Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak leczyć nerwicę?
Jak leczyć nerwicę?

Jak leczyć nerwicę?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Nerwica obejmuje bardzo szeroką grupę różnorodnych zaburzeń, ale zawsze u ich podstawy leży lęk. Nerwica ma zawsze podłoże psychiczne, ale jej objawy mogą być bardzo zróżnicowane. Różny jest również bodziec wywołujący lęk, może on być środowiskowy lub emocjonalny. Poniżej znajdziesz kilka informacji dotyczących sposobów leczenia nerwicy.
1
W początkowych stadiach nerwicy dobrym sposobem leczenia tej choroby jest odpoczynek połączony z aromaterapią, masażami, muzykoterapią i leczeniem klimatycznym. Ważne jest by oderwać się od czynnika, który wywołuje niepotrzebny stres. Takie leczenie ma też na celu wyciszenie organizmu i wyłączenie się z codziennych problemów. Należy pamiętać, że aromaterapia jest niewskazana dla osób cierpiących na alergie wziewne i astmę.
2
Dobrym sposobem zwalczania nerwicy jest także stosowanie zmiennocieplnych natrysków oraz biosauny z programem relaksującym. Leczenie takie stosowane jest najczęściej w sanatoriach oraz domach uzdrowiskowych. Wymagane jest zastosowanie całej serii zabiegów, które zwykle nie powodują żadnych skutków ubocznych.
3
Kolejnym sposobem radzenia sobie z nerwicą jest fototerapia, czyli leczenie światłem. Fototerapia jest metodą bezpieczną i dobrze tolerowaną, choć u części pacjentów w czasie jej stosowania mogą pojawić się efekty uboczne takie jak bóle głowy, zaburzenia ostrości wzroku, wzmożone napięcie mięśniowe. Może pojawić się również bezsenność, szczególnie, jeśli terapia prowadzona jest późnym wieczorem. Wszystkie niechciane efekty uboczne przemijają w miarę postępu leczenia.
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Wskazówki
  • Formę leczenia nerwicy zawsze powinien dobierać lekarz do indywidualnych potrzeb pacjenta.
  • Nie należy stosować leków na nerwicę wydawanych bez recepty, bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.
strona 1 z 2następna >
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nerwica jest chorobą układu nerwowego, która wpływa na niemal wszystkie narządy naszego ciała. Najczęstszą odmianą tej...
Jak leczyć nerwicę żołądka?
Nerwica jest chorobą układu nerwowego, która wpływa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub