Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Jak leczyć nadciśnienie?
Jak leczyć nadciśnienie?

Jak leczyć nadciśnienie?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Problem nadciśnienia tętniczego dotyczy coraz większej ilości ludzi. Jeśli i ty cierpisz na nadciśnienie, powinieneś jak najszybciej rozpocząć leczenie. Nie leczone może doprowadzić do udaru mózgu, niewydolności nerek, a nawet śmierci.
Ciśnieniomierz, Waga, Zeszyt, Niskotłuszczowa dieta, bogata w błonnik, Zdrowy tryb życia
1
Udaj się do swojego lekarza rodzinnego, kardiologa lub internisty, który zbada naczynia krwionośne i ich stan. Zbadać również powinien ciśnienie i sprawdzić czy jest ono w normie. Jeśli cierpisz na nadciśnienie, lekarz powie ci jak wiele szkód wyrządziło ono dla twojego ciała.
2
Zrób EKG. Pomoże ono ustalić czy zbyt wysokie ciśnienie krwi nie uszkodziło twojego serca i naczyń krwionośnych.
3
Przyjmuj regularnie leki, które przepisał ci lekarz. Zazwyczaj mają one na celu zmniejszenie ciśnienia krwi i wykazują działanie moczopędne.
4
Musisz wiedzieć, że leki moczopędne zmniejszają objętość krwi krążącej, co zmniejsza obciążenie na serce i naczynia krwionośne. Leki na nadciśnienie rozszerzają naczynia krwionośne. Pamiętaj – jeśli leki spowodują, że przytyjesz ponad kilogram, skonsultuj się z lekarzem, który najprawdopodobniej je zmieni.
5
Jeśli masz nadwagę, zrzuć zbędne kilogramy. Jedz żywność o niskiej zawartości tłuszczu i wysokiej zawartości błonnika. Spożywaj dużo owoców i warzyw. Ogranicz spożywanie soli, chyba że twój lekarz zaleci inaczej. Nie przekraczaj jednak dawki 2300 mg w ciągu doby.
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Domowe sposoby na ból gardła
Wskazówki
  • Zmień swój styl życia i dietę.
  • Leki moczopędne powodują częstsze oddawanie moczu, przez co z organizmu możesz wydalić zbyt dużą ilość jonów potasu. Jedz żywność o wysokiej zawartości potasu naturalnego, taką jak: banany, suszone morele, pomidory, gotowane w łupinach ziemniaki.
  • Jeśli występują zawroty głowy, impotencja, obrzęk kostek lub inne objawy niepożądane, niezwłocznie skontaktuj się z lekarzem.
strona 1 z 2następna >
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wysokie ciśnienie krwi jest coraz częstszym problemem u ludzi. Odpowiedzialne za to są: nieodpowiednia dieta, brak...
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Wysokie ciśnienie krwi jest coraz częstszym problemem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub