Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić lampion z papieru (domek)?
Jak zrobić lampion z papieru (domek)?

Jak zrobić lampion z papieru (domek)?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (282 ocen)
Oceń 
Jeżeli lubisz rękodzieła z papieru i poszukujesz pomysłu polecam wykonanie prostego a tym samym bardzo dekoracyjnego domku. Jego wykonanie może z pewnością być pracą grupową, jest zatem doskonałym pomysłem na zimowy wieczór. Dzieci bez większego problemu będą mogły sprostać jego wykonaniu. Nie zapominaj jednak o pomocy dorosłej osoby jeśli w grupie jest małe dziecko.
papier kolorowy A4, linijka, dwustronnie klejąca taśma lub klej, nożyczki, papier bibułowy lub cienka bibuła
1
lampion na podgrzewacz
Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia a następnie wydrukuj.
2
Wytnij domek po zewnętrznych liniach. Inne są liniami pomocniczymi, po których będziesz zginać kartkę.
3
Przykładając linijkę do każdej wewnętrznej linii przejedź po nich cyrklem lub igłą, aby powstało delikatne zagłębienie. Ten krok powinien wykonać ktoś dorosły, aby nie przeciąć karki i się nie skaleczyć. Czynność ta ułatwi później zaginanie części.
4
Skalpelem lub żyletką wytnij kwadraty okiennic.
5
Wytnij z kalki cztery kwadraty o wymiarach boków domku i wklej w miejsce wyciętych okiennic. Najłatwiej jest przykleić je taśmą dwustronną.
6
Poskładaj domek po liniach. Powinnaś otrzymać domek z czterema ścianami i oknami. Składaj tak aby naklejona kalka była wewnątrz domku. Naklej pasek taśmy na wypustce bocznej i przylej ją zamykając domek w kwadrat.
7
Naklej paski taśmy dwustronnie klejącej do krótszych wypustek znajdujących się na dole domku, a następnie przyklej do nich dużą wypustkę – podstawę domku. Postaraj się dokładnie dopasować wszystkie ściany. W efekcie ostatecznym wypustek nie powinno być widać.
8
Teraz wstaw do środka mały podgrzewacz i postaw domek w wybranym miejscu.
Jak zrobić talerz na ciastka z motywem bożonarodzeniowych lampek?
Jak zrobić ekologiczny lampion z rolki po papierze toaletowym?
Jak zrobić świąteczny wieniec z suszonych cytrusów?
Jak zrobić stroiki świąteczne z bombek choinkowych?
Ostrzeżenia
  • Domek jest z papieru i kalki - są to materiały łatwo palne. Z tego powodu zamiast zwykłego podgrzewacza - świeczki lepiej jest wstawić do środka świeczkę ledową. Świeczki LED wyglądają bardzo realistycznie a są bezpieczne dla dzieci i dla twojego domu. Można je kupić w sklepach internetowych.
Wskazówki
  • jak już wspomniałam możecie wykonać kilka domków, które mogą ozdobić wasze pokoje, albo również być doskonałym prezentem dla babi, cioci itp.
 4.9/5 (282 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Anika739 - 2011-12-10
Super pomysł.ją bardzo interesuję się takimi robótkami jak masz więcen takich fajnych pomysłów to bardzo bym była wdzięczna
ty już wiesz - 2010-10-05
jak zrobić dom z papieru
Ktoś bardzo mądry powiedział kiedyś, że prawdzie świąteczne drzewko nie może obyć się bez gwiazdki na wierzchołku....
Jak zrobić gwiazdę na wierzchołek choinki?
Ktoś bardzo mądry powiedział kiedyś, że prawdzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub