Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić ajerkoniak?
Jak zrobić ajerkoniak?

Jak zrobić ajerkoniak?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Zamiast kupować ajerkoniak proponuję wykonać go własnoręcznie. Gdy już raz w nim zasmakujesz, z pewnością nie sięgniesz nigdy więcej po sklepowy. Jego wykonanie wymaga trochę czasu, ale nie pożałujesz ani chwili jak już go spróbujesz. Poniżej zamieszczam instrukcję.
4 szklanki mleka, 5 goździków korzennych, 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1 łyżeczka mielonego cynamonu, 12 żółtek, 1,5 szklanki cukru, 2 ½ szklanki delikatnego rumu, 4 szklanki śmietanki, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1/5 łyżeczki gałki muszkatołowej.
1
Połącz mleko goździki, cynamon i pół łyżeczki wanilii w garnku, następnie podgrzej na małym gazie przez 5 minut. Ostrożnie zagotuj całość.
2
W dużej misce połącz i utrzyj żółtka z cukrem. Ucieraj aż otrzymasz puszysta konsystencję (jak kogel-mogel).
3
Wlewaj pomału gorące mleko do jaj, cały czas "wcierając" je w żółtka. Przelej z powrotem do garnka.
4
Całość ciągle mieszaj na średnim ogniu przez około 3 minuty lub aż masa zgęstnieje. Nie dopuść do zagotowania. Przecedź albo wyłów goździki. Pozostaw do ostygnięcia na koło 1 godzinę.
5
Dolej do masy rumu, śmietanki, dodaj pozostałą wanilię, gałkę i zamieszaj. Włóż do lodówki na noc i dopiero po schłodzeniu możesz się delektować cudownym smakiem.
Jak zrobić ciasteczka grzybki?
Jak zrobić cwibak?
Jak kisić buraki na barszcz Wigilijny?
Jak postępować z ością w gardle?
 2.7/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jedno spojrzenie na zdjęcie obok wystarczy, aby przekonać każdego do zrobienia tych świątecznych ciastek-batonów....
Jak zrobić świąteczne batony czekoladowe z whiskey?
Jedno spojrzenie na zdjęcie obok wystarczy, aby przekonać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub