Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić lampion z papieru (domek)?
Jak zrobić lampion z papieru (domek)?

Jak zrobić lampion z papieru (domek)?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (282 ocen)
Oceń 
Jeżeli lubisz rękodzieła z papieru i poszukujesz pomysłu polecam wykonanie prostego a tym samym bardzo dekoracyjnego domku. Jego wykonanie może z pewnością być pracą grupową, jest zatem doskonałym pomysłem na zimowy wieczór. Dzieci bez większego problemu będą mogły sprostać jego wykonaniu. Nie zapominaj jednak o pomocy dorosłej osoby jeśli w grupie jest małe dziecko.
papier kolorowy A4, linijka, dwustronnie klejąca taśma lub klej, nożyczki, papier bibułowy lub cienka bibuła
1
lampion na podgrzewacz
Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia a następnie wydrukuj.
2
Wytnij domek po zewnętrznych liniach. Inne są liniami pomocniczymi, po których będziesz zginać kartkę.
3
Przykładając linijkę do każdej wewnętrznej linii przejedź po nich cyrklem lub igłą, aby powstało delikatne zagłębienie. Ten krok powinien wykonać ktoś dorosły, aby nie przeciąć karki i się nie skaleczyć. Czynność ta ułatwi później zaginanie części.
4
Skalpelem lub żyletką wytnij kwadraty okiennic.
5
Wytnij z kalki cztery kwadraty o wymiarach boków domku i wklej w miejsce wyciętych okiennic. Najłatwiej jest przykleić je taśmą dwustronną.
6
Poskładaj domek po liniach. Powinnaś otrzymać domek z czterema ścianami i oknami. Składaj tak aby naklejona kalka była wewnątrz domku. Naklej pasek taśmy na wypustce bocznej i przylej ją zamykając domek w kwadrat.
7
Naklej paski taśmy dwustronnie klejącej do krótszych wypustek znajdujących się na dole domku, a następnie przyklej do nich dużą wypustkę – podstawę domku. Postaraj się dokładnie dopasować wszystkie ściany. W efekcie ostatecznym wypustek nie powinno być widać.
8
Teraz wstaw do środka mały podgrzewacz i postaw domek w wybranym miejscu.
Jak wybrać odpowiednie lampki choinkowe?
Jak zrobić sowy z filcu na choinkę?
Jak zrobić lampkę z butelki?
Jak zrobić choinkę z szyszek?
Ostrzeżenia
  • Domek jest z papieru i kalki - są to materiały łatwo palne. Z tego powodu zamiast zwykłego podgrzewacza - świeczki lepiej jest wstawić do środka świeczkę ledową. Świeczki LED wyglądają bardzo realistycznie a są bezpieczne dla dzieci i dla twojego domu. Można je kupić w sklepach internetowych.
Wskazówki
  • jak już wspomniałam możecie wykonać kilka domków, które mogą ozdobić wasze pokoje, albo również być doskonałym prezentem dla babi, cioci itp.
 4.9/5 (282 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Anika739 - 2011-12-10
Super pomysł.ją bardzo interesuję się takimi robótkami jak masz więcen takich fajnych pomysłów to bardzo bym była wdzięczna
ty już wiesz - 2010-10-05
jak zrobić dom z papieru
Połącz ze sobą aniołki i stwórz niesamowity świąteczny łańcuch. Możesz zawiesić go na świątecznym drzewku lub...
Jak zrobić łańcuch na choinkę z aniołkami?
Połącz ze sobą aniołki i stwórz niesamowity świąteczny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub