Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Usuwanie włosów > Jak leczyć nadmierne owłosienie?

Jak leczyć nadmierne owłosienie?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (25 ocen)
Oceń 
 1 z 9 

W niektórych krajach nadmierne owłosienie u mężczyzn jest odzwierciedleniem ich męskości, ale wśród kobiet uważane jest za żenujący problem. W rzeczywistości wiele kobiet, które cierpi na nadmierne owłosienie boi się, że mogą zostać uznane za mężczyzn nie tylko ze względu na nadmiar włosów, ale przeważającą liczbę męskich cech, takich jak pogłębienie się głosu czy zwiększenie wielkości mięśni.

Najczęstszym przypadkiem nękającym kobiety jest owłosienie twarzy (zrośnięte brwi, zarost nad górną wargą i brodzie), a także brzucha, piersi oraz kończyn. Warto pamiętać, że anomalia te mają często podłoże genetyczne i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Związane są także z chorobami nadnerczy, przysadki mózgowej lub tarczycy. Podczas wymienionych wcześniej chorób organizm kobiet produkuję zbyt dużo męskich hormonów (testosteronu), co skutkuje wzrostem włosów na wymienionych wyżej częściach ciała. Przypadłość ta może dotknąć również starsze kobiety po przebytej menopauzie, ponieważ poziom hormonów żeńskich maleje.

Nadmierne owłosienie może także stać się skutkiem ubocznym po stosowaniu leków hormonalnych (steroidy anaboliczne, kortykosteroidy), ale nie jest to regułą. Najczęstszą chorobą ujawniającą się wzrostem owłosienia u kobiet jest Zespół Policystycznych Jajników. Spowodowany zazwyczaj brakiem równowagi nadnerczy i przysadki mózgowej z torbielami na jajnikach.

Większość kobiet zapadających na tą chorobę to starsze nastolatki lub kobiety do 20 roku życia, gdzie wzrost hormonalny odgrywa dużą rolę w ich młodym organizmie.

Innymi objawami oprócz nadmiernego owłosienia może być nieregularna i skąpa miesiączka lub spóźniające się okresy, trądzik, przetłuszczające się włosy, trudność w zajściu w ciążę, a w większości przypadków otyłość.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zwalczyć nadmierne owłosienie.

 3.8/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

marfanka - 2011-12-29
Tylko, że aby wdrożyć taka terapię cyprodiolem trzeba iść do lekarza i porobić odpowiednie badania. Dodatkowo oba te preparaty lecza tylko łagodną postać hirsutyzmu.
Nawiasem mówiąc, nie wiem czy jakakolwiek depilacja działa na dłużej u dziewczyn borykających się z tą chorobą.
kozidupka - 2011-12-02
Nadmierne owłosienie u mężczyzn jednym się podoba, a innym nie. W krajach śródziemnomorskich takie "mocherowe klaty" to coś normalnego, zwłaszcza u włochów i greków.
Gorzej ejst natomiast kiedy nadmiernie owłosiona jest kobieta i cierpi na tzw. hirsutyzm - wówczas oprócz depilacji laserem należy wdrożyć odpowiednią terapię hormonalną, np. Diane35 lub Cyprodiolem.
marfanka - 2011-11-24
A czemu autor nie wspomniał o leczeniu hormonalnym. Przecież z tego typu problemami najlepiej zgłosić się do lekarza endokrynologa. Czasami okazuje się, że niezbędna jest terapia cyprodiolem czy diane 35.
Ostatnimi czasy coraz bardziej popularne stały się szablony do regulowania brwi. Są one bardzo pomocne, jeśli chcemy...
Jak regulować brwi za pomocą szablonu?
Ostatnimi czasy coraz bardziej popularne stały się szablony...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub