Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić ajerkoniak?
Jak zrobić ajerkoniak?

Jak zrobić ajerkoniak?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (23 ocen)
Oceń 
Zamiast kupować ajerkoniak proponuję wykonać go własnoręcznie. Gdy już raz w nim zasmakujesz, z pewnością nie sięgniesz nigdy więcej po sklepowy. Jego wykonanie wymaga trochę czasu, ale nie pożałujesz ani chwili jak już go spróbujesz. Poniżej zamieszczam instrukcję.
4 szklanki mleka, 5 goździków korzennych, 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1 łyżeczka mielonego cynamonu, 12 żółtek, 1,5 szklanki cukru, 2 ½ szklanki delikatnego rumu, 4 szklanki śmietanki, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1/5 łyżeczki gałki muszkatołowej.
1
Połącz mleko goździki, cynamon i pół łyżeczki wanilii w garnku, następnie podgrzej na małym gazie przez 5 minut. Ostrożnie zagotuj całość.
2
W dużej misce połącz i utrzyj żółtka z cukrem. Ucieraj aż otrzymasz puszysta konsystencję (jak kogel-mogel).
3
Wlewaj pomału gorące mleko do jaj, cały czas "wcierając" je w żółtka. Przelej z powrotem do garnka.
4
Całość ciągle mieszaj na średnim ogniu przez około 3 minuty lub aż masa zgęstnieje. Nie dopuść do zagotowania. Przecedź albo wyłów goździki. Pozostaw do ostygnięcia na koło 1 godzinę.
5
Dolej do masy rumu, śmietanki, dodaj pozostałą wanilię, gałkę i zamieszaj. Włóż do lodówki na noc i dopiero po schłodzeniu możesz się delektować cudownym smakiem.
Jak zrobić czekoladowe krówki?
Jak zrobić batoniki kokosowe z migdałami?
Jak zrobić tort karmelowy?
Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?
 2.7/5 (23 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Taką uroczą przystawkę możesz podać na świąteczny obiad przed głównym posiłkiem. Jest ona bardzo prosta do zrobienia i...
Jak zrobić świąteczną przystawkę?
Taką uroczą przystawkę możesz podać na świąteczny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub