Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?
Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?

Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (110 ocen)
Oceń 
Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, iż określenie ścieżki kariery zawodowej musi mieć miejsce bardzo wcześnie. Zanim skończysz szkołę średnią i przystąpisz do wyboru uczelni, powinieneś mieć pogląd na to, w jakim zawodzie najlepiej odnajdziesz się w przyszłości. Mimo iż dyplom uczelni wyższej jest jednym z najlepszych punktów startowych dla profesjonalnej kariery, nawet ludzie, którzy nie zdecydują się iść na studia powinni mieć jasno określone cele zawodowe i starać się do nich dążyć. Biorąc pod uwagę ogrom możliwości jakie daje ci rynek, wybór właściwego zawodu może być zadaniem niełatwym. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze ścieżki kariery zawodowej, która będzie dla ciebie najlepsza.
1

Zainteresowania. Jest kilka rzeczy, które mogą sprawić, że twoja praca będzie sprawiać ci przyjemność. Najważniejszą z nich jest wybór zawodu zgodnego z twoimi zainteresowaniami. Rozbieżność między zainteresowaniami, a wykonywaną pracą sprawi, że prędzej czy później dopadnie cie uczucie rozczarowania i przemęczenia. Wybranie zawodu pod kątem zainteresowań wiąże się z kolei z wieloma trudnościami, którym będziesz musiał sprostać, zwłaszcza, jeśli twoje zainteresowania nie są zbyt zyskowne. Wielu młodych ludzi jest obecnie wychowanych pod kątem wyboru nie takiego zawodu, w którym poczują się spełnieni, ale takiego, który zapewni im sensowny dochód. O ile argument o niezależności finansowej jest całkowicie zrozumiały, nie można zapominać, że nie wystarczy on by odczuć satysfakcję z życia. Jedynym sposobem, by ją osiągnąć jest połączenie kariery zawodowej z zainteresowaniami.

2

Przekonania. Kolejnym czynnikiem, jaki należy wziąć pod uwagę przy wyborze zawodu są własne przekonania. Staraj się wybrać taki zawód, który pozostanie w zgodzie z twoimi poglądami. Jeśli jesteś feministką, możesz spróbować zostać pracownikiem socjalnym. Jeśli walczysz o przestrzeganie praw człowieka, spróbuj zrobić karierę jako prawnik. Jeśli uważasz, że należy zapobiegać chorobie i biedzie, wybierz zawód związany z medycyną. Wcielanie swoich przekonań w życie zawodowe zapewnia, że będziesz oddawać się swojej pracy i żyć w zgodzie ze sobą niezależnie od tego, co akurat robisz.

Jak dostać się na staż?
Jak walczyć z lenistwem?
Jak znaleźć pasję i cel w życiu?
Jak być kreatywnym?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jaki zawód wybrać?
 1.3/5 (110 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

klara - 2011-10-17

mila21e,

odradzam administrację, rynek jest już przesycony absolwentami tego kierunku. Obecnie na topie jest dbanie o siebie i swoją sylwetkę, więc profesjonalne kształcenie się w temacie fitness czy kosmetologii jest jak najbardziej pożądane. Najlepsi trenerzy fitness zarabiają nawet 3-4 tys. zł miesięcznie. Cokolwiek nie wybierzesz, liczyć się będzie twoje nastawienie do tematu, jeśli coś cię zainteresuje i naprawdę się temu poświęcisz, wysiłek na pewno zaprocentuje w przyszłości

mila21e - 2011-10-17

zakłoppotana mamusia pawełka - 2011-09-26
Jak panować nad emocjami?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub