Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Camping > Jak rozpalić ognisko w czasie deszczu?
Jak rozpalić ognisko w czasie deszczu?

Jak rozpalić ognisko w czasie deszczu?

, ekspert Tipy.pl
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Jeśli ktoś lubi spędzać wakacje pod namiotem z pewnością nie raz spotkał się z problemem wzniecenia ognia podczas deszczu czy mocnego wiatru. Umiejętność rozpalania ogniska w deszczu może okazać się bardzo pomocna nie tylko pod namiotem. Może się okazać, że w najmniej spodziewanym momencie życia będziemy zmuszeni poradzić sobie ze wznieceniem ognia w trudnych warunkach atmosferycznych. Dlatego, umiejętność tą powinien posiadać każdy - bez względu na wiek czy płeć.
drobne gałązki świerkowe lub sosnowe, kora brzozowa (można zapalić nawet mokrą), igły sosnowe (suche), drewno
1
Jeśli nie możemy znaleźć kory brzozowej czy suchych gałązek świerkowych lub sosnowych musimy znaleźć suche drewno. Teoretycznie podczas deszczu nic nie jest suche jednak wystarczy odszukać uschniętą, grubą gałąź - mokra będzie tylko na zewnątrz - w środku będzie sucha.
2
Gałąź rozłupujemy nożem i z niej cienkie szczapy, które posłużą nam jako rozpałka.
3
Rozpalamy mały ogienek i podkładamy coraz to nowe cienkie i suche patyczki.
4
Gdy nazbiera się trochę żaru, możemy zacząć wkładać do ognia grubsze patyki.
Wskazówki
  • Ogniska nie rozpalamy nigdy na mokrej ziemi czy śniegu. Najpierw należy zrobić podkład z grubych gałęzi.
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ogień to jeden z czterech żywiołów. Dzięki niemu życie na naszej planecie mogło rozwinąć się i trwać przez wieki....
Jak rozpalić ognisko bez zapałek?
Ogień to jeden z czterech żywiołów. Dzięki niemu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub