Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Religie > Chrześcijaństwo > Boże Ciało
Boże Ciało

Boże Ciało

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (24 ocen)
Oceń 
Uroczystość Bożego Ciała obchodzona jest w czwartek po oktawie Zesłania Ducha Świętego - wypada zawsze 60 dni po Wielkanocy w czwartek. Jest to święto ustawowo wolne od pracy. Uroczystość Bożego Ciała jest uroczystością liturgiczną mającą na celu uczczenie Najświętszego Sakramentu (ustanowienie Eucharystii przez Jezusa Chrystusa podczas Ostatniej Wieczerzy).
1
Boże Ciało obchodzone jest w Polsce od 1320 roku (diecezja krakowska). Uroczystość ta połączona ze śpiewaniem Ewangelii przy ołtarzach pojawiła się ponad sto lat później (około 1430 roku).
2
Zdjęcie: Parafia św. Katarzyny w Nasielsku
Procesja Bożego Ciała

Procesje na Boże Ciało są publicznym wyznaniem wiary i pobożności. Procesja z Najświętszym Sakramentem ku czci Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej wyrusza z kościoła zawsze po głównej mszy świętej. Podczas procesji dzieci pierwszokomunijne sypią świeże kwiaty, biją dzwony oraz śpiewane są pieśni eucharystyczne. Wierni niosą krzyż, ruchome ołtarze (feretrony), obrazy, figurki, chorągwie i sztandary. Procesja zatrzymuje się kolejno przy 4 ołtarzach, gdzie czytane (śpiewane) są fragmenty z każdej Ewangelii związane z Eucharystią.
3
Na trasie procesji okna budynków a nieraz i całe domy przystrojone są sztandarami i chorągwiami kościelnymi, krzyżami oraz obrazami z wizerunkiem Chrystusa.
4
Ołtarze Bożego Ciała

Ołtarze Bożego Ciała wykonywane i zdobione są tradycyjnie przez wiernych. Zwyczajowo ołtarze zdobione są zielonymi gałązkami brzozowymi oraz kwiatami. Według dawnych wierzeń gałązki te miały magiczną moc. Ochraniały one domy przed piorunami oraz złymi mocami.
Jak odmawiać różaniec?
Jak zostać buddystą?
Jak przygotować dziecko do Pierwszej Komunii Świętej?
Jak zrozumieć ateistę?
 4.3/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

joannanowa8019 - 2013-05-24
rzeczywiscie!
ks - 2013-05-24
Boże Ciało w tym roku wypada 30 maja a nie 23 czerwca
alimka - 2013-05-24
W tym roku wypada ono 23 czerwca (czwartek) 2011 -- po co to dzis do mnie przyszlo ?
moniczka28 - 2011-06-13
lubię Boże Ciało...i zwasze wzruszam się do łez podczas procesji...
kala - 2009-05-22
Może być !!!!
Pierwsza Komunia Twojego dziecka, jest dla niego wielkim wydarzeniem. Co powiesz na to, aby wraz z nim wykonać...
Jak zrobić zaproszenia komunijne?
Pierwsza Komunia Twojego dziecka, jest dla niego wielkim...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub