Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć gazy?
Jak leczyć gazy?

Jak leczyć gazy?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (388 ocen)
Oceń 
Gazy to niezwykle uciążliwa przypadłość, która może całkowicie zniszczyć życie towarzyskie. Wystąpieniu gazów zwykle towarzyszy uczucie wzdęcia, bóle brzucha połączone z uczuciem kłucia, zaburzenia wypróżniania się. Niestety nie ma jednej, uniwersalnej metody leczenia gazów, ponieważ różne są przyczyny ich występowania. Do najczęstszych należą: zła dieta, zespół jelita nadwrażliwego oraz alergie pokarmowe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą pomóc w zwalczaniu gazów.
3
Ważnym elementem ważnym w walce z gazami jest również picie odpowiednich płynów. Całkowicie należy wyeliminować napoje gazowane, które wzmagają u człowieka wzdęcia i podrażniają jelito powodując bóle brzucha. Szkodliwe jest również mleko, kakao oraz kawa. Najlepsze w walce z gazami będą soki naturalne lub zwykła woda przegotowana, przy czym trzeba wypijać dziennie przynajmniej litr płynów.
4
Gazy mogą często powstawać przez zbyt późne jedzenie. Aby zmniejszyć ich występowanie nie można położyć się wcześniej niż trzy godziny po ostatnim posiłku.
5
Gazy można zniwelować przez picie codziennie rano lub wieczorem naparu z kminku i imbiru. Do szklanki wsyp 1/4 łyżeczki sproszkowanego imbiru i odrobinę więcej sproszkowanego kminku, zalej wrzątkiem, odczekaj 10 minut i wypij. Aby napar zadziałał należy go pić regularnie.
6
Jeżeli wszystkie sposoby zawodzą warto spróbować leczenia środkami homeopatycznymi, należy jednak pamiętać, że muszą być one dobrane indywidualnie dla każdego człowieka. Najlepiej skonsultować się w tej sprawie z lekarzem.
Domowe sposoby na refluks żołądka
Jak leczyć wzdęcia?
Jak leczyć niestrawność?
Jak leczyć zespół jelita drażliwego?
Wskazówki
  • Jedz kilka małych posiłków zamiast jednego dużego, przyspieszysz w ten sposób proces trawienia.
  • Nigdy nie jedz w pośpiechu.
  • Zdarza się również, że stres może powodować wystąpienie gazów, jedynym lekarstwem w tym wypadku jest odpoczynek.
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się wzdęć?
 2.8/5 (388 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Każdy z nas wie, co to są wzdęcia. Prawdopodobnie większość z nas miało z nimi do czynienia. Jak można je zdefiniować?...
Jak zapobiegać wzdęciom?
Każdy z nas wie, co to są wzdęcia. Prawdopodobnie większość z nas miało z nimi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub