Tutaj jesteś: Dziecko > Rodzicielstwo > Opieka nad dzieckiem > Jak pomóc dziecku z autyzmem?
Jak pomóc dziecku z autyzmem?

Jak pomóc dziecku z autyzmem?

Stopień trudności: bardzo trudne
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Pomaganie autystycznym dzieciom może wymagać dużo cierpliwości. Dzieci takie potrzebują dużo troski, a ich oderwanie od świata rzeczywistego może być dla bliskich przynajmniej na początku źródłem cierpienia. Co jednak zrobić, żeby dziecko chore na autyzm czuło się z nami dobrze? Oto kilka sposobów.
1
Uczyń dziecko częścią rodziny, a nie jej centrum. Żadne dziecko, na którym ciągle jest skupiona cała uwaga rodziców, nie odniesie z tego żadnych korzyści.
2
Bądź konsekwentny. Dziecko chore na autyzm potrzebuje zestawu zasad, rutyny, na którą będzie mogło liczyć każdego dnia. Jeśli sam jesteś niezorganizowany i bierzesz na siebie zbyt wiele obowiązków, twoje dziecko zareaguje na taki stan rzeczy dziwnymi zachowaniami.
3
Nim coś powiesz, upewnij się, że dziecko jest zwrócone w twoim kierunku.
4
Za każdym razem, gdy nagradzasz lub upominasz dziecko, używaj tego samego zestawu słów. Autystyczne dzieci nie uczą się zbyt dobrze na podstawie doświadczeń. Często dane zdarzenie jest dla dziecka kompletnie nową sytuacją, nawet jeśli dokładnie to samo wydarzyło się dzień wcześniej.
5
Modyfikuj zachowanie dziecka, wymiernie nagradzając go za dobrze wykonane zadania. Zwiększysz w ten sposób jego motywację i wyeliminujesz zachowania niepożądane. Powinieneś określić 10 zdań wyrażających pochwałę za poprawnie wykonane czynności.
Jak leczyć chorobę bostońską?
Jak uniknąć zatruć pokarmowych u dzieci?
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak namówić rodziców na psa?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (4 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

ed - 2012-04-15
Ja też mam autyzm i to straszne
Zdecydowałaś. Chcesz mieć psa. Będzie Twoim ulubionym pupilkiem. Będziecie chodzić razem na spacery po parku i nauczysz...
Jak namówić rodziców na psa?
Zdecydowałaś. Chcesz mieć psa. Będzie Twoim ulubionym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub