Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Narty > Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?
Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?

Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
Odmrożenia są następstwem zmrożenia tkanek skórnych, w których podczas chłodu tworzą się kryształki lodu uszkadzając i niszcząc tym samym komórki. Ważne jest by nie próbować podgrzewać lub zbytnio nie schładzać części ciała. Mogło by to spowodować uszkodzenie tkanki, a w konsekwencji jej stopniowy rozpad. W przypadku odmrożeń należy w miarę szybko zasięgnąć opinii lekarza w celu uniknięcia komplikacji. Odmrożona tkanka jest biała lub bardzo blada. Zazwyczaj ma woskowy wygląd. Ofiary często mogą nie zdawać sobie sprawy z odmrożenia i bagatelizować objawy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak uniknąć odmrożeń i przykrych w skutkach komplikacji.
Umywalka, wanna lub inny pojemnik na tyle głęboki, by zakryć wodą odmrożona część ciała.
1
Zachowaj racjonalne myślenie i upewnij się, że ani tobie ani twoim towarzyszom wyprawy nic nie dolega i czy już wcześniej nie mieli żadnych problemów z odmrożeniami. Podejmij wszelkie środki bezpieczeństwa, takie jak ciepłe ubranie, herbata. Zaopatrz się w środek przeciw odmrożeniu wytwarzany na bazie smalcu zwierzęcego. Nie przebywaj zbyt długo na mrozie, jeśli nie jest to konieczne. Unikaj noszenia przemoczonych ubrań.
2
W razie przemrożenia postaraj się usunąć poszkodowanego z zimna do ciepłego pomieszczenia (ale nie do gorącego). Nie wolno zbyt szybko rozgrzewać odmrożonych miejsc - skóra jest tam niezwykle delikatna.
3
Po przeniesieniu do ciepłego pomieszczenia ściągnij z poszkodowanego mokre i zimne ubranie.
4
Osobie poszkodowanej należy podać do picia ciepłe, jednak nie gorące napoje.
5
Wypełnij płytki pojemnik wystarczającą ilością wody w celu pokrycia odmrożonej części ciała. Upewnij się, że woda nie jest zbyt ciepła (pokojowa temperatura, około 30 stopni C.). Pamiętaj, że im cieplejsza woda, odmrożenie bardziej boli.
6
Ocieplenie odmrożonego ciała może potrwać nawet kilka godzin.
7
Po ociepleniu odmrożenia należy przyjąć taką pozycję, aby odmrożona część ciała znalazła się ponad wysokością serca.
8
Nigdy nie masuj odmrożonego miejsca. Wbrew pozorom zabieg ten nie przywróci i nie poprawi krążenia, a jedynie spowoduje nieodwracalne w skutkach uszkodzenie tkanki.
9
Jeśli na odmrożonej części ciała wystąpiły pęcherze nie wolno ich masować ani przekłuwać. Nie należy również nakładać na nie żadnych maści czy kremów.
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
Jaki rozmiar deski snowboardowej?
Jak zatuszować malinkę?
Ostrzeżenia
  • Osobie z odmrożeniem nie wolno podawać alkoholu.
Wskazówki
  • W przypadku odmrożenia należy koniecznie udać się do lekarza!
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Yolka - 2010-09-10
Na odmrożenia, trudno gojące się rany, oparzenia, stłuczenia można stosować wywar z nagietka. 4 łyżki nagietka zalać szklanką wody, gotować 20 minut, odcedzić i robić okłady chorej skóry.
Charakterystyczne czerwone „pajączki” na skórze twarzy i ciała mogą pojawiać się w każdym wieku. Kruchość naczyń może...
Jak walczyć z „pajączkami” na skórze?
Charakterystyczne czerwone „pajączki” na skórze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub