Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Fotografia Artystyczna > Jak robić zdjęcia fajerwerków?
Jak robić zdjęcia fajerwerków?

Jak robić zdjęcia fajerwerków?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Zaskocz wszystkich swoimi niesamowitymi zdjęciami fajerwerków. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić doskonałe zdjęcia nie posiadając profesjonalnego aparatu. Większość aparatów cyfrowych jest bardzo prosta w obsłudze i z powodzeniem zrobi zdjęcie kolorowych fajerwerków.
aparat cyfrowy, statyw, refleks, wytrwałość
1
Na początek wyłącz lampę w swoim aparacie. Ustaw prędkość migawki na najwolniejszą, jaką możesz (długi czas naświetlania). Większość aparatów posiada tryb nocny, ustaw go. Sprawdź czy twój aparat posiada timer. Sprawdź jak go włączyć i bądź gotowy do jego użycia. Teraz możesz spokojnie czekać na pokaz fajerwerków.
2
Ustaw aparat na statywie i skieruj go w miejsce gdzie będą puszczane fajerwerki. Wyłącz zoom całkowicie. W trakcie robienia zdjęć będziesz mógł zrobić zbliżenie.
3
Ustaw zegar i aktywuj go, gdy usłyszysz wybuch (najlepiej ustaw samowyzwalacz na 2 sek). Fajerwerki wybuchają zwykle kilka sekund po tym jak do uszy dotrze dźwięk, to zależy od tego jak daleko się od nich znajdujesz. Używanie samowyzwalacza pozwoli ci uniknąć drgania aparatu, które możesz wywołać naciskając palcem.
4
Modyfikuj ustawienie timera w trakcie robienia zdjęć tak by uzyskać jak najlepsze ujęcie wybuchających fajerwerków. Jeżeli twój aparat robi zdjęcia z opóźnieniem musisz to przewidzieć podczas fotografowania fajerwerków, i robić ujecie z pewnym wyprzedzeniem, najlepiej sekundę lub dwie przed faktycznym wybuchem. Musisz zrobić wiele zdjęć, aby uzyskać zaledwie kilka naprawdę udanych.
5
Wybierz najlepsze z pośród zrobionych zdjęć i wykonaj obróbkę na komputerze. Jeżeli zdjęcie jest zbyt ciemne możesz je łatwo rozjaśnić.
Jak używać filtra polaryzacyjnego?
Jak fotografować wnętrza?
Jak zrobić zdjęcia ślubne?
Jak nauczyć dziecko robienia dobrych zdjęć?
Wskazówki
  • Przed pokazem fajerwerków możesz trochę poeksperymentować w domu. Ustaw aparat na statywie, ustaw aparat i włącz latarkę na kilka sekund. Sprawdzisz jak twój aparat wyłapuje światło w ciemnościach.
  • Nie poddawaj się, jeżeli nie uzyskasz dobrych zdjęć od razu. Zmień czas i ustawienie aparatu. Możesz oczekiwać, że z 10 zrobionych zdjęć dobre będą 2 lub 3.
 4/5 (7 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

eee - 2011-12-31
ktoś chyba nie czyta ze zrozumieniem. autor napisał, że należy WYŁĄCZYĆ lampę błyskową.
Krzsiek - 2011-01-09
Sam jesteś burak a poza tym nie potrafisz czytać
Andrzej - 2011-01-07
Co za burak proponuje do zdjęć fajerwerków użycie lampy błyskowej???
Jakiś dureń...
Na samym początku już uważam artykuł do dupy.
Sylwester zbliża się szybkimi krokami. Większość z nas już zapewne wie gdzie go spędzi jednak co niektórzy nie mają...
Gdzie na Sylwestra?
Sylwester zbliża się szybkimi krokami. Większość z nas już zapewne wie gdzie go...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub