Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Rozpoczynanie Nauki > Jak uczyć dziecko czytać?

Jak uczyć dziecko czytać?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Uczenie dziecka czytać to jedno z najbardziej satysfakcjonujących doświadczeń w życiu każdego rodzica. Wielu rodziców zastanawia się, w jaki sposób nauczyć dziecko czytać i co jest do tego potrzebne. W istocie jedyne czego potrzebujesz to odrobina cierpliwości i czasu. Jeśli jesteś w stanie poświęcić go dziecku, już wkrótce zauważysz jak otwiera się przed nim nowy świat symboli i znaków, które zaczną w jego umyśle tworzyć słowa, nabierać znaczenia i kształtować jego wyobraźnię.
1
Codziennie czytaj swojemu dziecku książkę. Nic nie zastąpi efektu, jaki przyniesie oswojenie się dziecka z brzmieniem poszczególnych słów. Jeśli dziecko zobaczy, że czytanie jest dla ciebie istotne, wówczas chętniej samo zechce się go nauczyć.
2
Upewnij się, że dziecko jest gotowe na naukę czytania. Procesu tego nie można pośpieszać. Jeśli zbyt wcześnie zaczniesz lekcje, nie osiągniesz nic prócz zdenerwowania siebie i dziecka. Jeśli dziecko nie wykazuje zainteresowania nauką liter, poczekaj miesiąc i spróbuj ponownie.
3
Naukę czytania rozpocznij od samogłosek. Ich brzmienie dziecko zna już z okresu niemowlęcego.
4
Naucz dziecko brzmienia każdej litery. Możesz robić to w żartobliwy sposób, np. mówiąc „k-k-k-k-kot” gdy tylko zobaczycie kota.
5
Koncentruj się tylko na jednej literze naraz. Zamiast wtłaczać dziecku do głowy od razu 26 nowych liter, skup jego uwagę na jednej dziennie lub tygodniowo. Pozwoli to dziecku nauczyć się danej litery i poczuć dumę z osiąganych przez siebie postępów.
Jak zmotywować dziecko do nauki?
Jak wyhodować kryształy soli?
Jak wytrzymać w szkole?
Jak pisać dobre wypracowania?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Przebrania na Dzień Wiosny
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kacper - 2010-09-17
przy nauce literek swietnie sprawdzaja sie gotowe ukladanki np. LITERKOWE ZOO
Ten projekt może wykonać dziecko w każdym wieku. Szczególnie polecam go dla dzieci w wieku przedszkolnym. Rysunek -...
Jak zrobić rysunek "jesienne drzewo"?
Ten projekt może wykonać dziecko w każdym wieku. Szczególnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub