Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cukrzyca > Jak wykryć cukrzycę?
Jak wykryć cukrzycę?

Jak wykryć cukrzycę?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (189 ocen)
Oceń 
Istnieją dwa główne typy cukrzycy: typu 1 – kiedy twój organizm nie produkuje insuliny lub wytwarza ją w bardzo małych ilościach oraz typu 2 – gdy organizm produkuje insulinę, ale jest ona źle wykorzystywana przez komórki. Poniżej opiszę symptomy cukrzycy poszczególnych typów i testy, jakie należy wykonać, żeby ostatecznie potwierdzić diagnozę.
1
Do objawów cukrzycy typu 1. można zaliczyć między innymi: częste oddawanie moczu, wzmożone pragnienie, bóle wywołane głodem, utratę wagi, kłopoty z widzeniem, drażliwość, nudności oraz wymioty.
2
Objawami cukrzycy typu 2. są na przykład: przybranie na wadze, bóle, skurcze i drętwienie nóg lub stóp, senność, infekcje skórne, wrzody, pragnienie.
3
Jeśli zaobserwowałeś u siebie powyższe objawy, powinieneś udać się do lekarza, który zleci wykonanie testu na cukrzycę. Ludzie cierpiący na cukrzycę typu 1. zazwyczaj wcześniej podejrzewają, że dzieje się z nimi coś złego. Osoby z cukrzycą typu 2. mogą nie zauważyć swojej choroby, dopóki przypadkiem nie zostanie okna wykryta podczas leczenia innych schorzeń, np. z choroby serca, nerek, układu nerwowego lub impotencji. Gdy udasz się do lekarza, zleci on test, który wskaże czy twoje objawy są oznaką cukrzycy któregoś typu.
4
W celu zdiagnozowania cukrzycy lekarz zleci badanie krwi mające na celu oznaczenie glikemii na czczo. Prawidłowy poziom glukozy zawiera się w przedziale 70-100 mg/dl, natomiast w przypadku osób chorych na cukrzycę będzie on większy niż 126 mg/dl. Wartości spomiędzy obu przedziałów oznaczają nieprawidłową glikemię na czczo i świadczą o stanie przedcukrzycowym, prowadzącym do rozwoju cukrzycy.
Kolejnym badaniem jest doustny test tolerancji glukozy. Żeby jego wyniki były prawidłowe, nie należy nic jeść na 8-10 godzin przed badaniem. Najpierw pobierana jest krew i oznaczany poziom glukozy. Następnie pacjent musi wypić szklankę wody o wysokiej zawartości rozpuszczonej w niej glukozy. Po 2 godzinach ponownie wykonywane jest badanie poziomu glukozy we krwi. Cukrzycę można zdiagnozować, jeśli stężenie glukozy we krwi jest większe niż 200 mg/dl.
5
Badanie poziomu glukozy we krwi można wykonać również w domu. W aptekach dostępne są przeznaczone specjalnie do tego celu testy paskowe. Specjalnym nakłuwaczem nanosimy na pasek testowy kroplę krwi, a następnie umieszczamy go w specjalnym aparacie. Po kilkunastu sekundach otrzymujemy informację o poziomie glukozy we krwi.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Sposoby na siniaki i stłuczenia
 4/5 (189 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

efi5 - 2013-04-22
To wszystko, co piszesz jest prawdą dodam jeszcze, że można zrobić "Krzywą cukrową" , która ostatecznie potwierdzi, lub zaprzeczy cukrzycy.Dobrze jest zaopatrzyć się w glukometr, który przydaje sie do pomiaru cukru.Choruję na cukrzycę już kilka lat i zdarza mi się zasłabnąć na ulicy dlatego polecam noszenie opaski na nadgarstku ręki informującej o tym, że chorujemy na cukrzycę, a wówczas jest to informacja dla udzielających nam pomocy i wezwaniu jeśli trzeba lekarza.Opaskę taką można nabyć czasami w Aptece lub w poradniach diabetologicznych.
grazyna2 - 2013-04-15
Można zasłabnąć i wtedy robisz badania i wykrywasz
Cukier, nazywany fachowo glukozą, to paliwo dla komórek. Energia, której potrzebujemy do życia. Gdy zjemy cokolwiek, we...
Jaka dieta dla cukrzyka?
Cukier, nazywany fachowo glukozą, to paliwo dla komórek. Energia, której potrzebujemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub