Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki gotowania > Jak gotować jajka?

Jak gotować jajka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (48 ocen)
Oceń 
Dowiesz się tutaj jak sprawdzić świeżość jaj, co robić aby jajka nie pękały podczas gotowania, jak obierać jajka ze skorupki jak również w jaki sposób ugotować jajko na miękko.
1

Sprawdzanie świeżości jaj

Jajka włożyć do naczynia wypełnionego zimną wodą. Świeże jajka pozostaną na dnie, mniej świeże podniosą się jednym końcem do góry natomiast jajka całkiem popsute wypłyną na powierzchnię.

2

Pękanie jajek

Zimne jajka, wyciągnięte wprost z lodówki łatwo pękają podczas gotowania. Aby do tego nie dopuścić nakłuwamy jajko z szerszego końca ostrą szpilką a następnie wkładamy do wody i wolno podgrzewamy. Aby zapobiec wypłynięciu białka z pękniętego jajka należy wlać uprzednio do wody łyżkę octu.

3

Które jajko ma mocniejszą skorupkę?

Jajka w skorupkach ciemnych są mocniejsze niż te w białych.

4

Obieranie ze skorupki

Aby jajka dobrze obierały się ze skorupki należy uprzednio wsypać do wody trochę soli.

5

Jak rozpoznać jajko ugotowane od surowego?

Jajko, które jest ugotowane z łatwością można zakręcić wokół własnej osi na stole natomiast surowe jajko się nie kręci.

6

Jajecznica

Jajecznica będzie bardziej pulchna gdy do jej przyrządzenia dodamy łyżkę mleka.

7

Jajko na miękko

Jajko na miękko powinno się gotować przez okres niecałych 2 minut od czasu rozpoczęcia gotowania wody. Najłatwiej jest policzyć do 100, po czym ściągnąć garnuszek z ognia a jajka przelać od razu zimną wodą aby się już bardziej nie ścięły.

Jak sprzątać mieszkanie?
Jak pozbyć się wszy?
Jak zrobić jajko sadzone?
Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?
Wskazówki
  • Kalorie Jajko gotowane 88kcal Żółtko 68 kcal Białko 20 kcal
 3.4/5 (48 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Basika - 2012-12-30
Bardzo cenne i przydatne informacje o gotowaniu jajek i ogólnie ciekawe porady . Na miękko ugotować jajko można wkładając do zimniej wody , pilnować gdy tylko zagotuje się woda gotować minutę .
Brygida85 - 2009-06-25
Jajko na twardo należy gotować 5 minut od czasu zagotowania się wody; 7-8 minut od czasu włożenia ich do zimnej wody i postawieniu do gotowania.
<p>Niektóre desery, ciasta, kremy oraz niektóre potrawy wymagają użycia białek lub żółtek, lub...
Jak oddzielić żółtko od białka?
Niektóre desery, ciasta, kremy oraz niektóre...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub