czynność, aż do uzyskania odpowiedniego koloru. Jeśli chcesz, aby kolor się trzymał, stosuj szałwię na włosy raz w miesiącu.

4

Ocet i sos sojowy

Przyciemnić włosy możesz również octem i sosem sojowym. Pomimo że ocet nie ma przyjemnego zapachu, z łatwością wykona swoje zadanie przyciemnienia włosów. Zmieszaj ze sobą pół szklanki octu z pół szklanki sosu sojowego i polej tym włosy po wcześniejszym ich umyciu (nie nakładaj wcześniej odżywki).

Jak zrobić pasemka na włosach?
Najmodniejsze kolory włosów 2014
dopasowanie fryzury do twarzy
Jak dopasować rudy odcień włosów do typu urody?
Wskazówki
  • Do przyciemnienia włosów możesz również użyć henny (jest całkowicie naturalna).
 4.7/5 (175 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (13)

loge - 2013-08-25
Próbowałam sposobu z herbatą , po 2 tygodniach jakiś efekt był . W jednym miejscu ciemniejsze w drugim jaśniejsze. Kolor trzymał się przez jakieś 3 dni odkąd przestałam stosować płukanki z herbaty :)
♦♥wiki♥♦ - 2013-07-01
Z kawy trzeba robić często i długo moczyć ale dobre z jasnego blond przeszło mi w złoty blond
ela - 2013-02-25
piszą żeby polać włosy herbatą albo kawą, może i przyciemnia ale to jest rodzaj farby z roślin i po takim zabiegu fryzjerzy nie bardzo są chęci do pracy z takimi włosami, ponieważ są ciężkie do jakichkolwiek farbowań itd
majkaku.95 - 2013-01-25

Ja tez zawsze bałam się negatywnego wpływu farby na włosy, ale ten sposób jest całkiem intrygujący i chętnie go wypróbuję.

Nimaraja - 2013-01-14
bardzo fajne,już się nie boję że zniszczę moje włosy farbą
włos - 2012-08-23
Czy te preparaty zmyją się z włosów. Jeżeli tak, to po jakim czasie ?
Anon - 2012-08-14
Siemka ; d próbował ktoś z tą kawą ? jak tak to pisać GG 24290708. i co wam z tego wyszło
Ola - 2012-02-29
Piszcie jaki kolor wam wyszedl z orzechem, bo nie wiem, czy mam probowac. Boje sie czy nie beda rude albo czerwone odcienie.
kaska - 2011-07-24
A ja kiedyś zaryzykowałam z orzechem włoskim - z łupinami. Pogotowałam pół godziny rozkruszone łupiny, a potem tę papkę nałożyłam na włosy i trzymałam pół godziny. Na moim złotym blondzie wyszedł rudy, zupełnie niepasujący do mojej urody (soft autumn). Teraz szukam innej rośliny, która nada włosom odcień brązu, ale szukam w necie i znaleźć nie mogę...
Boorka - 2011-05-26

Laurkaa: metodami naturalnymi możesz jedynie delikatnie przyciemnić włosy i cały proces jest długi - nie będzie to z dnia na dzień. Ja bym ci proponowała jednak szamponetki - one w ogóle nie niszczą włosów a kolor się spłukuje do 10 myć więc na pewno przed końcem wakacji ci się zmyje a nawet szybciej. Pozdrawiam

Laurkaa <3 - 2011-05-26
Hej, słuchajcie mam wlosy brązowe i chciałabym mieć włosy prawie czarne take ciemny brąz ale praktycznie czarne!!, i nei chcę szamponetek ani farb bo niszcza chciałabym jakieś skuteczny i wmaire szybki sposób na zrobienie tego egektu, oczywiście chciałabym zeby to się zmyło jak jak bd szla do szkoły po wakacjach :P:P Blaaaagam pomóżcieee!!
Barburka - 2010-08-30
Sposób z orzechami działa, jednak trzeba tym wywarem płukać włosy po każdym myciu. Efektów nie widać od razu, tylko po którymś tam wypłukaniu włosów. Najlepiej zrobić sobie zdjęcie w momencie wyjściowym, aby potem móc porównać.
cheryl - 2010-06-26
Próbowałam sposobu z orzechami jednak ... efektów nie widziałam za dużo ;) (mam ciemny blond)
Mam zamiar zastosować sposób z kawą.Jak dokonam tej 'kuracji' na pewno napiszę :D
Możesz rozjaśnić swoje włosy naturalnymi sposobami, bez udawania się do salonu fryzjerskiego lub stosowania...
Jak rozjaśnić włosy domowymi sposobami?
Możesz rozjaśnić swoje włosy naturalnymi sposobami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub