Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > NLP > Jak opanować emocje?

Jak opanować emocje?

, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (111 ocen)
Oceń 
Stres, żal, rozpacz, nienawiść, gniew i wiele innych. Każdy z nas się boryka z emocjami. Nie zawsze jednak są one pod naszą kontrolą. Zdarza się, że pękamy i emocje biorą górę nad rozwagą a nawet naszymi chęciami. Ile razy chciałeś kogoś uderzyć z powodu gniewu? Ile razy z żalu do innej osoby krzywdziłeś osoby Ci bliskie? W tym artykule poznasz jedną z metod opanowywania emocji zawartą w modelu NLP wykorzystującą wizualizację.
Kilka minut spokoju (10 powinno wystarczyć), Wygodne miejsce do siedzenie, Chęci
1
Zidentyfikuj emocję.
Upewnij się, że dobrze rozumiesz nad jaką emocją chcesz zapanować. W tym momencie możesz także zastanowić się nad genezą jej pojawienia się, lecz najważniejsza jest sama emocja.
2
Nadaj jej barwę.
Gdyby ta emocja posiadała kolor. Jaki to byłby kolor? Zastanów się dobrze ponieważ będzie Ci to bardzo potrzebne.
3
Zlokalizuj emocję.
Emocje mają to do siebie, że pomimo, że są wytworem naszego umysłu i gospodarki hormonalnej czujemy je w rożnych miejscach. Zastanów się i znajdź miejsce w którym czujesz daną emocję. NP. wielu ludzi odczuwa stres w brzuchu jako nieprzyjemny nacisk, gniew możesz czuć w głowie jako źródło ciepła. Znajdź źródło swojej emocji
4
Użyj swojej wyobraźni.
Teraz nadeszła pora na ciekawy element. Usiądź, połóż się, lub po prostu umiejsców swoje ciało tak by było Ci wygodnie.
Teraz zwizualizuj swoje ciało i miejsce emocji, nad którą chcesz zapanować. Zapal w tym miejscu światło odpowiedniego koloru tej emocji.
5
Dodaj dźwignie.
Teraz do tej wizualizacji, dodaj gdzie tylko zechcesz, dźwignie. Również tego samego koloru co emocja. Niech będzie w takiej pozycji w jakiej czujesz daną emocję. Jeśli czujesz ją silnie to ustaw dźwignie ustawioną na górze itp.
6
Zmniejsz natężenie.
Teraz cały czas wizualizując sobie to wszystko zacznij powoli ciągnąc dźwignię ku dołowi i tym samym zmniejszaj ilość światła tworzonego przez lampkę emocji.
7
Zapisz ustawienia.
Korzystając z terminologii informatycznej, zapisz sobie te ustawienie w jakikolwiek tylko sposób chcesz. Od tego momentu gdy tylko znów poczujesz tą emocję, będziesz w stanie od razu obniżyć jej natężenie.
Co robić gdy dziecko nie chce zostać samo w domu?
Jak być bardziej pewnym siebie?
Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?
Jak dekorować babeczki?
Ostrzeżenia
  • Niektóre emocje są zbyt silne by nad nimi zapanować od razu. Często zdarza się, że stosując tą technikę nadal możesz czuć nienawiść lub pogardę. Jednak dzięki tej technice znacznie obniży się poziom danego uczucia do takiego w jakim już możesz sobie bez problemu samemu poradzić.
Wskazówki
  • Bardzo ważna jest w tym procesie wizualizacja. Im masz żywszą i barwniejszą wyobraźnię tym łatwiej Ci to pójdzie i szybciej poczujesz efekty.
 1.7/5 (111 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy chce osiągnąć swoje cele. Każdy chce by cele, które sobie wyznacza były realizowane z sukcesem. Niewiele ludzi...
Jak osiągnąć sukces?
Każdy chce osiągnąć swoje cele. Każdy chce by cele, które sobie wyznacza były...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub