Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak leczyć nerwicę żołądka?

Jak leczyć nerwicę żołądka?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (153 ocen)
Oceń 
 1 z 7 
Nerwica jest chorobą układu nerwowego, która wpływa na niemal wszystkie narządy naszego ciała. Najczęstszą odmianą tej choroby jest nerwica żołądka. Cierpi na nią znaczna ilość osób. Przypadłość ta wiąże się z problemami trawiennymi i w niektórych przypadkach może być bardzo krępująca. Jeśli chcesz prawidłowo zdiagnozować swoją chorobę i podjąć leczenie, przeczytaj poniższe wskazówki.
Spokój, Wizyta u specjalisty, Herbatki uspokajające
 4.3/5 (153 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (37)

minimax - 2014-10-27
Nerwice sa swiadectwem zblokowanej w ciele energi emocjonalnej - a jest to wszedzie, w miesniach i narzadach wewnetrznych. Zeby pozbyc sie problemu trzeba usunac te energie z ciala - uchodzi poprzez stopy. W moim ponizszym wpisie moim znajdziecie jak to zrobic - bazowane na Sedona Method. Polecam inne ksiazki rowniez, jako ze razem z usuwaniem trzeba pracowac nad zmiana swojego myslenia, nawykow (ktore sa tylko automatycznym mysleniem i dzialaniem). NEUTRALNOSC - to klucz do pozbycia sie problemu. Wymaga to pracy nad soba, ale pomoze nie tylko na “nerwy”. Poprawic tym mozna cale swoje zycie, jako ze wszystko co przezywamy w swiecie materialnym zalezy od naszego myslenia (to trzeba sobie udowodnic samemu).

Jak to sprawdzic?

Nasze mysli zawsze sie lacza z uczuciami. To co myslimy w terazniejszosci jest widoczne dla nas, ale po chwili schodzi z pola uwagi. Zeby dojsc do tego co w nas "siedzi" nalezy obserwowac mysli i probowac dowiedziec sie gdzie w ciele siedzi energia z tym polaczona poprzez uzycie 2 sposobow:

1. Pytamy sie w myslach i patrzymy na odpowiedz umyslu (pojawi sie w glowie obpowiedz TAK lub NIE - na nic innego nie zwracamy uwagi)
- Czy ta mysl (ktora zobaczylem w tej chwili) polaczona jest z _wstawiamy 1 z ponizzych uczuc) ?
{apatia, zal, strach, pozadanie, zlosc, duma, odwaga, akceptacja lub spokoj}
Gdy dostaniemy odpowiedz to probujemy w ciele "czuc gdzie ta energia jest zablokowana. Gdy poczujemy ja to usuwamy ja przy pomocy mysli:
Chce zeby ta mysl jak i wszystkie inne polaczone z nia przez uczucie usunieta zostala z mojego ciala. Jesli dostaniemy odpowiedz w umysle ze NIE, to pytamy siebie"
" Czy wole cierpiec czy byc wolna od tego uczucia?"
Z regoly po tym pytaniu dostajemy odpowiedz Tak... i juz sie to dzieje.
Jak zaczniemy czuc uczucie w ciele, to zadajemy sobie pytania i usuwamy ta energiae do momentu az usuniemy to co czujemy.

2. metoda to po zauwazeniu mysli pytamy sie o uczucie i szukamy go w ciele. Zostajemy z tym co zaczynamy czuc jak najdluzej obserwujac go swoja uwaga. Nasza uwaga zacznie ta energie "rozmywac". Czasami mamy tego tak duzo i "napiecie jest tak wysokie, ze nie sposob jest dluzej zostac z tym uczuciem. Przeraywamy wiec i powracamy po chwili. Ta metoda pracujemy az usuniemy to co czujemy. Powoli uczucia beda sie pojawiac w wiekszym natezeniu jak zaczniemy sobie pozwalac je czuc. Mozna zaczac kazda “sesje” od np. takiej formulki (slowa uzyte nie maja znaczenia -chec by tak sie stalo - czyli intencja ma) “Pozwalam sobie by uczucia przezemnie nieswiadomie spychane zaczely sie pojawiac w mojej swiadomosci.”

3. Mozna tez pominac mysli i tylko skupic sie na uczuciach w ciele. Obserujac je w TOTALNEJ uwadze. Tylko tak gleboka uwaga zacznie te uczucia “rozmywac” - neutralizowac.

Energia ta jest przez nas zatrzymywana (sciskana) pomiedzy pepkiem a narzadami rodnymi. Wszystkie bole glowy i inne bole w ciele to nic innego jak jakies zblokowane w ciele uczucie (z listy powyzej). Masaz podeszw stop - szczegolnie miejsc bolacych pomoze. Seks, lub masturbacja (gdy nie ma partnera) tez pomaga bo otwiera na jakis czas sciskane miejsce. Seks jest idealny na bol glowy. Powinien to byc seks ze stalym partnerem, a nie przygodny! W wodzie w wannie latwiej bedzie czuc wszystko w ciele, jako ze woda jest dobrym przewodnikiem elektromagnetycznej energii.

Ksiazki jakie maga pomoc.
Po polsku:

Polecam ksiazki Eckharta Tolle "Nowa Ziemia" i "Potega Terazniejszosci".
Nisargadatta Maharaj: “Rozmowy z Medrcem” - po angielsku “I am That” - jedna z najpiekniejszych ksiazek jaki czytalem.
Jiddu Krishnamurti - wszystko co mozna znalezc.

Po angielsku: (poszuklac w google - ksiazki mozna znalezc w pdf)

Lester Levenson: “No attachments, no aversions: The autobiography of a Master" - wielu nie moze uwierzyc ze to mozliwe ......a jednak .... trzeba samemu to zrobic ...
Lester Levenson: “The Ultimate Goal”, “The Way” - mp3
Lester Levenson: “Sedona Method” praktyczna metoda do usuwania energii emocjonalnej.
Youtube: Jiddu Krishnamurti, Eckhart Tolle

Milej lektury.
Aśka - 2014-10-27
Hej! Ja choruje na nerwice żołądka od dziecka.. Zawsze miałam problemy z jedzeniem. Miałam blokadę. Rodzice wymuszali je we mnie i tak było zawsze, jadalam jak wróbelek ;) gdy podroslam ( cały czas szukając pomocy dlaczego nie mogę jeść) chodziłam do rożnych lekarzy. Nie mogłam normalnie funkcjonować. Aż w końcu poszłam do psychologa i tam dostałam sie na terapie. Niestety ona nie pomogła bo nie o to chodziło. W końcu dostałam lekarstwa i tak zarzywam je od lat zmieniając na inny o podobnym składzie. Po nich funkcjonuje normalnie i jest ok. Ale gdybym nie zarzyla lekarstwa choroba wraca.. Lekarz mówi ze pewnie będę musiała ej zarzywac już zawsze, a może kiedyś będzie taki dzień ze nie będę ich potrzebować.. Może.. W każdym razie nie bójcie sie iść do psychologa. Coraz więcej osób choruje ale boja sie iść i porozmawiać a to pomaga.. Naprawdę. I lekarstwa tez. Wiem co mowię gdyby nie pomoc dr. Evy to nie wiem co by ze mną było..
ibs - 2014-10-27
Do zmęczona: słuchaj a może Ty masz zespół jelita drażliwego?
Z tego co piszesz to pasuje mi to w 100%: "Od kilku dni zwijam się z bólu żołądka, bulgocze mi w jelitach i czuję się tak jakbym brzuch miała maksymalnie spięty. Na zmianę zaparcia albo biegunka". Idź z tym go gastrologa lub gastroenterologa. Ja miałam identycznie, do tego doszło ciągłe podbijanie kwasów przez gazy w jelitach, czyli ciągle mi było i dalej jest kwaśno w buzi. Okropne uczucie. I też budziłam się rano i bałam ruszyć z łóżka, bo wiedziałam że zaraz mnie zacznie boleć. I faktycznie jak tylko jelita się obudziły i zaczęły się skręcać to ja zwijałam się w bólu. Moje jelita nie pracowały dobrze bo ich nigdy (!) tego nie nauczyłam. Tzn poranna rutynowa toaleta. Na szczęście trafiłam na nieco kontrowersyjnego aczkolwiek dobrego lekarza. Mijają już 2 lata jak się lecze, jest o niebo lepiej, właściwie to tak jak było przed kryzysem, ale ma być super jak nigdy. Samo niestety nie przejdzie.
dżon - 2014-10-27
O mój Boże, ależ błędy!

Określenie "nerwica żołądka" jest bardzo potoczne. Współcześnie w psychopatologii nie mówi się o nerwicach, ale o zaburzeniach lękowych. W tym konkretnym przypadku o zaburzeniach lękowych z objawami wegetatywnymi.

Psycholog to nie lekarz! Może jak najbardziej pomóc, ale nie poprzez przepisanie leków czy zlecenie gastroskopii! Sugerowanie, że w takiej sytuacji tylko psycholog może pomóc, jest także nieprawdą. Można wybrać się do psychiatry, nawet dobry lekarz rodzinny może wdrożyć leczenie. W przypadku większości osób tego rodzaju objawy psychogenne nie są trudne do leczenia.

Zioła w rodzaju melisy faktycznie niektórym osobom pomogą. Ale nie wszystkim i raczej nie tym, dla których jest to problem permanentny, nie okazjonalny. Jeśli jednak ktoś nie ma na tyle nasilonego problemu, że kwalifikuje się do leczenia trybem ciągłym (które już powinien prowadzić psychiatra), skuteczniejsze od ziółek będą metody psychologiczne. U większości osób psychoterapia nie będzie niezbędna. Dobrze z objawami wegetatywnymi radzą sobie metody relaksacji dużej (jak trening autogenny).
nerwik - 2014-10-27
mi pomaga picie naparu z kłącza tataraka (do kupienia w sklepie zielarskim) pic kilka razy dziennie przed posilkiem. ma wlasciwosci rozkurczajace zoladka
misia - 2014-10-27
Ja także cierpię na nerwica żołądka jak dotychczas to pomagają mi krople walerianowe i picie herbaty z melisy. Polecany psycholog na taką chorobie to największa głupota. Nasze babcie nie znały co to jest psycholog i żyły dłużej i w mniejszym stresie. Psycholog wam tyle pomoże co ksiądz z kropidłem.Żyjemy w realu a nie bujajmy w obłokach.
Pozdrawiam i życzę zdrowia
Leon1978 - 2014-10-27
Miałem sporo problemów trawiennych. Przez ok. 2 lata dochodziłem do wniosków z pomocą znajomych i samodzielnie. Konowały nadają się do wyciągania kasy i niczego więcej. Podstawowa rzecz, alergia pokarmowa - mąka, cytrusy, mleko. To najczęstsze alergeny. Kiedyś miałem roztroje żołądka, jelit, rozwolnienia, zatwardzenia, bóle żołądka itp. Ok. 4 lat temu pojawiła się pokrzywka i świąd skóry. Odstawienie wymienionych składników odżywczych sprawiło polepszenie samopoczucia, lepszą cerę i niższą wagę. A na jakiekolwiek bóle żołądka stosuję dodatkowo melisę 4 razy dziennie. Także zanim dasz sobie wmówić nerwicę zacznij od tego.
salvadore - 2014-10-27
dobre- unikaj stresowych sytuacji , jak to zrobić , może mi się uda po śmierci
ghfhgfh - 2014-10-27
"Unikaj stresowych sytuacji. Staraj się zachować spokój. Nie myśl o rzeczach, które wywołują u ciebie uczucie lęku i w żadnym wypadku nie przejmuj się tym, co mówią inni. Organizuj wolny czas i rób to, co lubisz. Spotykaj się z przyjaciółmi, oni z pewnością pomogą ci w walce z chorobą." w dzisiejszych czasach to na prawdę łatwe. Boże jak mnie wkurza takie pisanie głupot, aż szkoda pisać więcej nie chce się bardziej denerwować, bo w końcu mam nerwicę ;)
asia - 2014-10-27
Też miałam nerwice. Reagowałam na dźwięki które cyklicznie się powtarzały, miałam kołotanie serca, tachykardię, duszności, myślałam, że umieram, byłam rozdrażniona, ciągle pobudzona itp. Miałam wizyty u psychologa, kiedy w końcu przestałam do niego chodzić, wszystkie moje dolegliwości ustąpiły. ;-)
belka - 2014-10-27
Płytki artykuł. Boli cię brzuszek? natychmiast leć do lekarza! bierz leki! pij herbatkę! Takie coś można napisać w 5 minut. Plus te zdjęcia... Cel jeden, naklikać się i nabijać odsłony reklam. Poważny problem a przedstawiony tak nijako.
robi - 2014-10-27
Do wszystkich cierpiących. Warto zrobić USG jamy brzusznej.Bo jeśli występują straszne bóle żołądka wysoko za splotem słonecznym na środku pod żebrami to może być zapalenie trzustki i tu żarty się kończą.U mnie się skończyły w szpitalu - 3msc.leżenia i 3 operacje.Ledwo przeżyłem.
Normalny - 2014-10-27
"Udaj się do psychologa. Nie brzmi to najlepiej, ale tylko taki lekarz będzie w stanie ci pomóc" - i jak tu wierzyć komuś, kto nawet nie wie, że psycholog to nie lekarz! Psychiatra jest lekarzem.
mzimu - 2014-10-27
polecam lek Ircolon.zacząć od 6tabletek dziennie tak przez 7 dni i zmniejszać.pomaga.polecam wypróbowałam
pozytywnie - 2014-10-27
najlepszym lekiem na nerwice depresje czy inne dziwactwa jest zadanie sobie jednego pytania : po co mi te nerwy złe nastroje i inne bzdury, po co mi te choroby ? jak mnie coś wkurza to klne, jak mnie coś śmieszy to się śmieje, jak zjem coś niedobrego to to wydale, jak wypije za dużo wódy to będzie kac, jak pójde pobiegać to sie zmęcze i spoce, i jeszcze jedno pytanie : po co sobie komplikować życie i się pogrążać ? każdy ma słabości, każdy się na kimś zawiódł, należ o tym zapomnieć i żyć w pogodzie ducha.....
Większość osób cierpiących na nerwicę natręctw (zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, zespół anankastyczny, ZOK) ma zarówno...
Jak rozpoznać nerwicę natręctw?
Większość osób cierpiących na nerwicę natręctw...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub