Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak usmażyć karpia?
Jak usmażyć karpia?

Jak usmażyć karpia?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
Wiele osób jest zdania, że najlepszym karpiem, zwłaszcza na wigilijny stół jest karp smażony. Jednak jak go przygotować, aby był smaczny i nie czuć było mułu? Poniżej znajdziesz przepis.
1
Odcinamy karpiowi głowę. Przecinamy go od odbytu w kierunku skrzeli, tak aby się otworzył. Wyciągamy wszystkie wnętrzności. Obskrobujemy karpia ze wszystkich łusek. Ucinamy ogon i wycinamy wszystkie płetwy.
2
Karpia nacieramy solą i myjemy, aby zetrzeć śluz.
3
Karpia kładziemy na deseczce i kroimy na dzwonka.
4
Smażenie karpia
Karpia solimy, obtaczamy w mące, jajku, bułce i smażymy na wolnym ogniu na rozgrzanym oleju.
5
Gorącego karpia smarujemy cienką warstwą masełka i podajemy.
Jak kisić buraki?
Jak zrobić pudełeczka na ciasteczka?
Jak zrobić zupę z karpia?
Jak zrobić śledzie wigilijne w śmietanie?
Wskazówki
  • Karp smażony najlepiej smakuje z chrzanem.
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Joasia z Myślenic - 2013-12-17
Zapamiętajcie sobie kuchareczki, że karpia i wszystkie szlachetne ryby smażymy NA MAŚLE ! Wszystkim olejom, smalcom, margarynom w tym przypadku mówię NIE!
topielica - 2013-11-27
Skropienie cytryną karpia pozbywa go zapachu.Można też przygotowac tzw.ciasto naleśnikowe i obtoczyc w nim części karpia i smażyc .Pieprz cytrynowy jest też świetną przyprawą jeśli chodzi o rybki.
kkk - 2012-09-06
Dzwonka karpia należy obłożyć warstwowo surową cebulą (piórka), tak przygotowaną rybę włożyćdo lodówki na 24h. Potem sól, pieprz, jajko, panierka i smażymy (bez cebuli oczywiście, cebula ma za zadanie pozbawić rybę posmaku mułu). Wg mnie, to jeden z najlepszych sposobów na smacznego karpia.
ewastryla - 2011-02-17
próbowałam tak i nie jest aż tak smaczny
Wiele osób ma swoje własne pomysły na to jak najskuteczniej złowić karpia. Poniżej przedstawiam jeden z...
Jak złowić karpia?
Wiele osób ma swoje własne pomysły na to jak najskuteczniej złowić karpia. Poniżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub