Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak naturalnie przyciemnić włosy?
Jak naturalnie przyciemnić włosy?

Jak naturalnie przyciemnić włosy?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (177 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz mieć ciemniejsze włosy, ale nie chcesz ich niszczyć farbami, zastosuj naturalne produkty, które je przyciemnią. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na przyciemnienie włosów normalnych i siwych.
1
kawa mielona

Kawa lub herbata

Zaparz czarną kawę lub herbatę. Poczekaj, aż całkowicie wystygnie. Umyj włosy tak jak zwykle, spłucz i wytrzyj. Stojąc pod prysznicem polej swoje włosy esencją i poczekaj, aż dobrze naciągną kolor. Esencja jest zbyt wodnista i szybko spływa z włosów, dlatego po odczekaniu kilku minut możesz je nią polać ponownie. Dobrym sposobem jest również wlanie esencji do miski i zanurzenie w niej głowy. Po zabiegu umyj włosy i nałóż odżywkę. Czynność powtarzaj raz w miesiącu.

2
orzechy włoskie

Orzechy włoskie

Możesz również naturalnie przyciemnić włosy orzechami. Rozłup kilka orzechów włoskich i wrzuć je do wrzącej wody (całość - skorupki, łupki i miąższ) i gotuj przez 15-25 minut. Poproś kogoś, aby polewał ci tym wywarem włosy (ostrożnie, ponieważ orzech bardzo farbuje - najlepiej jest to robić w rękawiczkach). Po około 30 minutach, jak włosy będą już suche, możesz je opłukać.

3

Szałwia (również naturalne przyciemni włosy siwe)

Pół szklanki suszonej szałwii wrzuć do gotującej się wody. Wyłącz gaz i odstaw na 7-8h. Odcedź napar i polej nim włosy. Pozostaw go na włosach do ich wyschnięcia (możesz w tym czasie zażywać kąpieli). Powtarzaj czynność, aż do uzyskania odpowiedniego koloru. Jeśli chcesz, aby kolor się trzymał, stosuj szałwię na włosy raz w miesiącu.

4

Ocet i sos sojowy

Przyciemnić włosy możesz również octem i sosem sojowym. Pomimo że ocet nie ma przyjemnego zapachu, z łatwością wykona swoje zadanie przyciemnienia włosów. Zmieszaj ze sobą pół szklanki octu z pół szklanki sosu sojowego i polej tym włosy po wcześniejszym ich umyciu (nie nakładaj wcześniej odżywki).

Najmodniejsze kolory włosów 2014
Jak farbować włosy kredą?
Jak dopasować rudy odcień włosów do typu urody?
Jak farbować włosy w domu?
Wskazówki
  • Do przyciemnienia włosów możesz również użyć henny (jest całkowicie naturalna).
 4.7/5 (177 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (13)

loge - 2013-08-25
Próbowałam sposobu z herbatą , po 2 tygodniach jakiś efekt był . W jednym miejscu ciemniejsze w drugim jaśniejsze. Kolor trzymał się przez jakieś 3 dni odkąd przestałam stosować płukanki z herbaty :)
♦♥wiki♥♦ - 2013-07-01
Z kawy trzeba robić często i długo moczyć ale dobre z jasnego blond przeszło mi w złoty blond
ela - 2013-02-25
piszą żeby polać włosy herbatą albo kawą, może i przyciemnia ale to jest rodzaj farby z roślin i po takim zabiegu fryzjerzy nie bardzo są chęci do pracy z takimi włosami, ponieważ są ciężkie do jakichkolwiek farbowań itd
majkaku.95 - 2013-01-25

Ja tez zawsze bałam się negatywnego wpływu farby na włosy, ale ten sposób jest całkiem intrygujący i chętnie go wypróbuję.

Nimaraja - 2013-01-14
bardzo fajne,już się nie boję że zniszczę moje włosy farbą
włos - 2012-08-23
Czy te preparaty zmyją się z włosów. Jeżeli tak, to po jakim czasie ?
Anon - 2012-08-14
Siemka ; d próbował ktoś z tą kawą ? jak tak to pisać GG 24290708. i co wam z tego wyszło
Ola - 2012-02-29
Piszcie jaki kolor wam wyszedl z orzechem, bo nie wiem, czy mam probowac. Boje sie czy nie beda rude albo czerwone odcienie.
kaska - 2011-07-24
A ja kiedyś zaryzykowałam z orzechem włoskim - z łupinami. Pogotowałam pół godziny rozkruszone łupiny, a potem tę papkę nałożyłam na włosy i trzymałam pół godziny. Na moim złotym blondzie wyszedł rudy, zupełnie niepasujący do mojej urody (soft autumn). Teraz szukam innej rośliny, która nada włosom odcień brązu, ale szukam w necie i znaleźć nie mogę...
Boorka - 2011-05-26

Laurkaa: metodami naturalnymi możesz jedynie delikatnie przyciemnić włosy i cały proces jest długi - nie będzie to z dnia na dzień. Ja bym ci proponowała jednak szamponetki - one w ogóle nie niszczą włosów a kolor się spłukuje do 10 myć więc na pewno przed końcem wakacji ci się zmyje a nawet szybciej. Pozdrawiam

Laurkaa <3 - 2011-05-26
Hej, słuchajcie mam wlosy brązowe i chciałabym mieć włosy prawie czarne take ciemny brąz ale praktycznie czarne!!, i nei chcę szamponetek ani farb bo niszcza chciałabym jakieś skuteczny i wmaire szybki sposób na zrobienie tego egektu, oczywiście chciałabym zeby to się zmyło jak jak bd szla do szkoły po wakacjach :P:P Blaaaagam pomóżcieee!!
Barburka - 2010-08-30
Sposób z orzechami działa, jednak trzeba tym wywarem płukać włosy po każdym myciu. Efektów nie widać od razu, tylko po którymś tam wypłukaniu włosów. Najlepiej zrobić sobie zdjęcie w momencie wyjściowym, aby potem móc porównać.
cheryl - 2010-06-26
Próbowałam sposobu z orzechami jednak ... efektów nie widziałam za dużo ;) (mam ciemny blond)
Mam zamiar zastosować sposób z kawą.Jak dokonam tej 'kuracji' na pewno napiszę :D
Na pewno słyszałaś, że ocet winny jest stosowany do oczyszczania włosów i ich odżywiania. Jest to również bardzo...
Jak rozjaśnić włosy octem winnym?
Na pewno słyszałaś, że ocet winny jest stosowany do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub