Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak zrobić herbatę domowym sposobem?

Jak zrobić herbatę domowym sposobem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 
Pomimo, iż nie mamy żadnych problemów z zakupem herbat bardzo dobrej jakości jednak przygotowując własnoręcznie herbatę mamy pewność, że będzie ona zupełnie naturalna i z pewnością znakomita w smaku. Po spróbowaniu domowych herbat myślę że większość z Was nie będzie chciała pić już żadnej innej. Poniżej przedstawiam przepis na herbatę z liści wiśniowych, z jabłek i z dzikiej róży.
1
Herbata wiśniowa

Herbata z liści wiśniowych

Świeże liście umyte i osuszone ciasno układamy w słoiku, dokładnie zamykamy i pozostawiamy do przefermentowania na 8-10 dni. Po tym czasie wyjmujemy je i rozkładamy na czystej blasze do ciasta i zostawiamy w suchym miejscu do wysuszenia. Pamiętajmy aby nie pozostawiać na słońcu aby listki zbyt szybko się nie przesuszyły i nie stały zbyt łamliwe. Po wysuszeniu drobno kroimy listki i herbatka jest już gotowa do spożycia.

2
Jabłko

Herbata z jabłek

Skórkę z grubo obranych winnych jabłek wysuszyć na blacie w piekarniku. Po wysuszeniu skórka powinna mieć kolor ciemnobrązowy. Następnego dnia pokroić i włożyć do słoiczka. Herbata już jest gotowa do zaparzenia.

3

Herbata z dzikiej róży

Owoce dzikiej róży należy przebrać i umyć. Po ich odsączeniu rozsypujemy na blasze cienką warstwę do suszenia. Najlepiej jest suszyć owoce dzikiej róży w temperaturze 80-90 stopni - wówczas są najmniejsze straty wit. C. Owoce suszy się w piekarniku aż do momentu, aż będzie można je pokruszyć w palcach (ale nie całkowicie na proszek).

Suszenie zaczynamy w piekarniku w temperaturze 90 - 100 stopni C, a następnie po ok. 10 min obniżamy temp. do 80 st. C i następnie do 60 st. i 15 st. C. Dzięki takiemu suszeniu róże będą zawierały nawet zwiększone ilości witamin (dzięki odparowaniu wody). W ten sposób suszymy owoce około 3 - 4 godz.

Jak parzyć zieloną herbatę?
Jak zrobić herbatę z kardamonem i mlekiem?
Jak zrobić kwas chlebowy?
Co to jest bawarka?
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Aneta - 2014-10-30
i następnie do 60 st. i 15 st. C. Dzięki takiemu suszeniu róże będą zawierały nawet zwiększone ilości witamin (dzięki odparowaniu wody). W ten sposób suszymy owoce około 3 - 4 godz.Wpisz komentarz
Nie bardzo rozumiem ten fragment tekstu, 15st.C ? dotyczy to suszenie owoców dzikiej róży "herbata z dzikiej róży", proszę o wyjaśnienie czy to pomyłka czy tak ma być
pozdrawiam
Aneta
ula - 2013-08-06

motylq napisał

,wydaje się być dobre, tylko nie rozumiem tu jednej rzeczy, bo przepis nie jest dokładnie opisany, mianowicie chodzi mi o herbatę z liści wiśni - Świeże liście umyte i osuszone ciasno układamy w słoiku - czym to osuszyć, bo poniżej pisze żeby drugi raz suszyć ale nie na słońcu. To pozostawić po prostu w pomieszczeniu gdzie nie dociera słońce czy w piekarnku? czy jak jeszcze inaczej?

Zrobiłam herbatkę z liści wiśni według podanego przepisu zapach po wyjęciu ze słoika po fermentacji był wspaniały roznosił się po całym mieszkaniu po wysuszeniu pokroiłam i zaparzyłam w czajniczku po ostygnięciu esencje rozcieńczyłam z wodą i tu zapach ok ale smak niekoniecznie gorycz cierpkość nawet po osłodzeniu nie wiem co źle zrobiłam może powinny liście dłużej się fermentować

onka - 2011-11-06

Jesienna herbata

Mój dziadek jesienią i wiosną (czasem nawet zimą, gdy była ciepła) robił herbatę z gałązek drzew owocowych: łamał gałązki blisko pnia drzewa (połowę długości gałązki/ taką większą końcówkę wyrzucał) i gotował do uzyskania koloru, gdy nad naczyniem unosił się zapach wiśni, czy jabłek, zestawił naczynie z ognia i pozostawiał na chwilę (czasem aż wystygł napar) i raz jeszcze podgrzewał do pierwszego wrzenia - potem nalewał do szklanki, czasem lekko słodził. To była prawdziwa-domowa herbata, ale wątpię, czy dziś jeszcze by mi smakowała :) chyba przyzwyczaiłam się do kupowanej :)

Kranek - 2011-10-25

Są specjalne sklepy kolonialne, gdzie można dostać i kawę do prażenia i liście herbaty. Ale jest jeden problem, to strasznie drogie jest no i samemu trzeba to robić.

herbatnik - 2011-10-21
Witam serdecznie
Jest to fajnie opisane ale niestety nic nie powiedziano czy owoce z dzikiej róży trzeba najpierw wyczyścić z pestek czy mają być z pestkami, moim zdaniem jest to bardzo istotne, przecież tam są takie cieniutkie bardzo ostre no i takie trudne do od dzielenia włoski. Jeśli mogę prosić o taką informacje to bardzo proszę.
Pozdrawiam serdecznie
Brygida85 - 2010-01-21
Liście należy suszyć tak jak zioła. Najlepiej jest je związać i zawiesić gdzieś do wyschnięcia w suchym, dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z daleka od promieni słonecznych. Dobra wentylacja miejsca, w którym będziesz suszyć zioła zapewni dokładne suszenie i dzięki wentylacji liście nie zapleśnieją, nie zbutwieją i nie przyciągną żadnych owadów.
motylq - 2010-01-21
wydaje się być dobre, tylko nie rozumiem tu jednej rzeczy, bo przepis nie jest dokładnie opisany, mianowicie chodzi mi o herbatę z liści wiśni - Świeże liście umyte i osuszone ciasno układamy w słoiku - czym to osuszyć, bo poniżej pisze żeby drugi raz suszyć ale nie na słońcu. To pozostawić po prostu w pomieszczeniu gdzie nie dociera słońce czy w piekarnku? czy jak jeszcze inaczej?
Ziomek - 2010-01-21
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM DobrE :D
Herbata jest najbardziej popularnym napojem na całym świecie. Bez względu czy pijesz ją słodką czy gorzką, zimną czy...
Herbata na stres
Herbata jest najbardziej popularnym napojem na całym świecie. Bez względu czy pijesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub