Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak wyczyścić przypalony garnek?

Jak wyczyścić przypalony garnek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (327 ocen)
Oceń 
Przypalił Ci się Twój ulubiony garnek? Żaden problem. Dowiesz się tu jak go wyczyścić, aby wyglądał jak nowy.
1
Sól
Posyp dno garnka grubą warstwą soli i pozostaw na kilka godzin. Wypłucz wodą przecierając ściereczką.
2
Proszek do prania lub mleczko do czyszczenia
Jeśli sól nie zadziała to nasyp do garnka 2 łyżki proszku do prania lub mleczka do czyszczenia, nalej wody i ją zagotuj. Następnie umyj garnek tak jak zwykle.
3
Tabletka do zmywarki
Wrzuć do garnka tabletkę do zmywarki, nalej około 1-2 cm gorącej wody i pozostaw na noc. Rano wystarczy normalnie umyć garnek aby błyszczał jak nowy. Jeśli masz mało czasu to wrzuć tabletkę, nalej trochę wody i gotuj kilkanaście minut.
4
Coca cola lub ocet
Nalej do garnka kilka cm coca-coli lub octu a następnie gotuj przez kilka minut. Sposób ten nie jest wskazany w przypadku garnków emaliowanych.
5
Ryż
Jeśli nie lubisz zapachu gotującego się octu, tabletek do zmywarki czy mleczka to zagotuj w przypalonym garnku ryż. Gotuj go tak długo aż cała spalenizna zejdzie (może to potrwać kilka godzin).
Jak posprzątać w 3 minuty?
Jak czyścić mosiądz?
Jak stosować boraks w gospodarstwie domowym?
Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?
 1.3/5 (327 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (13)

Agniesia2678 - 2013-12-30
Soda oczyszczona. Działa podobnie jak sól, ale jest silniejsza w działaniu i często skuteczniejsza. Należy wymieszać ją z wodą, zalać mieszaniną garnek i zostawić na noc. Jeśli jednak i to nie pomoże, należy wylać mieszaninę z garnka, wlać świeżą wodę, wsypać sodę i pogotować . Ta metoda nie służy jednak aluminiowym garnkom!
Marta - 2013-08-02
My w restauracji używamy w takich przypadkach dr clean grill, jest rewelacyjny i niedrogi
jara1950 - 2013-06-14
przypalony garnek.....wez plyn do mycia naczyn dodaj zwyklego octu.....zamieszaj I utworzona emulsja pokryj przypalenizne dodaj cieplej wody ciut-ciut....po 0,5 godz sprobuj usunac spalenizne,o ile jest jeszcze powtorz czynnosc...dodaj emulsji... powodzenia.....
AnnaRo - 2013-03-17
Ja na przypalone garnki stosuję oliwkę do ciała albo .. piasek. Jedno i drugie pomaga, jednak trzeba się niekiedy mocno naszorować.
narta - 2012-11-17
Ja mam lepszy sposób proszek do pieczenia wsyp całą paczkę i gotuj ok 20-30 minut odejdzie wszystko samo. gwarantuje na 100/
Karolinas - 2012-10-25
Aby wyczyścić przypalony garnek zwykle kilkakrotnie zagotowuję w nim wodę i to pomaga. Jeśli garnek jest miedziany posiłkuję się ketchupem :)
Brunkzor - 2011-10-16
Ja mam lepszy sposób, mianowicie zalewamy garnek coca-colą, dodajemy trochę płynu do naczyń i dość dużo soku z cytryny i wszystko gotujemy. Szybko schodzi, całymi płatami, nawet jak się przypali na czarno.
sisqa - 2011-10-10

Ja zawsze czyszcze cifem i potem jest już dobrze aaa i długo się musi moczyc w gorącej wodzie ;]

hannalucja - 2011-09-03
Znam niezawodny sposób, niestety nie wiem czy po takim zabiegu garnek się jeszcze nadaje do celów kulinarnych. Trzeba krótko pogotować ace (wybielacz) zejdzie z pewnością.
Jakub - 2011-07-24
Do kucyka. Dobra rada, ale nie każdy ma w domu palnik acetylenowy...
Krzysiek - 2010-08-13
Dzięki za tipa! Działa i to całkiem dobrze. Wyczyściłem garnek z przypalonego makaronu :)
kucyk - 2009-12-23
A ja mam lepszy i szybszy sposób polecam trzeba wziąć palnik acetynowy a reszte to się sami domyślcie:)
Kala - 2009-12-01
SUPER !! `polecam`` ~!
Jakiekolwiek butelki posiadasz, czy te z osobistej kolekcji, czy te do recyklingu, czy wygrzebałaś stare skarby, albo...
Jak myć szklane butelki?
Jakiekolwiek butelki posiadasz, czy te z osobistej kolekcji, czy te do recyklingu, czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub