Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć zapalenie skóry?
Jak leczyć zapalenie skóry?

Jak leczyć zapalenie skóry?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Objawami zapalenia skóry są zaczerwienienie, obrzęk, miejscowo podwyższona temperatura oraz świąd. W poważnych przypadkach zapalenia mogą wystąpić pęcherze, pęknięcia czy krwawienia skóry. Zapalenie skóry można leczyć oprócz środków farmakologicznych również aromaterapią oraz lekami ziołowymi.
1
W leczeniu zapalenia skóry przydatne są niektóre olejki eteryczne jak rumian szlachetny (działanie przeciwzapalne), olejek geraniowy i lawendowy (pobudzają wzrost nowych komórek skóry), lawendowy i sandałowy, które zmiękczają skórę natomiast olejek jałowcowy działa odkażająco (nie należy stosować będąc w ciąży).
2
Na chorobowo zmienione miejsca należy przykładać okład. Okład zrobisz mocząc gazę w wodzie z dodatkiem 2 kropli olejku lawendowego, 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego i 1 kropli olejku geraniowego.
3
Jeśli z bąbelków sączy się płyn wówczas należy kłaść na chore miejsce okład z 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego, 2 kropli olejku lawendowego i 1 kropli olejku geraniowego. Olejki dodaj do 4-5 łyżek bezzapachowego płynu kosmetycznego.
4
Jeśli skóra jest bardzo sucha wówczas zrób okład z kropli olejku sandałowego, 4 kropli olejku lawendowego, 4 kropli olejku geraniowego, kropli olejku jałowcowego i 5 łyżek tłoczonego na zimno oleju roślinnego.
Jak rozpoznać raka skóry?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak leczyć swędzenie skóry?
Domowe sposoby na atopowe zapalenie skóry
Wskazówki
  • Nagietek i gwiazdnica pospolita łagodzą podrażnienia skóry.
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Atopowe zapalenie skóry, inaczej egzema, jest chorobą pochodzenia alergicznego, ale posiada także podłoże psychiczne,...
Atopowe zapalenie skóry, inaczej egzema, jest chorobą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub