Tutaj jesteś: Biznes > Zasoby Ludzkie (HR) > Relacje Interpersonalne > Jak kontrolować emocje?
Jak kontrolować emocje?

Jak kontrolować emocje?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (18 ocen)
Oceń 
Kontrolowanie emocji nie jest równoznaczne z ich ignorowaniem. Wiąże się ono z właściwym rozpoznaniem emocji i umiejętnością ich wykorzystania lub zmienienia. Możemy wyróżnić cztery podstawowe emocje: gniew, strach, lęk i smutek. W opisanym poniżej przykładzie analizuję w jaki sposób można zredukować lub całkowicie wyeliminować jedną z nich – smutek. Opisana tu technika ma jednak równie dobre zastosowanie do pozostałych emocji.
1

Uświadom sobie, że emocje nie biorą się znikąd. Zapytaj siebie: „Jak czuję się w tej chwili?” Jeśli możesz, prowadź pamiętnik. Kiedy czujesz smutek, zastanów się, co mogło go spowodować. Oceń swój nastrój w skali 1-100, gdzie 1 oznacza najsłabsze a 100 najbardziej intensywne emocje.

2

Zwróć uwagę na myśli, które w danej chwili kłębią się w twojej głowie. Załóżmy, że nagle poczułeś smutek. Zatrzymaj się i przeanalizuj o czym myślałeś, dopóki nie zlokalizujesz przyczyny, która go wywołała. Nazwijmy tą przyczynę „automatyczną myślą”. Jeśli na przykład twój szef (całkowicie nieświadomie) unikał w porze lunchu twojego spojrzenia, w twojej głowie mogła pojawić się myśl, że chce cię zwolnić.

3

Napisz na kartce dowód potwierdzający automatyczną myśl. Mogłeś na przykład powiedzieć coś, co rozgniewało szefa, a jest już za późno, żeby to cofnąć.

Jak panować nad emocjami?
Jak odpowiedzieć na pytanie o zarobki?
Jak radzić sobie z napadami agresji?
Jak kontrolować swoje myśli?
strona 1 z 5następna >
 4.9/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu potocznie zwanym hormonem szczęścia. Odgrywa ona ważną rolę w...
Jak zwiększyć poziom dopaminy?
Dopamina to neuroprzekaźnik wytwarzany w ludzkim mózgu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub